Hur snabbt är SweClockers?

Permalänk
Geeks
SweClockers

Hur snabbt är SweClockers?

Nu är konfigurationen av servrarna klara och vi har inga som helst problem att klara av belastningen, men det är ändå intressant att se hur alla upplever hastigheten på den nya sajten. Svara gärna i tråden genom att ange vad du har för internetoperatör och hur du upplever hastigheten (samt markera i omröstningen).

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Varför kan man inte köra tracert www.sweclockers.com ? Är det för att ni har stängt av ICMP eller nått?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Sidorna hinner ladda bara man blinkar till så blev blixtsnabb här.

Permalänk

segt dock bättre än i helgen.. spec rutan som kommer upp när man postat!

Telia 8/0.8 snigelbitar gick bra mycket snabbare på V4an..
Ni få kompensera den extra vikten med en liten turbo istället

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Korsordsguru

En komplett sid-request ligger mellan 2-5s här hos mig, både i Opera och FireFox, vilket får anses som normalt för en så pass tung sida som SweClockers.com, men knappast snabbt i min mening. Detta enligt Dragonfly respektive Firebug. Har Tele2 100/100Mbps.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Säger som Handa, går blixtsnabbt.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Går fort nu

Förstår att det är mkt trafik och mkt för servrarna när ni bytte till nya swec men det verkar vara borta.

Permalänk
Medlem

Generellt så tar en sida ca 0,2-0,3 sek att ladda, vilket känns helt okej
Använder BBB 100mbit med chrome.

Rätt spridda skurar i omröstningen förresten

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Twiggeh:

Generellt så tar en sida ca 0,2-0,3 sek att ladda, vilket känns helt okej
Använder BBB 100mbit med chrome.

Rätt spridda skurar i omröstningen förresten

Mycket lustigt, antar att alla har egna uppfattningar om vad som är snabbt/långsamt. Antar vi får gå efter Googles siffror.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

tycker det går blixtsnabbt efter uppgraderingen!

Permalänk

Jag röstade "Ganska långsam" men igårkväll och idag har allt flutit jättebra. Så nu är det nog "Över medel".

Permalänk
Keeper of the Bamse

Det blev "över medel" för mig då det faktiskt inte är blixtsnabbt, men snudd på.

Laptop 2ghz dualcore, SSD, 100mbit @work
Stationär I7 4ghz, 7200rpm disk, 100mbit @home

Google Chrome 4.1.249.1045 (42898)

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Internetleverantör är telia och hastigheten ska vara 8/1 men är ungefär, (checkar tptest) 5.95/0.76 Mbit.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är positivt överraskad över hastigheten, snabbaste av alla sidor jag besöker iaf.

ISP: BBB 20/3 i Västervik

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk

Själva SweC är snabbt tkr jag, det som är långsamt är alla flash-annonser. stör mig otroligt på platsen mellan "Notiser och pressmeddelanden" och "Nytt i forumet" den laddas alltid långsammare än själva sidan och det har hänt många gånger att man siktat på "Nytt i forumet" och bannern har dykt upp emellan och jag hamnat på helt fel ställe
Jag sitter på 8/1 och att ladda bilder i stora gallerier är inga problem men det är just flash-annonserna som antagligen laddas från en extern server som tar tid.

Röstar på över medel.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk

För mig går det trögt som sirap!
Sitter på Firefox (~senaste versionen) och måste säga att det går trögt som bara den!
Ibland går det bra och snabbt och då är det inga problem men oftast slutar sidor att svara och det blir Timeout. Ibland laddas sidorna utan någon grafisk design och när det gör det är det efter kanske 1 min väntetid. Det är oftast när jag klickar på att jag vill läsa kommentarer till artiklar, gallerier och nyheter som det segar. Ibland laddas inte alla bilder heller i galleriet utan då får jag refresha hela sidan vilket tar enormt mycket tid!
Ska tillägga att det går hur bra som helst att gå in på andra sidor under tiden den bråkar och har inte upplevt samma problem på andra sidor.

Har 8/1 från Telia och sitter bakom en trådlös router från Netgear wgr614 v9 men brukar köra med kabel till den. Gör ingen skillnad!

Slänger upp 2 bilder med :

Den möts jag ofta av!

så här blir det ibland med!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilmonkey:

För mig går det trögt som sirap!
Sitter på Firefox (~senaste versionen) och måste säga att det går trögt som bara den!
Ibland går det bra och snabbt och då är det inga problem men oftast slutar sidor att svara och det blir Timeout. Ibland laddas sidorna utan någon grafisk design och när det gör det är det efter kanske 1 min väntetid. Det är oftast när jag klickar på att jag vill läsa kommentarer till artiklar, gallerier och nyheter som det segar. Ibland laddas inte alla bilder heller i galleriet utan då får jag refresha hela sidan vilket tar enormt mycket tid!
Ska tillägga att det går hur bra som helst att gå in på andra sidor under tiden den bråkar och har inte upplevt samma problem på andra sidor.

Har 8/1 från Telia och sitter bakom en trådlös router från Netgear wgr614 v9 men brukar köra med kabel till den. Gör ingen skillnad!

Får samma här ibland..
Uppkoppling: 100/100 Stadsnät.
Webbläsare: Firefox 3.5.30729

Visa signatur

Internet: IP-Only Bahnhof 1000/1000 fibern direkt in i UDM Pro
Nät: Unifi UDM Pro, Unifi Switch Pro 48 PoE, U6-Pro, U6-Long-Rang, U6-Lite,
Kameror: 2st G3 Flex, 4st G4 Dome, 4st G4 Bullet
Lagring: QNAP TVS-H1288X W-1290 / 80GB ECC / 2x 500GB M.2 / 2x SSD 1TB / 6x Ironwolf 4TB
UPS: UPS 2000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilmonkey:

För mig går det trögt som sirap!
Sitter på Firefox (~senaste versionen) och måste säga att det går trögt som bara den!
Ibland går det bra och snabbt och då är det inga problem men oftast slutar sidor att svara och det blir Timeout. Ibland laddas sidorna utan någon grafisk design och när det gör det är det efter kanske 1 min väntetid. Det är oftast när jag klickar på att jag vill läsa kommentarer till artiklar, gallerier och nyheter som det segar. Ibland laddas inte alla bilder heller i galleriet utan då får jag refresha hela sidan vilket tar enormt mycket tid!
Ska tillägga att det går hur bra som helst att gå in på andra sidor under tiden den bråkar och har inte upplevt samma problem på andra sidor.

Har 8/1 från Telia och sitter bakom en trådlös router från Netgear wgr614 v9 men brukar köra med kabel till den. Gör ingen skillnad!

Slänger upp 2 bilder med :

Exakt samma här. Väldigt ojämn hastighet. Som sagt, ibland snabbt, och ibland segt som sirap, timeouts, CSS laddas inte osv.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Jilted82:

Exakt samma här. Väldigt ojämn hastighet. Som sagt, ibland snabbt, och ibland segt som sirap, timeouts, CSS laddas inte osv.

Notera gärna tidpunkt när detta inträffar, misstänker att felen beror på att vi arbetar med sajten, vilket kan orsaka korta perioder av hög belastning.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

[QUOTE=Andreas D;10127758]Notera gärna tidpunkt när detta inträffar, misstänker att felen beror på att vi arbetar med sajten, vilket kan orsaka korta perioder av hög belastning. :)[/QUOTE]

Fick detta nyss flertalet gånger när jag skulle kolla just denna tråden:

Fatal error: Uncaught exception 'Exception' with message 'Could not connect to memcache server at 10.40.59.11 : 11211' in /mnt/shared/www/sweclockers/library/flow/Cache.class.php:102 Stack trace: #0 /mnt/shared/www/sweclockers/config/cache.conf.php(1): MemCacheDriver->__construct('10.40.59.11', 11211) #1 /mnt/shared/www/sweclockers/public/forum/includes/config.php(5): require_once('/mnt/shared/www...') #2 /mnt/shared/www/sweclockers/public/forum/vbseo.php(17): include_once('/mnt/shared/www...') #3 {main} thrown in /mnt/shared/www/sweclockers/library/flow/Cache.class.php on line 102

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Skrivet av Andreas D:

Notera gärna tidpunkt när detta inträffar, misstänker att felen beror på att vi arbetar med sajten, vilket kan orsaka korta perioder av hög belastning.

Är tyvärr nästan hela tiden för mig, kan gå in ett tag och det är som normalt men ungefär efter 5 min börjar det krångla. Blir timeouts och väldigt segt. Hoppas igång igen efter ungefär 1 minut och då kan jag surfa igen i 5 min och så håller det på.

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

Sidan fungerar väldigt bra fram tills på kvällen då den ofta är seg som sirap.

Permalänk

Segt!! tar rutn 1-2 sec att komma till första sidan kan väl anses rätt bra.
Dock swappar man in på forumet tar de runt en 5-6 sec att komma in .
I underforumen går det dock lite snabbare runt 2-3 sec.
kan även ta runt en 10 sec att posta ett inlägg.

Så mja sidan kan sparkas lite till på.

Visa signatur

I am Extrazz.