Permalänk
Medlem

Mini-ITX bygge

Jag funderar på att bygga ett mini-itx system som har en del prestanda men får inte ihop prestanda med de mått jag vill ha. Tänkte kolla om någon här har erfarenhet och tips om vilka delar man ska titta på om man vill få ett så kompakt system som möjligt. Gärna i storleken som en xbox 360.
Alla grafikkort jag tittat på är typ lika stor som moderkortet eller större vilket inte rimmar så bra.
Jag hade nog tänkt mig prestandan från ett Radeon HD 5770 eller bättre.
Till moderkort har jag kollat upp "Gigabyte GA-H55N-USB3" som ett exempel
Går detta att kombinera ihop eller ber jag om det omöjliga?

Tack på förhand // Jimmy

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A

Permalänk
Medlem

Fick precis hem mitt Silverstone Sugo SG05B, Gigabyte GA-H55N-USB3 och 5850 PCS+. i5 750 ska inhandlas och eventuellt en starkare nätdel som ska kunna driva systemet överklockat. Jag lägger nog upp ett galleri på systemet när jag byggt färdigt det så kan du se resultat, ska även göra lite prestandatester. Så det går att fixa ihop ett såpass litet system med helt okej prestanda om du är sugen

/Fredrik

Visa signatur

FD Define C | ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING | 8700K@4.8GHz - FD Celcius S24 | G.Skill 16GB 3200MHz CL16 Trident Z RGB | GTX 760 2GB Windforce R2 | Corsair RM650 | Tobii Eye Tracker 4C | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Ja det låter ju helt klart intressant. Jag håller korpgluggarna öppna efter ditt bygge

// Jimmy

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A

Permalänk
Medlem

Silverstones modeller är det enda du kan köpa om du vill ha prestanda på gpun, lågprofilskorten går max upp till HD5650 kanske som får plats i dom mer kompakta systemen.

Vill du ha något i Xbox storlek så är det ett HTPC chassi och M-atx moderkort som gäller men då blir det lite större också.

Permalänk
Medlem

Jag hittade kompakta chassin från Jetway
JETWAY COMPUTER
Hittar dock ingen som försökt sig på att modda detta till något spelbart.
Gillade dock måtten på de chassin de hade.

//Jimmy

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av w4llen:

Fick precis hem mitt Silverstone Sugo SG05B, Gigabyte GA-H55N-USB3 och 5850 PCS+. i5 750 ska inhandlas och eventuellt en starkare nätdel som ska kunna driva systemet överklockat. Jag lägger nog upp ett galleri på systemet när jag byggt färdigt det så kan du se resultat, ska även göra lite prestandatester. Så det går att fixa ihop ett såpass litet system med helt okej prestanda om du är sugen

/Fredrik

Tänkte precis nämna Sugo Chassit för han!

Ang dig att bytta agg, det behövs nog inte, en polare kör med samma rig som dig, fast med ett Zotac Chassi och det går hur bra som helst med 5850 och 750 som är klocka till 3.7GHz han kör även med en H50 som kylare!

MVH

Permalänk
Medlem

Har nyss satt ihop burken för tillfället med en i3 530, Gigabyte GA-H55N-USB3, Samsung F3 1TB för att testa lite. Ska försöka lägga in en beställning på i5 750, samt kylare under denna månaden. Vad är bäst att satsa på i denna lilla burk? H50 eller Big Shuriken? Vill ha fint luftflöde i burken också

Angående nätagg, hur anslöt han 5850 då jag bara hittar en PCI-E sladd från nätagget?

/Fredrik

Visa signatur

FD Define C | ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING | 8700K@4.8GHz - FD Celcius S24 | G.Skill 16GB 3200MHz CL16 Trident Z RGB | GTX 760 2GB Windforce R2 | Corsair RM650 | Tobii Eye Tracker 4C | Dell U2412M