Permalänk

Enda negativa med min dator 'är att efter ett tags spelande av Dragon Age och Mirrors Edge kraschar spelet... Någon som kanske vet vad som är fel?

Visa signatur

|>Cooler Master Dominator 690|Asus M4A79XTD Evo|AMD Phenom 2 X4 955 BE@3,7 Ghz|Scythe Kama Angle Rev.B|Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz|Cougar CM 700|XFX Radeon HD 5850 AvP|Western Digital Caviar 500GB|DVDRW Samsung SH-233L<|

Permalänk
Medlem

Att min fractal har ett hål för fläkt på vänstersidan så jag inte kan gravera hela den sidan :<

Permalänk
Skrivet av JohnEDante:

tråkigt :/ sälj den begagnat och köp en y på samma sätt så kanske du går +-0 lite ondskefullt men, men >:)

sån är jag inte, skulle aldrig ljuga för att sälja en datordel. Är den kass tar jag det med tillverkaren, får jag inget för det säljer jag den som bra nätdel med onödigt hög ljudnivå. Funderar på en HX -version från Corsair.

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk

Att min kabeldragning suger..

Permalänk
Avstängd

att den saknar cpu så jag få sitta på en gammal amd burk från 2005 som är byggd av per på alina system

Permalänk
Medlem

Att jag inte kan låsa upp alla kärnor på cpun och att mitt nätagg inte är modulärt och att jag har ett mATX-mobo när jag kunde haft ett ATX istället.

Visa signatur

B450-I
Ryzen 3600
1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Vad gör den i modifikationsforumet?

Min dator (snarare hårddisken) börjar skära ihop antar jag och det verkar vara utorrentdisken..

OMFG!:O Precis samma sak :O:O:O:O ^^

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem

att cpun inte är en intel i7 980x
att jag inte har en 1tb ssd
att jag inte har GTX480 SLI
att den drar ström
att den gör rummet varmt
att den lyser
att den låter

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

Det buggiga BIOSet på moderkortet och havererande minnen

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

Stor, otymplig, låter mycket, värmer upp mitt rum.... Vista har iallafall löst en del problem

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Ljudnivån på chassi fläktarna

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Mitt XFX 5770 XXX edition som låter nått jävulskt i idle.
Nätdelen som ej är modulär och medför en dålig kabeldragning.
Ljudet min H50 pump avger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Stor, otymplig, låter mycket, värmer upp mitt rum.... Vista har iallafall löst en del problem

HAHA Du måste skoja? har vista löst något problem för dig? tror inte att vista har löst problem för någon. däremot skapat ett antal...

Det jag tycker är dåligt är väl att man inte sitter på en värstingdator som klarar av spelen som polarna spelar utan problem..

Permalänk
Medlem

Att jag får BSOD så fort jag aktiverar AMD C1E I bios. Trots att både CPU och Moderkortet ska stöda det.
Med det av, inga problem alls.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackan50:

HAHA Du måste skoja? har vista löst något problem för dig? tror inte att vista har löst problem för någon. däremot skapat ett antal...

Det jag tycker är dåligt är väl att man inte sitter på en värstingdator som klarar av spelen som polarna spelar utan problem..

Trodde samma sak förrut tills jag skaffade 790i chipset... Windows 7 och det nForce chipsetet är INTE att rekomendera....

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

q6600 med 1.325 Vid = vCore till max om någon överclockning ska ske!

Visa signatur

Amd 1055T @ 3.5ghz | Corsair 16382mb 1600 MHz 9-9-9-24 | MSI GeForce 680| Asus M5a88-M | Intel 330 120GBx2 + WD 500GB Green + WD 1000GB Black + WD 2000GB Green x2 | AX 850 | Windows 7PRO x64 | Define R3 White

Permalänk

Om inte min dators framerate blir begränsat av Vsync så laggar allt på ett riktigt jobbigt sätt. Chokes fast tretton gånger värre, dels när jag spelar, dels när jag kollar på youtube men faktiskt även i vanligt windows-användande. Köpte ett XB360 för att jag till slut ledsnade men har hela tiden längtat tillbaka till att kunna spela på datorn ordentligt igen. Har felsökt i ett halvår och fortsätter fortfarande =/

Permalänk
Medlem

Hehe jag skulle nog vilja säga att jag stör mig i mellanåt på att min dator är för TYST !

Japp många ggr har jag trott att den har "laggt av eller inte är startad" det enda man ser att den är "på" är tre vita leds samt iof minneskortsläsarens vita leds

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Calle.Lid:

Enda negativa med min dator 'är att efter ett tags spelande av Dragon Age och Mirrors Edge kraschar spelet... Någon som kanske vet vad som är fel?

Du kan ju omöjligt tro att folk ska kunna hjälpa dig med den beskrivningen.

Permalänk

Hårddisken som har klingat hur länge som helst. Grafikkortet som är så undebart dåligt. Sist och inte minst mitt chassi......... ACE shit.... vill ha fractal r2

Permalänk
Medlem

Att mitt grafikkort låter som ett kexbox på lägsta fanspeeden och ändå ligger idle på 55 grader och när man spelar typ 75-85. Låter värre än en dammsugare (xbox360?) på 50% fanspeed, men då ligger idle på 52 grader. Är dock inne på lagning pga att det fryser i spel.
4870 Pci+

EDIT: Att datorn frysir sig 5 minuter efter man startat något spel. Då måste man stänga av datorn, dra ur pci-e kontakterna, ta ur grafikkortet, låta det svalna, sätta tbx det. Sen går det någon timme och sen får man göra det igen

Men det är inne på lagning nu

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Det mesta jag stör mig på med min dator är nog allt. Det är en crap dator och jag har aldrig råd att köpa en ny...

Permalänk
Medlem

Att jag inte kan klocka processorn och den blir för varm Och det gör att rummet blir varm också.

Visa signatur

De du

Permalänk
Medlem

att en av mina fläktar på radiatorn går ibland emot sin egen bas. (Enermax Magma)

Permalänk

Att man verkligen måste vara bestämd för att trycka på musknappen på skitmusen min (Saitek Cyborg Mouse). Speciellt irriterande de gånger jag spelar... (HS!!!1!! Eller? Näe, musen uppfattade inte klicket :',(
)

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

PSUn låter som en dammsugare

Permalänk
Medlem

Min laptop med AMD-propp låter så...no more säger jag bara.

Skrivet av Markie:

Fick lite ryck i fingrarna att starta denna tråd.

Kan börja:

Har just satt på en ny rulle, taggad till tusen men eftersom min laptopmodell har feldesignad kylardel så låter min cpu-kylare som AMD's testlab där man testar 20mm-fläktar gå i 10000rpm. Sjukt irriterande,

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Att man inte kan sätta på coolnquiet vid överklockning när jag ökar multipeln. Det skapar en jävla ljud från kylaren =(

Permalänk
Avstängd

Prestandan. Utvecklingen går fortfarande för långsamt.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Den laggar ibland lite väl mycket i webbläsare.
Helt omöjligt att ställa in processorn på ojämna fekvenser (3000mhx inte en mhz över klarar den av).
Den har börjat bli slö med att ladda maps på mw2 lite som min gamla hdd som dog =S.
Jag har gjort kabeldragningen så att det inte går att ta bort nätagget =P

Visa signatur

HP 2570p, 3610QM, PE4L 750 Ti, 8 GB, 850 PRO 500 GB, Win10
Blade 14 2013 project
AOC Q2963PM, Dell SK-8135, Pioneer SE-M290