Varning: Trolig blocketbedragare - iPhone 3GS 16

Permalänk
Medlem

Varning: Trolig blocketbedragare - iPhone 3GS 16

Hej,

Finns det någon samlingsida för blocketbedragare? Känns som det kryllar av dem.

Följande person (samma mobilnummer) har lagt upp annonser på iPhone 3GS 16 GB.
Annonserna skiljer sig på några punkter. Oftast vilken telefonoperatör den är låst till och om det finns kvitto eller inte. Även vem han har fått den ifrån, kusin, mamma eller annan.

Sett minst fyra stycken.

Ringde killen som talade med brytning. Påstod att telefonen var såld när jag började fråga mer ingående om den.

Imageshack - bedragare.jpg

Imageshack - bedragare2.jpg

Permalänk
Avstängd

Uppenbart deluxe....

Permalänk
Medlem

Noterade att han sänker priset hela tiden på annonsen. Med andra ord, han har ingen men tänker själv köpa en.

Edit: Varför är det "uppenbart deluxe"? Såg att jag missade att klippa in numret på ena bilden, så det är inget som kopplar ihop de båda annonserna.

Har du inget vettigt att skriva?

Permalänk
Avstängd

Men vaddå vettigt jag skrev ju att det är en uppenbar bedragare! han bor innerstaden sen östra.. UPPENBART DELUXE!

Lägg ner din sura attityd....

Så skriv inte ovettiga saker själv... du ville tydligen ha medhåll i denna annons... sen ska du vara otrevlig.. sanslöst...

Permalänk
Medlem
Skrivet av biffen_OC:

Men vaddå vettigt jag skrev ju att det är en uppenbar bedragare! han bor innerstaden sen östra.. UPPENBART DELUXE!

Lägg ner din sura attityd....

Så skriv inte ovettiga saker själv... du ville tydligen ha medhåll i denna annons... sen ska du vara otrevlig.. sanslöst...

Skrivet av Tracer:

Har du inget vettigt att skriva?

Håller med biffen, otrevlig kan du vara någon annanstans!;) och att det är ganska uppenbart, kan man inte anmäla till blocket?:P

Permalänk

Litar aldrig på annonser som "Säljes av: Iphone" eller liknande, är man en ärlig säljare så kan man ju skriva dit sitt namn i alla fall!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tracer:

Såg att jag missade att klippa in numret på ena bilden, så det är inget som kopplar ihop de båda annonserna.

Har du inget vettigt att skriva?

I ditt första inlägg skrev du att det var samma nummer, och då kan man ju anta att det är samma nummer på annonserna även om du klipper bort det från bilden ?

Sen så ser man ju att båda säljes av "iphone" vilket en normal seriös säljare kanske inte heter?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyberkyckling:

Litar aldrig på annonser som "Säljes av: Iphone" eller liknande, är man en ärlig säljare så kan man ju skriva dit sitt namn i alla fall!

Absolut, detta är inte mindre privat än att man behöver namnet på säljaren!

Skrivet av jOnÄTÄn:

I ditt första inlägg skrev du att det var samma nummer, och då kan man ju anta att det är samma nummer på annonserna även om du klipper bort det från bilden ?

Sen så ser man ju att båda säljes av "iphone" vilket en normal seriös säljare kanske inte heter?

Håller med, eller försöker TS trolla?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Geeks
SweClockers

Tråd låst. Kommer uppdatering av reglerna om trådar som denna inom kort.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015