iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem

Beställde min iPhone 4 på release dagen. ringer Telia idag och de säger min order blev lagd IDAG, jävla idioter som jobbar på Telia eller?
Blir kul med typ 2 månader väntetid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Beställde min iPhone 4 på release dagen. ringer Telia idag och de säger min order blev lagd IDAG, jävla idioter som jobbar på Telia eller?
Blir kul med typ 2 månader väntetid.

Verkar som att Telia är jävligt seg

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kul att man fick sig ett måndagsexemplar, fick reda på att det finns någon ny "bugg" på dem där kameran inte vill funkar.
Självklart fick jag en sån så ska ringa Tre idag och kolla vad jag ska göra nu, orka vänta flera månader på en ny.

Visa signatur

Corsair 750D | Asus Maximus Formula VI | Core i7 Haswell 4770k | Corsair H100i | 2x Asus 780 OC DCII |2x Samsung 840 Evo Basic 250gb - Raid 0 | G.Skill 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Fractal Design 800W Platinum | W7 Ultimate | 3DM11: P18166 OA Score - 26193 Graphic Score|

Permalänk
Medlem

Det här va coolt! Ids Rage (eller ett techdemo allafall) för iPhone 4 i 60 fps:

id Unleashes Impressive Rage On The iPhone

Permalänk
Medlem

Suck.

I dag fick jag min iphone 4 och vid FÖRSTA samtalet jag fick knastrade det till lite och sen blev det tyst.

Trots att samtalen kopplas som vanligt fungerar varken mikrofon eller högtalare, ej heller i högtalarläge.

Med Skype fungerar mikrofon och högtalare!

"Apple - it just works... but not for me"!

Förslag, någon? Har provat återställning redan.

edit: Det blev att lämna in den för service. Eftersom Apple inte har något begrepp som kallas DOA får jag vackert vänta på att en verkstad kan titta på telefonen och konstatera fel trots att jag var inne med telefonen dagen efter jag fick den och visade felet för säljaren.

Jag blir inte direkt sugen på att köpa något mer från Apple med såna rutiner för reklamationer direkt.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Suck.

I dag fick jag min iphone 4 och vid FÖRSTA samtalet jag fick knastrade det till lite och sen blev det tyst.

Trots att samtalen kopplas som vanligt fungerar varken mikrofon eller högtalare, ej heller i högtalarläge.

Med Skype fungerar mikrofon och högtalare!

"Apple - it just works... but not for me"!

Förslag, någon? Har provat återställning redan.

edit: Det blev att lämna in den för service. Eftersom Apple inte har något begrepp som kallas DOA får jag vackert vänta på att en verkstad kan titta på telefonen och konstatera fel trots att jag var inne med telefonen dagen efter jag fick den och visade felet för säljaren.

Jag blir inte direkt sugen på att köpa något mer från Apple med såna rutiner för reklamationer direkt.

Låter ju jävligt konstigt! Brukar ju vanligtvis vara en 7-dagars DOA period som elektroniska produkter har, men inte Apple?

EDIT: Läst på lite nu och i Sverige är det från operatörerna man köper från och inte Apple. Så det är operatörernas återköpspolicy som gäller. Telia verkar ha 2 alternativ: antingen köper du bumper eller så lämnar du in den för reparation. Tre däremot verkar ha full återköp med alla pengarna tillbaks. Kollade den här tråden, Lämna tillbaka iPhone4? - MacWorld - allt om Mac & iPhone

Permalänk
Medlem

Jag lade precis en beställning på iPhone 4 hos Katshing. Leveranstiden är 6-8 veckor.

Frågan är dock om det är värt att vänta till den ryktade nya versionen(bara rykten än så länge) eller om mottagningsproblemen är obefintliga i det svenska GSM-nätet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knugen1:

Jag lade precis en beställning på iPhone 4 hos Katshing. Leveranstiden är 6-8 veckor.

Frågan är dock om det är värt att vänta till den ryktade nya versionen(bara rykten än så länge) eller om mottagningsproblemen är obefintliga i det svenska GSM-nätet?

Vad ja har förstått så är det inte några problem med motagningen i svenska nätet.
Men vad är det för rykte?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Vad ja har förstått så är det inte några problem med motagningen i svenska nätet.
Men vad är det för rykte?

Det finns ett rykte som säger att det kommer en uppdaterad iPhone 4 till nyår men det skulle vara en iPhone anpassad för operatören Verizon i USA så det är ju inte säkert att den kommer hit. Denna skulle även ha en modifierad antenn, där baksidan skulle vara av metall istället för glas. Men som sagt...bara rykten än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knugen1:

Jag lade precis en beställning på iPhone 4 hos Katshing. Leveranstiden är 6-8 veckor.

Frågan är dock om det är värt att vänta till den ryktade nya versionen(bara rykten än så länge) eller om mottagningsproblemen är obefintliga i det svenska GSM-nätet?

Mottagningsproblemen är påtagliga i det svenska nätet kan jag lova. Med bumpern är det en helt annan historia, då droppar den nästan inget.

Jag kan gå från mellan 3-5 staplar till NO SERVICE bara av att hålla den i vänsterhanden som man normalt håller den vid användning.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Mottagningsproblemen är påtagliga i det svenska nätet kan jag lova. Med bumpern är det en helt annan historia, då droppar den nästan inget.

Jag kan gå från mellan 3-5 staplar till NO SERVICE bara av att hålla den i vänsterhanden som man normalt håller den vid användning.

Om du kan gå från 5 till NO SERVICE antar jag att du kör med första versionen av iOS 4, alltså den utan signalstapel-fixen (så vidare det inte är något fel på din telefon). Inte för att det gör antennen bättre men ladda ner senaste versionen så ger den allafall en rättvisare bild av hur stark din mottagning faktiskt är. .

Permalänk
Medlem

Okej, då vet jag vad det är för rykte. Trodde det var den vita bara helt enkelt. Ja gillar utseendet på den som den är, och känns lite blandat vem man frågar om antennproblemet.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

Själv har jag lämnat in min iPhone 4 16 Gb på service. Den vägrar ladda i datorn trots att batteriet är helt dött, provat olika datorer installerat om itunes enligt apples egna beskrivningar. Men den går endast att ladda via adapter i vägguttaget. Telefonen startar då och ca 1 min säger den att det skall göras en åteställning (genom väggen?!) direkt efter det startar den om igen och går på loop. Gör exakt samma sak hela tiden, försökte ladda den över natten men gav ingenting. Mjukvarufel kombinerat med hårdvarofel då det känns som själva logiken i telefonen är helt knasig. Även om jag laddar den i väggen så händer det ingenting, utan den stannar vid en röd pinne. Har försökt få igång telefonen genom alla möjliga sätt. DFU mode och hålla in home knappen och sätta in kabeln i datorn utan fram gång. Totalt död, inte mycket att göra åt saken. Men under de 3 dagar jag har använt telefonen så har den fungerat perfekt tills felet kom. Har läst runt på apple.com forum och det sägs att telefonen kan stängas av helt plötsligt och inte startar nå mer utan man får lämna in den för att få en ny. En del får igång den, men felet upprepar sig. Personen på Telia sade att det skulle ta 1-2 veckor, om det visar sig att det stämmer vilket det gör så skickar de en ny telefon. Bara stå ut ett tag till med den gamla iPhone 2G fungerar bättre än en iPhone 4.. Skandal!!

Permalänk

Min iphone 4 funkar iallafall perfekt! Inga problem alls hittills, gillar den skarpt!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk

Har fått hem mitt skal nu, dock inte de från apple store.

SwitchEasy Nude (iPhone 4) - iPhonebutiken.se

Rekommenderas

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Om du kan gå från 5 till NO SERVICE antar jag att du kör med första versionen av iOS 4, alltså den utan signalstapel-fixen (så vidare det inte är något fel på din telefon). Inte för att det gör antennen bättre men ladda ner senaste versionen så ger den allafall en rättvisare bild av hur stark din mottagning faktiskt är.

Nej, jag körde 4.0.2. Jag misstänker dock att det är fel antennen den då den inte gick att använda som telefon heller. Och det var snarare som så att den gick från 5 staplar 1 eller 2 om man höll den i vänsterhanden, det gick dock inte att utföra någon surfning typ bredbandskollen då. Om man hade 3 staplar kunde den gå till NO SERVICE.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Låter som att det är fel på antennen Finns alltid defekta produkter inom allt...

Ser ut som att han som trollade hårt här om att man inte borde köpa dyra saker blev borttaget, bra gjort Moderatorerna!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av erdraug:

Låter som att det är fel på antennen Finns alltid defekta produkter inom allt...

Ser ut som att han som trollade hårt här om att man inte borde köpa dyra saker blev borttaget, bra gjort Moderatorerna!

Ja, jag tror det faktiskt. Jag läste om en stackare från Nya Zeeland som fått TVÅ trasiga Iphones och den första hade han stora antennproblem med, den andra inga alls.

Nu har verkstaden i alla fall skickat en ny som väl kommer på måndag eller så. Då ska jag rapportera om även den har samma mottagningsproblem!

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Skrivet av Derox:

Du skall ju ladda ur batteriet helt (kör den död och låt den ligga någon timme) och sen ladda den full. Detta skall man göra någon gång i månaden för att hålla batteriet fräscht och kalibrerat.

du, verkade vara wifin. stängde av den och den drog bara 4% något över natten.. hört nåt om wifin funktionen vart buggad i os 4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Du skall ju ladda ur batteriet helt (kör den död och låt den ligga någon timme) och sen ladda den full. Detta skall man göra någon gång i månaden för att hålla batteriet fräscht och kalibrerat.

Det verkar sitta ett Li-ion-batteri i iPhone, och jag har lärt mig att om man låter ett Li-ion-batteri ladda ur helt upprepade gånger kan det ta skada och få försämrad kapacitet i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

du, verkade vara wifin. stängde av den och den drog bara 4% något över natten.. hört nåt om wifin funktionen vart buggad i os 4?

Nej, inte hört något sådant, kan bero på router och dylikt också. Jag kör aldrig wifi, finns ingen större vinst med det.

Skrivet av Genmah:

Det verkar sitta ett Li-ion-batteri i iPhone, och jag har lärt mig att om man låter ett Li-ion-batteri ladda ur helt upprepade gånger kan det ta skada och få försämrad kapacitet i framtiden.

Ja, men det är ändå bra att ladda ur det sällan, ca 1 gång i månaden för att kalibrera ochhålla rörelse i alla celler. Apple själva rekommenderar ju att man gör sådant 1 gång i månaden ca.

Apple - Batteries - iPhone

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Ja, men det är ändå bra att ladda ur det sällan, ca 1 gång i månaden för att kalibrera ochhålla rörelse i alla celler. Apple själva rekommenderar ju att man gör sådant 1 gång i månaden ca.

Apple - Batteries - iPhone

Som sagt, enligt vad jag har lärt mig tar Li-ion-batterier skada av konstanta urladdningar. Varför Apple rekommenderar det vet jag ej, de vill kanske att folk ska lämna in telefonerna för dyra batteribyten.

Permalänk
Medlem

Så vitt jag kommer ihåg så hade jag inte detta problem innan jag uppdaterade.

Jag får hela tiden upp 'call forwarding' när jag ringer och tar emot samtal.
Segt att man måste klicka dismiss när det ringer eller ska ringa nånstans. (och inställningen är avstängd för forward calls)

Nån annan som har problemet? Samt nått sätt att åtgärda det?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genmah:

Som sagt, enligt vad jag har lärt mig tar Li-ion-batterier skada av konstanta urladdningar. Varför Apple rekommenderar det vet jag ej, de vill kanske att folk ska lämna in telefonerna för dyra batteribyten.

Ingen har rekommenderat konstanta urladdningar. Däremot rekommenderas totala urladdningar då och då.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Hjälp!

Skriver detta från min iphone 3GS på ios 4.1,

Sitter vid en dator utan nät, skulle internetdela från iphonen, men knappen försvann! Den finns ej i min telefons nätcerksinställningar. Har redan prövat att återställa. Wat do?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flugfarfar:

Hjälp!

Skriver detta från min iphone 3GS på ios 4.1,

Sitter vid en dator utan nät, skulle internetdela från iphonen, men knappen försvann! Den finns ej i min telefons nätcerksinställningar. Har redan prövat att återställa. Wat do?

Jag antar att det är nätverksinställningarna du har provat att återställa? Glöm inte att göra en omstart av telefonen.

Korrekta APN-inställningar?

Permalänk

Japp åteställt nätcerksinställningarna, har startat om med. Apn bör vara rätteftersom jag kan sitta och surfa på telefonen i detta nu.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flugfarfar:

Japp åteställt nätcerksinställningarna, har startat om med. Apn bör vara rätteftersom jag kan sitta och surfa på telefonen i detta nu.

Kan det vara så att det är en osignerad profil som bråkar? (Inställningar > Allmänt > Profil.)

Permalänk
Medlem

Skulle behöva lite hjälp med min iPhone 4, köpte den från Tradera och när jag fick den så var den jailbreakad och upplåst. Det låg även en massa onödiga apps installerade. Men jag har ett problem med att ta bort apparna. Skärmen ska ju reagera när man håller fingret på en app, sedan ska det ju bara vara att kryssa och ta bort. Men ingenting händer när jag håller ett finger på en app (spelar ingen roll om det är ett spel eller något annat). Det märkliga är att det funkar när jag drar upp multitasken, då funkar det utan problem och jag kan stänga ner de program som är igång.

Något program måste ju ligga och spärra funktionen, så att man kan radera apparna? Jag kan ju inte göra några nya mappar heller. Provade att ta bort Activator men det hjälpte inte, Cydelete ligger också installerat men det funkar inte heller att ta bort apparna med.

Kan det bero på att jag inte har i något sim kort?