Microsoft lovar satsning på PC-spel

Permalänk
Melding Plague

Microsoft lovar satsning på PC-spel

Trots all uppståndelse kring Xbox 360 och Kinect – Microsoft har inte glömt bort persondatorn som spelplattform.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

De har ju planerat att släppa fler spel på Games for Windows Live, vilket jag vägrar använda. Skitprogram, hellre steam.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

De har ju planerat att släppa fler spel på Games for Windows Live, vilket jag vägrar använda. Skitprogram, hellre steam.

Håller med, Xbox live varianten på PC är rent mög.

Permalänk
Medlem

Close Combat, Rise of Nations, Age of Empire... mums... ge mig igen Microsoft!!!!

Eller vad sägs om en uppföljare till Freelancer.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Hoppas på fable 2 till pc. Förstår det som att det idagsläget inte finns till pc

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Skrivet av Antzo:

Hoppas på fable 2 till pc. Förstår det som att det idagsläget inte finns till pc

Själv köpte man faktiskt en xbox med fable 2, klarade ut och sålde vidare! Hoppas verkligen trean kommer till dator.

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galna_Dvärgen:

Själv köpte man faktiskt en xbox med fable 2, klarade ut och sålde vidare! Hoppas verkligen trean kommer till dator.

Fable 3 är bekräftat till pc.

Nyhet av Fable 3 bekräftat till PC till PC - Sidan 1 | Eurogamer.se

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

Hoppas på fable 2 till pc. Förstår det som att det idagsläget inte finns till pc

Själv hoppas jag inte det, Fable 2 är säkert en av de tråkigaste spelen jag någonsin spelat. (Har klarat det på Xbox)

Iallefall så är det bra att de satsar på PC spel

Permalänk

Underbart! Tack så mycket!

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Medlem

Det vore kul om fler hakade på. Speciellt när det kommer till FPS-spel som helt verkar ha glömts bort på pc när det kommer till nya speltitlar. Värdelösa konsollportningar hela högen. Det är trist. Jag älskade BF 1942 och BF2 och väntade lyriskt efter BF BC2 men vilken besvikelse. Kass grafik och kass styrning med tangentbord och mus.

Jag har absolut inte förväntat mig att det ska bli någon förändring men man kan väl få drömma. FPS ska spelas på PC och i första hand tillverkas för PC. De får gärna portas till konsoll men åt andra hållet blir det bara skit enligt mig. Men så går det när det enda som betyder något är pengar. Spelkänsla och grafik nedprioriteras uppenbarligen då.

Tack Microsoft att ni inte glömt bort PCn som plattform. Hoppas att fler satsar på PC också...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Nu blir jag glad! Trodde det bara var Blizzard (finns säkert en massa andra) som faktiskt prioriterade PC. Hoppas MS börjar med det oxå och att detta inte bara betyder att dom ska porta fler spel :/

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Hej Microsoft, vad sägs om att inte muta utvecklare till att göra deras spel Xbox 360-exklusiva?
Plattformsägare har f*n inget att göra inom spelutveckling.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

Jag minns Halo 2 portningen, riktigt hemsk. Men man spelade igenom spelet för att få reda på hur historien fortsatte och hoppades ivrigt på att trean skulle släppas till PC, men icke. Sitter fortfarande och väntar på det då min budget inte tillåter mig att införskaffa ett XBOX 360 för ett spel.

Permalänk

Ja håller med det flera redan sagt, det har minst sagt varit dött med bra spel till PC.... ja säkert de senaste åren, väntar lyriskt på relesedatum för TES V så jag kan börja räkna dagar precis som med Morrowind och Oblivion FPS, RTS och RPG (ej jap) hör hemma på PC enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

De har ju planerat att släppa fler spel på Games for Windows Live, vilket jag vägrar använda. Skitprogram, hellre steam.

Det är inget fel på GFWL. Är ju bara att logga in en gång och ställa in autologin. Det är enkelt att kolla på achievements och spela online...
Ser verkligen inte något problem i programmet.

onT: Trevligt att spelutgivarna börjar komma tillbaka till PC'n.

Permalänk
Medlem

Troligen önsketänkande men tänk om vi får se ett Freelancer 2 av detta, kan bli ett av de mest hypade spel på länge...

Permalänk
Inaktiv

Mer satsning på PC, säger dom? Räknas deras portningar av Fable-serien som en satsning?

Permalänk
Medlem

Detta kan faktiskt bli enormt positivt för oss pc spelare därför att med Apples framgångar tror jag att Microsoft har börjat fundera på hur de ska skydda sitt enorma försprång på pc marknaden, därför att den största anledningen till att folk väljer pc istället för mac är just därför att spelen fungerar mycket bättre på pc. Och givetvis är xbox delen viktig för Microsoft men det är trots allt Windows som gjort Microsoft var det är idag. Därför kan detta leda till att pc:n kanske äntligen kan få några riktigt bra pc exklusiva spel.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Jag hoppas de ger oss DX11. Något annat vore rena snesatsningen med tanke på att MS utvecklat skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joi93:

Själv hoppas jag inte det, Fable 2 är säkert en av de tråkigaste spelen jag någonsin spelat. (Har klarat det på Xbox)

Iallefall så är det bra att de satsar på PC spel

Jag hoppas verkligen på Fable 2 till PC, har spelat igenom 1'an 2-3 gånger och min jävla Xbox vill inte låta mig klara av 2'an!!!! Förbannade skit konsol (enligt min mening), den bara slutade ladda helt enkelt, fast i bowerstone nu och vart jag än går då den måste ladda så fryser Xboxen.....

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Ett nytt fsx hade inte varit fel. Synd att Creative Assembly (Age of Empires) blev nedlagt...

Visa signatur

Teori är när man vet allt men inget funkar.Praktik är när allt funkar men ingen vet varför. Här blandas båda, inget funkar och ingen vet varför.

Permalänk
Medlem

Det där tror jag på först när jag ser det. G4W var ju deras senaste satsning på pc-spel. Se vad som hände där.
cash is king och vi pc-spelare är riktigt snåla typer (denna tanke är kommer från en snabbkoll på piratebays seeders av pc-spel kontra konsolspel)

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

cash is king och vi pc-spelare är riktigt snåla typer (denna tanke är kommer från en snabbkoll på piratebays seeders av pc-spel kontra konsolspel)

Och ändå säljs det fler spel till PC än till konsoller.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Nu blev jag glad, trodde att alla förutom Valve och Blizzard hade glömt bort oss. Är det bara att hoppas att det inte är fler portningar dom slänger åt oss, eller att dom spenderar mer tid på portningarna så dom faktiskt funkar som dom ska.

Visa signatur

- AMD Phenom II X6 1090T @ 4Ghz Noctua NH-U12P| 16GB RAM | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | GTX 670 2GB | 5TB HDD, Intel X25-M G2 80GB -

Permalänk
Medlem

På E3-mässan som var nyligen;

Sony visade upp fler PC-spel än vad Microsoft gjorde. Och Sony visade inte många PC-spel alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Det vore kul om fler hakade på. Speciellt när det kommer till FPS-spel som helt verkar ha glömts bort på pc när det kommer till nya speltitlar. Värdelösa konsollportningar hela högen. Det är trist. Jag älskade BF 1942 och BF2 och väntade lyriskt efter BF BC2 men vilken besvikelse. Kass grafik och kass styrning med tangentbord och mus.

Kass grafik i BF BC2?
Har bara kör det på Xbox, men flera jag snackat med verkar tycka att grafiken är grym i Windows-versionen.
Vad är det som är kass menar du?
Kontrollen med mus och tangentbord – vad är fel där?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Valiumballong:

Och ändå säljs det fler spel till PC än till konsoller.

Och lustigt nog satsas det ändå minst på PC-miljön. Mångfalden av spelen vi får är direkta (dåliga) portningar från konsoler så fort Sony/Microsoft's exklusivitetdeals med speltillverkare löpt ut.

Permalänk
Medlem

De kan ju börja med att bygga in stöd för att stänga av den där jävla Windowstangenten. Att man fortfarande ska behöva bryta bort knappfan eller tanka program för det efter 15 år är ju löjligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blade80:

Det vore kul om fler hakade på. Speciellt när det kommer till FPS-spel som helt verkar ha glömts bort på pc när det kommer till nya speltitlar. Värdelösa konsollportningar hela högen. Det är trist. Jag älskade BF 1942 och BF2 och väntade lyriskt efter BF BC2 men vilken besvikelse. Kass grafik och kass styrning med tangentbord och mus.

Jag har absolut inte förväntat mig att det ska bli någon förändring men man kan väl få drömma. FPS ska spelas på PC och i första hand tillverkas för PC. De får gärna portas till konsoll men åt andra hållet blir det bara skit enligt mig. Men så går det när det enda som betyder något är pengar. Spelkänsla och grafik nedprioriteras uppenbarligen då.

Tack Microsoft att ni inte glömt bort PCn som plattform. Hoppas att fler satsar på PC också...

Styrningen är väl kass på alla BF spelen? Jag vägrar spela skiten helt och hållet och nu är det Medal Of Honor samma skit som BF BC2

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Skrivet av Hunter(Swe):

Styrningen är väl kass på alla BF spelen? Jag vägrar spela skiten helt och hållet och nu är det Medal Of Honor samma skit som BF BC2

Vore kul om folk som säger sånt här i forum kunde gå in i detalj, själv förstår jag inte alls så gott som 100% av de gånger folk säger saker utan att grunda det på nåt