Vilken är just din FavoritInstance?

Permalänk
Medlem

ZG, förmodligen för att det var där man började sin guild progress men även för att djungeltema är sweet + väldigt egendomliga bossar där.

Permalänk
Medlem

Black Temple är den absolut bästa, som god tvåa blir det nog Karazhan.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Black temple och sunwell. TBC, ah vilka minnen

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluffmajster:

gissa 5 och en tredjedels gång...
ubrs i vanilla var riktigt hektiskt...

Ahh härliga minnen. Enda nackdelen med UBRS var ju att kita Drakkisath, det var så jäkla tråkigt. :/ Fasen vad jag spela Vanilla wow igen.

Permalänk

ni får gärna hjälpa mej att komma på namnet på instancen,första gången jag körde den,men jag satt och körde en massa random instancer nyss och jag kom till nått medeltida turnerings ställe,man skulle med hästar försöka ta död på fienden,sen var det lite fighter till fots också,tyckte det var as roligt samt att jag fick ett mycket bra vapen där med till min druid:D
det är mitt favorit ställe nu,dom andra har man spelat sej less på nu.
näst efter den så kommer violet hold.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Blackrock Depths, Upper Blackrock Spire, Scholomance, Zul'Gurub, Karazhan, Drak'tharon Keep, Gundrak och Utgarde Pinnacle är några av mina favoriter.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

ni får gärna hjälpa mej att komma på namnet på instancen, ...

Jag antar att du syftar på Trial of the Champion, eftersom det är den enda instancen som faller in på din beskriving.

personligen så älskar jag Kharazhan, tycker verkligen att blizzard gjorde en fullträff där.

Permalänk
SpelClockers

5manna där är vanilla bäst för raids så är det vanilla och tbc. sämst är helt klart wotlk.
Nästan som man tycker synd om de som börjat spela i wotlk att de har missat det bästa.

Alla slutbossar i vanilla o tbc raids var jävligt roliga att lyckas få ner.
Fast bäst måste vara de gamla 40manna när folk skrek på venten efter att ha klarat raidinstancen.

Skrivet av aydinz:

personligen så älskar jag Kharazhan, tycker verkligen att blizzard gjorde en fullträff där.

Ja förutom att det förstörde hur många guilder som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr rulle:

5manna där är vanilla bäst för raids så är det vanilla och tbc. sämst är helt klart wotlk.
Nästan som man tycker synd om de som börjat spela i wotlk att de har missat det bästa.

Alla slutbossar i vanilla o tbc raids var jävligt roliga att lyckas få ner.
Fast bäst måste vara de gamla 40manna när folk skrek på venten efter att ha klarat raidinstancen.

Ja förutom att det förstörde hur många guilder som helst.

Varför förstörde karazhan massa guilder?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

antagligen för att ingen av hans guilder kunde summona nightbane

Permalänk
SpelClockers

Pga det var första steget innan de stora instancerna och det blev rätt mycket trassel då det inte var en fullsize raidinstance.
Samt krävde stället unika setups på olika bossar för att det inte skulle vara näst intill omöjligt.
Vilket knappast förbättrade sammanhållningen i guildsen när GL/RL plockade in o ut folk.
Så vart det på vår server iaf.

Google "karazhan destroys guilds"

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av aydinz:

antagligen för att ingen av hans guilder kunde summona nightbane

Hahahaha den var rolig...

Permalänk

Måste vara Sunwell Plateau lite synd att man alldrig kom så långt

Permalänk
Medlem

Som så många andra sagt, Zul'gurub, sen en specifik bossfight som är värd att nämnas, loot reaver i tempest keep, en deathknight i tankkit och jag själv som holy paladin, detta var vid level 80, så det var ingen större utmaning, men det var kul med en bossfight där du får lov att tanka som healer, void reaver är/var immune mot diseases.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem

Måste säga att DM är rolig när man jobbade upp sina gubbar förr, Nu är det inte alls roligt, Folk har för bra gear på den nivån! Jag tycker även att Utgarde keep är en rolig instance, mest för den var lite svårare när man precis kommit upp till level 80, Just nu eller för några månader sedan måste jag säga att Halls of Reflection (Heroic) var en riktigt trevlig dungeon, också mycket på-grund av att den var/är svåra att klara av, Gillar även sista delen då det blir en aning stressigt om gruppens skada är får låg *ler*!

MVH Marcus / MS

Permalänk
Medlem

Jag är väl den enda idioten här som kommer skriva att jag tycker ICC är ganska rolig :P. Annars tycker jag att RFC och SM har varit favorit instancer, i och med att det medför nostalgi =D.

Permalänk
Medlem

Om vi ska börja spåra ut och prata om specifika bossar så lär vi få en helt annan flora av instancer.

Minnesvärda bossar för mig är:

Mograine i SM.
Han den där magikern i Karazhan ("I will not move when Flame Wreath is cast, or the raid blows up!").
Faktiskt hela Gruul's Lair. Men jag tycker för dens skull inte att själva instancen är det bästa som hänt. Mest för att den är så liten.
Ragnaros. Vem minns inte den totala paniken som kunde uppstå när man närmade sig den andra vågen med Sons.
BWL... vilken boss är INTE intressant där? Första bossen var ju total förvirring när man började, Vael som var ett sånt kvinnligt könsorgan, snubben efter suppression rooms, de tre drakarna, Chromaggus och Nefarian själv. Vilken kille!

Och ett hedersomnämnande till Mr Smith! "You landlubbers are tougher than I thought! I'll have to improvise!".

Ah, vilka minnen!

Permalänk

Superfina minnen från Karazhan och SSC, delad förstaplats där!
ICC är också kul, men jag tycker raidande börjar bli lite för seriöst för migt, förut kunde man sitta dagar i sträck men då hade man väl förvisso inga ansvar här i livet heller

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Vanilla: Zul'Gurub, Blackwing Lair, Temple of Ahn'Qiraj, Naxxramas
TBC: Karazhan, Black Temple, Sunwell Plateau
WoTLK: Ulduar

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

BRD tycker jag är en riktigt rolig instance.

ICC är väldigt rolig, fast de borde ta bort 30% buffen det gör det hela för lätt ibland. Bara alla kan tactics så är nästan ingen boss ett problem.

Permalänk
Medlem

Zul'Gurub är rätt överlägset bäst, annars så är Gnomerigan en skön instans rent stilmässigt.

Gillar nog de gamla 20 manna old school instanserna för att de var ett så skönt avbrott till de massiva 40 manna man normalt körde.

Disclaimer: har inte spelat WoW sen wotlk så har ingen erfarenhet av de nyaste instancerna.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

Finns flera som är bra
ZG/ZA som utomhusinstances
BWL/AQ40 som oldschool instance
Deadmines som 5-man instance
Kharazan som 10-man instance

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Metal_Hawk:

ZG är min favorit. Instancens helhet är väldigt bra, gillar utomhusinstancer, så denna är en klar favorit.

Håller med..

Sa just till frugan att hoppas man får se mer av utomhus instancer i cata ^^

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Mina favorit instanser är:
deadmines, Zulfarakk, SM, Sunken temple, SSC, karazan.

Visa signatur

Intel Core i7 3930K 3.2GHz socket 2011, Asus Rampage Extreme IV, Corsair 16GB (4x4096MB) CL8 1600Mhz VENGEANCE LP Quad Channel, Cooler Master Cosmos II Big Tower Black, Corsair AX 1200W 80+ Gold Modulär, Corsair H100 CPU water cooling.

Permalänk
Medlem

Sunken Temple är nog favoriten bland femmannainstanser, härlig känsla i den när man springer runt lite halvvilsen och letar runt. Favorit av raidinstanserna är jag lite mer osäker på, gillar verkligen AQ40 (dock körde jag aldrig den vid lvl 60, vilket är lite synd), Kharazhan, Zul'Gurub och Serpentshrine Caverns, så de får en delad förstaplats.

Visa signatur

Dator: [i5 750 @ 3.6 GHz] [Asus P7P55D Pro] [2x2 GB Corsair Dominator] [Evga GTX 460 SC SLI] [WD Caviar Black 640 GB + 2.5 TB Lagring] [Corsair TX750W] [Corsair Obsidian 800D] [3x Benq 2420HDBE]
Vattenkylning: [EK Supreme HF] [2x EK VGA Supreme HF] [EK DCP 4.0] [EK 250ml Res] [XSPC RX360]

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZZo:

Sunken Temple är nog favoriten bland femmannainstanser, härlig känsla i den när man springer runt lite halvvilsen och letar runt. Favorit av raidinstanserna är jag lite mer osäker på, gillar verkligen AQ40 (dock körde jag aldrig den vid lvl 60, vilket är lite synd), Kharazhan, Zul'Gurub och Serpentshrine Caverns, så de får en delad förstaplats.

Sunken Temple måste ju även ha varit en av Blizzards favoritinstanser med tanke på att de gjort en nästan exakt replika på den även i WotLK.

Själv har jag lite delade åsikter om den. Tycker den är lite väl rörig och kanske framförallt omotiverat stor... men det är ju alltid roligt att få alla drakar på sig eller all fear som kan orsaka totalt kaos... eller spökena som inte går att slå ihjäl

Permalänk
Medlem

kara, mkt rolig instance

Visa signatur

| Intel core i5 2500k 3,3ghz, | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600Mhz VENGEANCE |
| AMD Radeon 6950 2GB| Westen Digital 2GB hårddisk | Fractal Design R2 Svart |
| Corsair 600W PSU |

Permalänk
Medlem

BWL, klart roligast och snyggast med den rätta "episka" känslan. (Överlägset fetaste minnet är då Nefarian gick i backen första gången)
Karazhan, snygga miljöer plus att det fanns massvis att göra därinne, en annan skoj grej att den inte är så linjär, många har sprungit vilse där inne
Roligaste bossen, hmm kanske Patchwerk bara att bomba på som fan.
Twins och Bloodcouncil är skoj om man tankar som warlock.
Kel Thuzad är en skön fight åxå.
Onyxia... MERA DOTS å deepbreath hehe de va grejer de
Ett annat stort minne är då vi tog den worlddragon som står i hinterlands.
Vi slogs för fullt när en horde raid kommer till platsen och radar upp sig på en mur och tittar på oss istället för att sabotera, lite pirrigt att ha deras blickar brännande i nacken samtidigt som vi visste att ifall vi wipade så skulle dom kasta sig över draken.
Det gick bra och min warlock fick en ny epic offhand.

Visa signatur

Fractal DesignDefine R2, Titanium | Corsair HX 750W | HD6970 2GB | Core i7 (D0) 920@3,8GHz | Asus P6TD DELUXE | Corsair 6GB DDR3 XMS3-12800 | 120GB Corsair Force3 | 80GB Intel X25-M G2 | 500GB Spinpoint F3 | Noctua NH-U12P | Windows®7 Home Swe 64-bit

Permalänk
Medlem

deadmines. den är ultimat <3

Visa signatur

Hemmabygge: XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5, Intel(R) Dual 3,0ghZ Quad core, Crossair VX550.