"Bästa Datorpaketen 5-10k! Uppdateras 1-2 gånger i månaden!"

Permalänk
Medlem

Skillnaden på dom och en 5770 är inte stor nog för att rättfärdiga pris skillnaden, tycker jag. I låg upplösning (1440x900) tror jag inte att jag kommer märka något stort prestandadrop pga 5770.

Körde på en 5770 och drog till med en till HDD, 2 TB totalt. Totalpriset för systemet, 8216 kr.

Tack för svaret ändå

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelle|N:

Skillnaden på dom och en 5770 är inte stor nog för att rättfärdiga pris skillnaden, tycker jag. I låg upplösning (1440x900) tror jag inte att jag kommer märka något stort prestandadrop pga 5770.

Körde på en 5770 och drog till med en till HDD, 2 TB totalt. Totalpriset för systemet, 8216 kr.

Tack för svaret ändå

Så lite så!

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Tänkte att det var min tur att be om lite synpunkter. Till saken hör det att jag är väldigt nybörjare på det här med att bygga datorer så rätta mig gärna om jag glömt något eller om det är några delar som inte verkar passa ihop.

Målet är att ha en HTPC-ish dator. Den ska stå i tevebänken och är således inte så ljudkänslig, den ska klara av att spela spel på med ganska mycket lulllull (spelen är SC2 och Diablo3 när det nu kommer).

Vet att denna config saknar grafikkort men planen är att använda det integrerade i början för att sen köpa något vassare. Enligt SC2 requirements borde det fungera, frågan är bara hur smidigt. Tar gärna tips och synpunkter på eventuella grafikkort.

Låda: Silverstone Grandia GD05 Mobo: Gigabyte GA-880GM-UD2H HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ SSD till OS: A-Data 32GB SSD 391-Series KAMPANJ! Minne: Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz PC3-12800 CPU: AMD Athlon2 X4 635 2,9Ghz AM3 CPU kylare: Scythe BIG Shuriken (vet faktiskt inte varför jag har denna, någon får gärna motivera det för mig :P) Agg: Fractal Design Integra 500W DVD: Samsung 22X DL SH-S223C, Svart

Visa signatur

Don’t go around saying the world owes you a living; the world owes you nothing; it was here first.

Permalänk
Medlem

Hej på er,

tänkte investera i ny spelburk, vad tror ni om denna?

Produktlista - ny burk

A-Data XPG Plus Series DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x2GB
Antec Three Hundred (Svart)
Fractal Design Integra 500W
Gainward GeForce GTX 460 GS HDMI Dual-DVI 1GB
Gigabyte GA-H55M-S2H
Intel Core i3 530 2,93GHz Socket 1156 Box
Samsung SH-S223F
Samsung SpinPoint F3 HD502HJ 16MB 500GB

Väldigt tacksam för lite experthjälp... :]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtzon:

Tänkte att det var min tur att be om lite synpunkter. Till saken hör det att jag är väldigt nybörjare på det här med att bygga datorer så rätta mig gärna om jag glömt något eller om det är några delar som inte verkar passa ihop.

Målet är att ha en HTPC-ish dator. Den ska stå i tevebänken och är således inte så ljudkänslig, den ska klara av att spela spel på med ganska mycket lulllull (spelen är SC2 och Diablo3 när det nu kommer).

Vet att denna config saknar grafikkort men planen är att använda det integrerade i början för att sen köpa något vassare. Enligt SC2 requirements borde det fungera, frågan är bara hur smidigt. Tar gärna tips och synpunkter på eventuella grafikkort.

Låda: Silverstone Grandia GD05 Mobo: Gigabyte GA-880GM-UD2H HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ SSD till OS: A-Data 32GB SSD 391-Series KAMPANJ! Minne: Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz PC3-12800 CPU: AMD Athlon2 X4 635 2,9Ghz AM3 CPU kylare: Scythe BIG Shuriken (vet faktiskt inte varför jag har denna, någon får gärna motivera det för mig :P) Agg: Fractal Design Integra 500W DVD: Samsung 22X DL SH-S223C, Svart

Många synpunker..
Grafikkortet suger getkuk.
Du ska ha två eller 4 stickor när du kör med en amd, sen gillar inte ditt mobo 1600mhz minnen. ta dessa ist: OCZ Platinum XTC LV DDR3 PC10666/1333MHz CL7 2x2GB (OCZ3P1333LV4GK) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om DDR3-minnen
Ta en Phenom II ist, som denna: AMD Phenom II X4 945 3,0GHz Socket AM3 95W Box - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Processorer
Kylare är onödigt imo om du inte är ett ljudfreak eller ska överklocka.
Hur bra SSD'en är vet jag inte...

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av etereal:

Hej på er,

tänkte investera i ny burk, vad tror ni om denna?

Produktlista - ny burk

Väldigt tacksam för lite experthjälp... :]

Dåligt...

Ta dessa Minnerna
Skulle jag varit du skulle jag tagit ett fullfjädrat ATX kort, så som detta Moderkortet

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BabbeN:

Många synpunker..
Grafikkortet suger getkuk.
Du ska ha två eller 4 stickor när du kör med en amd, sen gillar inte ditt mobo 1600mhz minnen. ta dessa ist: OCZ Platinum XTC LV DDR3 PC10666/1333MHz CL7 2x2GB (OCZ3P1333LV4GK) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om DDR3-minnen
Ta en Phenom II ist, som denna: AMD Phenom II X4 945 3,0GHz Socket AM3 95W Box - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Processorer
Kylare är onödigt imo om du inte är ett ljudfreak eller ska överklocka.
Hur bra SSD'en är vet jag inte...

Ah tack för svaret. Är det PowerColor Radeon HD5770 PCS+ 1GB (OC) DiRT2 KAMPANJ - Inet.se man borde satsa på när det gäller grafikkort eller finns det något annat runt 1k - 1.5k som kan vara värt att kika på?

Visa signatur

Don’t go around saying the world owes you a living; the world owes you nothing; it was here first.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtzon:

Ah tack för svaret. Är det PowerColor Radeon HD5770 PCS+ 1GB (OC) DiRT2 KAMPANJ - Inet.se man borde satsa på när det gäller grafikkort eller finns det något annat runt 1k - 1.5k som kan vara värt att kika på?

Mja, ta inte det. Du betalar för övrklockning som du kan göra själv på några sekunder.. Bara att gå in i catalyst center

Men någon av dessa: Powecolor 5770 eller Sapphire 5830

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BabbeN:

Mja, ta inte det. Du betalar för övrklockning som du kan göra själv på några sekunder.. Bara att gå in i catalyst center

Men någon av dessa: Powecolor 5770 eller Sapphire 5830

Ah, för mig som inte är så duktig på det så kan det nog vara värt med en hundring för lite klockning och en extra DVI-utgång. Men tackar, nu har jag nog min framtida dator ganska klar för mig

Visa signatur

Don’t go around saying the world owes you a living; the world owes you nothing; it was here first.

Permalänk
Medlem

Tänkte fråga folket här som är lite mer kunnande än mig har inte hängt med i svängarna på ett år eller två sedan sist det blev ny dator. Har ingen koll på något istortsätt, vill ha en ny "gaming"dator till så billig peng som möjligt, vill kunna pressa BFBC2 i någon schysst upplösning ala 1980x1080 om det är möjligt

Prislappen ligger lite lägre än vad som behövs så det kanske kan bli en liten utmaning. Det som behövs är moderkort, cpu, minne, gpu och nätdel. Prislappen runt 5500~. Är det möjligt?

edit: Tror att cpu>gpu i det här fallet. Knappast en gamer men kanske vill spela något ibland, så känns som att kraften ska gå mer åt cpu

mvh

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Jag har nu kommit hem från min semester och väntandes på mig var datorn jag köpte från Komplett när de hade 1337 kampanj.

http://imgur.com/U8hoJ.png

Jag var en av de som lyckades få 2 ssd diskar och en processor som jag har låst upp till 4 kärnor, men har väl märkt att ram-minnet flaskar lite och har länge tyckt att min skärm (19" Philips 4:3 1280x1024) är lite liten. hur bör jag uppgradera?

Har funderat på 2x2gb minne med låg latens (men vilka?) och denna skärm (DELL U2311H ULTRASHARP 23" WIDE TFT BLACK - Introduktionskampanj - endast begränsat antal! - Specifikationer). Ser det bra ut eller ska jag ändra?

Jag är student och använder datorn till plugget, film, spel (strategi) samt allt annat du kan komma på utom stor klockning. (bör jag pga upplåsningen fundera på ny kylare fler fläktar?)

Tack på förhand,

Permalänk

Sista koll innan beställning

Hej

Är i köpartagen av en ny stationär dator. Kollat lite på forumet här samt prisjakt och försökt hitta bra komponenter som passar ihop. Är dock inte helt insatt i det så lite hjälp skulle uppskattas.

Ser ni några fel med denna setup så berätta gärna vad och vilken komponent ni rekommenderar istället.

Datorn köpes för att spela spel på, så villl helt enkelt ha så mycket bang for my bucks som möjligt.

Budgeten ligger på 10 - 11 tusen.

Komponenter:

Gigabyte GA-890GPA-UD3H, Socket-AM3
1319 Kr

AMD Phenom II X4 965 Black Edition
1850 Kr

Noctua NH-U9B SE2 CPU Kylare
635 Kr

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9
999 Kr

Cooler Master CM 690 Midi Tower Svart
675 Kr

Corsair TX 750W PSU
795 Kr

Corsair SSD Performance P64 2,5" 64GB
1895 Kr

Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA
2095 Kr

Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7240S
275 Kr

Allt är ifrån komplett.se och kostar totalt 10530 Kr.

Tack på förhand hälsningar Ola

Permalänk
Medlem
Skrivet av BabbeN:

Dåligt...

Ta dessa Minnerna
Skulle jag varit du skulle jag tagit ett fullfjädrat ATX kort, så som detta Moderkortet

Tack för ditt svar BabbeN, menar du att det moderkort som jag lagt in i listan inte riktigt matchar övrigt material standardmässigt? Vad vinner jag på att gå upp i pris på moderkortet?

Permalänk
Medlem

Hej!

Köpte mig nyligen Starcraft 2 och upptäckte att min gamla dator (3 år gammal laptop) inte riktigt stod pall för de tekniska kraven även på lägsta iställningarna så det kanske äntligen får bli dags för en ny. Tänkte att det får bli en stationär så kan laptopen användas som det var tänkte, inte inkopplad till min skärm, högtalare, mus och tangentbord som jag har hemma. Satt och tittade på några olika PC i delar från Komplett men min kompis rekommenderade att jag skulle kolla med de kunniga personerna i denna tråd, för att få något mer prisvärt.

Det enda kravet jag har på den är väl egentligen att den ska klara Starcraft 2 bra (allt behöver inte vara maxat, bara så det ser bra ut och inte laggar), och gärna Civ 5 när det kommer men jag har en känsla av att det har lägre krav. Kan väl lägga en 6-7k eller till och med 8k om det är nödvändigt. Förutom det ska datorn mest användas till Tv-serier, surfande och lite lite pluggande. Vore nice om den var ganska tystgående också eftersom den ofta står på när jag sover.

Tack på förhand!

Visa signatur

Låtsas att det står något smart och roligt här som får mig att verka intelligent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av etereal:

Tack för ditt svar BabbeN, menar du att det moderkort som jag lagt in i listan inte riktigt matchar övrigt material standardmässigt? Vad vinner jag på att gå upp i pris på moderkortet?

Kolla här: Produktjämförelse hos Prisjakt

DU har fler pciportar, fler minnesplatser, nyare chipset mm.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Tack för tips BabbeN

Skrivet av BabbeN:

Kolla här: Produktjämförelse hos Prisjakt

DU har fler pciportar, fler minnesplatser, nyare chipset mm.

Alrighty, jag funtar lite på detta kort annars: Gigabyte GA-P55M-UD2, vad tror du?

Sen har jag en fråga gällande HD: skulle behöva tips på något som är likbördigt med denna: Samsung SpinPoint F3 HD502HJ 16MB 500GB

Min config som den ser ut nu: Produktlista - ny burk

Permalänk
Medlem

Nu ska vi se här, skulle behöva lite hjälp!

Behöver en Intel uppgradering för absolut MAX 7500 och en AMD uppgradering för helst max 3200

INTEL ska ha: Moderkort, RAM, processor och grafikkort. Ska användas till smått spelande och mest surfande/filmkollande men ska hålla sig länge utan uppgradering.

AMD ska ha: Moderkort, RAM och processor. Ska användas till största del till musik/bild/film-skapande/redigerande, ska spelas med ibland.

Något mer?

Tackar för svar!

Visa signatur

Don't ever get stuck in the sky when your high.

Permalänk

Hej alla computer geeks
Min förgående dator började brinna så är i snabbt behov av en ny.
Jag hade tänkt bygga själv även om jag inte kan något än, och datan ska vara gaming/multimedia dator med prisklass 5000 kr - 6000 kr.

Kollat runt lite och undrar spelar det stor roll på hur många ''core'' det är? dual,tripple etc. skillnad?

Skulle uppskatta lite hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av etereal:

Alrighty, jag funtar lite på detta kort annars: Gigabyte GA-P55M-UD2, vad tror du?

Sen har jag en fråga gällande HD: skulle behöva tips på något som är likbördigt med denna: Samsung SpinPoint F3 HD502HJ 16MB 500GB

Min config som den ser ut nu: Produktlista - ny burk

Varför ska du envisas med ett micro-atx?
" varav ena är begränsad till PCIe x4, olämpligt för crossfire" Ne det gillar vi inte!

HDD är bra? Vad menar du?

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk

Vad tror ni om den här som en surf/htpc dator ?
Snabb?

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BabbeN:

Varför ska du envisas med ett micro-atx?
" varav ena är begränsad till PCIe x4, olämpligt för crossfire" Ne det gillar vi inte!

HDD är bra? Vad menar du?

Min fixering vid micro-atx är väl egentligen mest en budgetfråga, hade tänkt lägga 5-6000 på detta paket men sen drog det såklart iväg. Får bli pasta och ketchup resten av månaden... :]

Anledningen till att jag frågar om alternativ HDD är att den inte finns på lager från Komplett/webhallen som jag antagligen kommer att beställa ifrån.

Permalänk
Medlem

Bygger en dator till min far och tänkte bara se om nätagget ett Corsair CMPSU-400CX 400W
klarar AMD Athlon II X4 635 2,9GHz Socket AM3
Asus M4A785TD-V EVO
Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x2GB
Intel X25-V G2 40GB
+ en 3,5 Samsung sata HDD
och i framtiden kanske ett Gigabyte GeForce GTX 460

Visste ej om tråden skulle vara här eller i Chassin och nätaggregat delen.

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av etereal:

Min fixering vid micro-atx är väl egentligen mest en budgetfråga, hade tänkt lägga 5-6000 på detta paket men sen drog det såklart iväg. Får bli pasta och ketchup resten av månaden... :]

Anledningen till att jag frågar om alternativ HDD är att den inte finns på lager från Komplett/webhallen som jag antagligen kommer att beställa ifrån.

Aha...
Men ta detta , om du inte vill lägga så mycket pengar. Har ifs två pci-e portar, men den ena är på x4 så oduglig "/

Finns verkligen inte ett kort med bara en pci-e port och 1156 socket

Jo den finns? HDD'n

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SilenceLotto:

Bygger en dator till min far och tänkte bara se om nätagget ett Corsair CMPSU-400CX 400W
klarar AMD Athlon II X4 635 2,9GHz Socket AM3
Asus M4A785TD-V EVO
Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x2GB
Intel X25-V G2 40GB
+ en 3,5 Samsung sata HDD
och i framtiden kanske ett Gigabyte GeForce GTX 460

Visste ej om tråden skulle vara här eller i Chassin och nätaggregat delen.

Så du ska inte ha ett grafikkort i början?...
Med 460 kan det bli tight. då du endast har ~100W att driva resten av komponenterna med...

Hur som helst ett väldigt dåligt paket. Vill du ha ett annat ihopplockat av ngn av oss? Vad ska den då vara till?

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Hej, tänkte höra vad ni tycker om detta paketet? prisvärt elr inte och gärna förslag på förbättringar.
MVH

Visa signatur

MSI P67A-C45, 2600k @ 4.7ghz + Corsair H50, Corsair 8GB XMS3 ddr3 1600mhz, Chieftec 1000W, MSI 480 @ 845/2000, WD black 1TB + 3st WD green 2TB, Fractal Design R3 XL. Benq G2420HD
-----------------------------------------------------------------------------------
Lenny

Permalänk
Medlem
Skrivet av BabbeN:

Så du ska inte ha ett grafikkort i början?...
Med 460 kan det bli tight. då du endast har ~100W att driva resten av komponenterna med...

Hur som helst ett väldigt dåligt paket. Vill du ha ett annat ihopplockat av ngn av oss? Vad ska den då vara till?

Glömde skriva att jag har ett äldre geforce 8800 kort som jag tänkte sätta i datorn. Tror min far klarar sig på det, var om han inte gör det ett 460 kunde bli aktuellt. Men du får gärna sätta ihop ett eget förslag.

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Medlem

aaa

Skrivet av xJom:

Nej, du måste ha 8xx-chipset för att köra HexaCore-processorerna. (Gäller även andra frågeställare nedan så leta vidare efter era svar!)
/xJom

Helt felaktigt.

ASUS M4 Series Motherboards Ready for AMD Phenom II X6 processors

Permalänk

Skall ha ny dator till brorsonen för 4-5 k ..

Det jag inte är säker på av valet av amd/intel samt hur bra är nätaggregatet i de aktuella paketen? Det känns som amd vore att föredra i denna prisklass, har jag fel i detta?

Sen tycker jag det är lite konstigt att minnena är det dyraste i hela paketet, det är väl ändå inte minnena som drar tyngsta lasset?

Permalänk

Kommer att bygga en dator på vintern, det här är delarna jag har valt: PoisonBills sida - Produktlista - Speldator 11k PSU, Skärm och tangentbord har jag redan. Jag hade tänkt överclocka den och uppgradera den med extra grafikort/RAM.

Finns något som jag borde ändra på om jag köper datorn i dagsläget?

Utan ljudkortet och headsetet blir detta en 10k dator

PS: Är Plantronics GameCom 367, Roccat Taito och Logitech G500 bra val?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SilenceLotto:

Glömde skriva att jag har ett äldre geforce 8800 kort som jag tänkte sätta i datorn. Tror min far klarar sig på det, var om han inte gör det ett 460 kunde bli aktuellt. Men du får gärna sätta ihop ett eget förslag.

Vad har du för budget?

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"