Permalänk

Nätagg

måste köpa ett nytt nätaggregat och hade bestämmt mig för Fractal design newton r2 650w men när jag väl skulle beställa så såg jag att det var slut i lagen i näst intill alla butiker förutom på EIS men där hamnade priset på 1150 med frakt ¨/ så jag började kola på lite andra agg på inet för det priset och då finns ju Corsair CMPSU-650HX som ett alternativ. frågan är ju då vilket jag ska köpa helt enkelt // MVH

Permalänk

Köpte detta och är skitnöjd!
Cougar CM 700W 80+ Bronze - Inet.se

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Corsairs nätagg är bra så köp. Cougar och FD är också bra men snäppet sämre än Corsairs modeller elektriskt.

Permalänk
Permalänk

Ett bra agg...men jag älskar modulära agg...när du en gång kört modulärt, då är det svårt att byta tillbaks till icke-modulärt.

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Ett bra agg...men jag älskar modulära agg...när du en gång kört modulärt, då är det svårt att byta tillbaks till icke-modulärt.

Beror väl på om man ska använda datorn eller bara gillar att flytta runt sladdar.
Blir ju några hundra extra för att få det modulärt, tycker man det är värt det så visst.
Detta skall ha ok kvalitet och är modulärt:
WEBHALLEN.com - OCZ PowerSupply (PSU) 700W ModXStream Pro

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

jo det är säkert bra men nästan samma pris som corsair och med tanke på corsairs ryckte så väljer jag det före Cougar tyckte inte om färgen på så mkt på det heller

Skrivet av fesen:

Corsairs nätagg är bra så köp. Cougar och FD är också bra men snäppet sämre än Corsairs modeller elektriskt.

blir nog till att beställa ett sådant

mjo men modulärt är ett måste

BTW ingen som vet hur det kommer sig att fractal agget inte är i lager i nästan någon butik?

Permalänk
Skrivet av Lejnoss:

Beror väl på om man ska använda datorn eller bara gillar att flytta runt sladdar.
Blir ju några hundra extra för att få det modulärt, tycker man det är värt det så visst.
Detta skall ha ok kvalitet och är modulärt:
WEBHALLEN.com - OCZ PowerSupply (PSU) 700W ModXStream Pro

Känner inte till hur bra OCZ är på agg...känns lite billigt för att vara bra:)
Fractal 650 modulärt, Corsair HX 650 och Cougar agget jag rekommenderade är alla i samma prisklass ca 1000kr...OCZ är hela 300kr billigare...vad är haken undrar jag?
Fesen kommer nog att tala om det snart...tror jag:)

Om du köper Cougaragget...så kommer du att kissa i byxorna utav förpackningen bara...öppnar du dessutom förpackingen så kommer du till hardware-heaven...fantastiskt packat...lyxkänsla...tycker personligen att agget är skitsnyggt! Snyggare än mitt HX1000! Blev faktiskt avundsjuk på grabben!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
OCZ
Skrivet av Fidel Castro:

Känner inte till hur bra OCZ är på agg...känns lite billigt för att vara bra:)
Fractal 650 modulärt, Corsair HX 650 och Cougar agget jag rekommenderade är alla i samma prisklass ca 1000kr...OCZ är hela 300kr billigare...vad är haken undrar jag?
Fesen kommer nog att tala om det snart...tror jag:)

Om du köper Cougaragget...så kommer du att kissa i byxorna utav förpackningen bara...öppnar du dessutom förpackingen så kommer du till hardware-heaven...fantastiskt packat...lyxkänsla...tycker personligen att agget är skitsnyggt! Snyggare än mitt HX1000! Blev faktiskt avundsjuk på grabben!

Hej!

Haken är så enkel som att OCZ har varit frånvarande på den Svenska marknaden och behöver nu aggressivtkomma tillbaka igen. Som du förstår så är det en begränsad tid vi har sänkt priserna så pass mycket

Vet inte om du känner till Computer Power Supplies, ATX Power Supplies - PC Power & Cooling men det är OCZs dotterbolag som håller i all utveckling rörande OCZ brandade nätdelar. PcPower finns endast i USA i dagsläget.

Mvh
Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Fesen kommer nog att tala om det snart...tror jag:)

Your damn right

Ocz agget är som sagt bra, innehåller inga Japankomponenter utan CEC 85c som förmodligen är taiwan, kina eller sämre japaner men det håller vad det lovar prestandamässigt iaf och när 700w modulärt nätagg kostar 700kr är det ett bra köp men som sagt elektriskt så kan det inte mäta sig med FD eller Corsairs modeller vilket visar sig i test på 500w modellen där rippel på 12v ligger runt 70-80mV (max är 120mV enligt ATX standarden).

Skrivet av OCZ:

Hej!

Haken är så enkel som att OCZ har varit frånvarande på den Svenska marknaden och behöver nu aggressivtkomma tillbaka igen. Som du förstår så är det en begränsad tid vi har sänkt priserna så pass mycket

Vet inte om du känner till Computer Power Supplies, ATX Power Supplies - PC Power & Cooling men det är OCZs dotterbolag som håller i all utveckling rörande OCZ brandade nätdelar. PcPower finns endast i USA i dagsläget.

Mvh
Johan

Såg precis ett test på StealthXStream v2 och FSP som OEM (liksom Silver serien) är inte dåligt och det visade sig i resultaten också. Hoppas bara att priset blir bra typ 800-900kr för 600wattarn så ni kan sno kunder ifrån FD, Cougar och Corsair annars blir det svårt eftersom Corsair är otroligt etablerat (för en god orsak) på forumet och FDs lådor och nätagg är extremt prisvärda och bra för dom som vill ha ett tyst system men ändå kvalitet.
Såg att ni använder Highpower som OEM för Guld serien, inte hört talas om dom tidigare men får hoppas att dom gör ett bra jobb, kvalitetskomponenter har dom använt iaf.

mvh fesen

Permalänk
Skrivet av OCZ:

Hej!

Haken är så enkel som att OCZ har varit frånvarande på den Svenska marknaden och behöver nu aggressivtkomma tillbaka igen. Som du förstår så är det en begränsad tid vi har sänkt priserna så pass mycket

Vet inte om du känner till Computer Power Supplies, ATX Power Supplies - PC Power & Cooling men det är OCZs dotterbolag som håller i all utveckling rörande OCZ brandade nätdelar. PcPower finns endast i USA i dagsläget.

Mvh
Johan

Tack Johan!

Kul att OCZ svarade...som tidigare sagt visste jag inte mkt om era nätagg men känner väl till er som tillverkare utav andra komponenter tex minnen...med bra erfarenhet! Blev nu faktiskt lite sugen att köpa just det agget från Webhallen...känns verkligen prisvärt...i synnerhet när Fesen gett det ok!?:)

Edit:

Tack Fesen...man kan lita på dig när det gäller Nätaggregat..du är alltid påläst i det ämnet!:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejnoss:

Beror väl på om man ska använda datorn eller bara gillar att flytta runt sladdar.
Blir ju några hundra extra för att få det modulärt, tycker man det är värt det så visst.
Detta skall ha ok kvalitet och är modulärt:
WEBHALLEN.com - OCZ PowerSupply (PSU) 700W ModXStream Pro

+1!
Extremt prisvärt agg, jocke95jk. inget att tveka på.

Permalänk

tackar så mycket för alla svar. var iväg och köpte ett corsair hx650 ändå va så sugen på å få ihop datan så fort så möjligt , är jätte nöjd me de men nu efteråt så hade de inte vart fel med ett OCZ heller med tanke på ekonomin ¨/ men aja

Permalänk
Medlem

Går det bra med SLI till detta även om det inte är 2 likadana PCI-E anslutningar för grafikkort?
OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT PSU - Produktinformation

Visa signatur

MSI Gx740

Permalänk
Medlem

6 pin är till Nvidia
6+2 pin kan användas som 8 pin(ati) och 6pin (nvidia). Rätta mig om jag har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jux2:

6 pin är till Nvidia
6+2 pin kan användas som 8 pin(ati) och 6pin (nvidia). Rätta mig om jag har fel.

Ungefär, dock finns inte 8-pin på särskilt många grafikkort, typ bara på vissa 4890 vad jag har sett.
På mitt FD Integra 400w sitter endast en 6+2 och den går alltså att använda både som 6-pin och 8-pin.

Permalänk
Medlem

okej, men då verkar det ju som ett helt okej nätagg, låter ju som om man kan använda 2st Gigabyte GTX 460 OC 1Gb utan problem då va?

Visa signatur

MSI Gx740

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaazZz:

okej, men då verkar det ju som ett helt okej nätagg, låter ju som om man kan använda 2st Gigabyte GTX 460 OC 1Gb utan problem då va?

Inga problem.

Permalänk
Medlem

Då kanske jag köper det

Visa signatur

MSI Gx740

Permalänk
Medlem

Jag väljer mellan Corsair 650W eller OCZ 750 modulärt.
Vilket är det bättre köpet? Modulärt eller inte spelar ingen roll, ljudnivån är viktigare.
Kan man köra SLI med båda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampo:

Jag väljer mellan Corsair 650W eller OCZ 750 modulärt.
Vilket är det bättre köpet? Modulärt eller inte spelar ingen roll.
Kan man köra SLI med båda?

OCZ har ju fått lite tveksamma recensioner här och var, så jag skulle valt ett Cosair om du ändå är ok med ett icke-modulärt. Kolla in det på Webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampo:

Jag väljer mellan Corsair 650W eller OCZ 750 modulärt.
Vilket är det bättre köpet? Modulärt eller inte spelar ingen roll, ljudnivån är viktigare.
Kan man köra SLI med båda?

Ocz har ingen 750w modell så antar att du menar 700wattarn, Corsair är ett bättre nätagg men du får också färre watt för pengarna.
Nästan alla nätagg klarar SLI och Crossfire, beror helt på vilka kort man ska ha.

WEBHALLEN.com - XFX PowerSupply (PSU) XXX Edition 650W
Bygger på samma platta som Corsairs HX650 med ett annat yttre men samma kvalitet till ett lägre pris och är nog garanterat tystare än ModStreamX serien från Ocz.

Permalänk
Medlem

men detta är väl ett bra nätagg?: WEBHALLEN.com - OCZ PowerSupply (PSU) 700W ModXStream Pro

För det priset som XFX:en kostar så kan man ju lika gärna köpa ett modukärt nätagg från Fractal design på 650W på inet för ungerfär samma pris.

Visa signatur

MSI Gx740

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaazZz:

men detta är väl ett bra nätagg?: WEBHALLEN.com - OCZ PowerSupply (PSU) 700W ModXStream Pro

För det priset som XFX:en kostar så kan man ju lika gärna köpa ett modukärt nätagg från Fractal design på 650W på inet för ungerfär samma pris.

Svårslaget på watt/pris kan man lugnt säga.
Helt klart köpvärt.

Xfx agget är något lite bättre kvalitetsmässigt, men till lägre watt & högre pris.
Personligen väljer jag Ocz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaazZz:

men detta är väl ett bra nätagg?: WEBHALLEN.com - OCZ PowerSupply (PSU) 700W ModXStream Pro

För det priset som XFX:en kostar så kan man ju lika gärna köpa ett modukärt nätagg från Fractal design på 650W på inet för ungerfär samma pris.

XFX-agget är modulärt, står i produktbeskrivningen.
Men kör på vilket som, inget av de aggen du tittat på är ju direkt ett dåligt val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaazZz:

men detta är väl ett bra nätagg?: WEBHALLEN.com - OCZ PowerSupply (PSU) 700W ModXStream Pro

För det priset som XFX:en kostar så kan man ju lika gärna köpa ett modukärt nätagg från Fractal design på 650W på inet för ungerfär samma pris.

För dom pengarna ja, nätagget är ett okej och med det menar jag att jag skulle kunna stoppa in det i min dator utan att vara orolig. Skulle aldrig stoppa in något med för hög rippel, usel kvalitet eller som inte ger vad som står på specifikationen.

Permalänk
Medlem

XFX aggen är väl helt brutalt stora eller läser jag måtten fel nu? ;o

Permalänk
Medlem
Skrivet av jux2:

XFX aggen är väl helt brutalt stora eller läser jag måtten fel nu? ;o

Nja, nått måste vara fel på måttuppgifterna... Kanske är måtten på hela kartongen?

Enligt den här recensionen är 750 Wattaren 16 cm djup:
XFX 750 W Black Edition Power Supply Review | Hardware Secrets
(de två andra måtten är alltid 150x86mm på ett vanligt ATX agg)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Måste bara nämna en sak som jag såg på OCZ agget (700W modstream X), det klarar SLI/CF...men det är jävligt snålt med modulära kontakter!!!! Verkar som det bara följer med en 6 pin och en 6/8 pin PCI-express!? Men många moderna grafikkort kör två 6-pins Pci-express/kort....inget större problem....då det alltid följer med adapter till grafikkorten...men jävligt snålt av OCZ! Behöver ju då 4 Pciexpress för SLI/CF!
Till nästan alla modulära Corsair (om inte alla) följer det med 4 Pci-express (två 6/8 pins och två 6 pins)...det känns tryggt och modernt! OCZ agget är prisvärt alla gånger men ...snålt med extra kablar dock!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av OCZ:

Hej!

Haken är så enkel som att OCZ har varit frånvarande på den Svenska marknaden och behöver nu aggressivtkomma tillbaka igen. Som du förstår så är det en begränsad tid vi har sänkt priserna så pass mycket

Vet inte om du känner till Computer Power Supplies, ATX Power Supplies - PC Power & Cooling men det är OCZs dotterbolag som håller i all utveckling rörande OCZ brandade nätdelar. PcPower finns endast i USA i dagsläget.

Mvh
Johan

Hej Johan,

Stämmer det att det ingår endast en 6pins Pci-express och en 6/8 pins Pci-express till era modulära ModstreamX aggregat? Känns lite futtigt då agget är SLI/CF certifierat och då nästan alla moderna grafikkort har två Pci-express/kort? Corsair skickar med 4 st Pci-express...:)

Mvh Fidel Castro

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb