kringutrustning för 6k, ris eller ros önskas!

Permalänk
Medlem

kringutrustning för 6k, ris eller ros önskas!

Jag går i tankarna att uppgradera mina kära burk som har 6år på nacken tyvärr
Prollen är en intel 4 så det säger ju en del men ett 8800gt grafikkort har hållit den vid liv tills nu....

Detta är vad jag har satt ihop och jag har tänkt att spara mitt grafikkort och hårddisken som är gamla SATA 1.5.
Har lite planer på SLI/crossfire senare när jag har tänkt att uppgradera grafikkortet.

Kalaset går på knappt 6k med två 2gb ramminnen.
Så vad tycker ni?

EDIT: Jag har tänkt att köpa 2*2gb ddr3 minnen, det framgår bara inte i bilden,

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Entusiast

Vad ska du spela för spel?

Mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Men du behöver ju nytt grafikkort också. Skulle inte nöja mig med mindre än 4Gb minne.

Permalänk
Medlem

eftersom jag har skaffat mig en full hd 24" så vill jag gärna press prestandan till det yttersta.
Men jag har tänkt bfbc2, crysis, farcry och left 4 dead 2.

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisrolex:

eftersom jag har skaffat mig en full hd 24" så vill jag gärna press prestandan till det yttersta.
Men jag har tänkt bfbc2, crysis, farcry och left 4 dead 2.

5850/5870 om du nu vill spela BC2 och Crysis med höga inställningar och respektabel FPS:

Permalänk
Medlem

Borde inte AMD vara bättre i den här prisklassen eller är jag helt ute och cyklar nu?

Permalänk
Entusiast

Du MÅSTE ha mer än 2Gb ram om du ska spela Crysis/bfbc2 och dom andra.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Skälvklart har jag tänkt att ha 4gb ramminne om inte mer. 2gb på vardera slot iaf.

Jag tänkt att successivt att uppgradera hårddisken och grafikkortet så klart. Då är jag inne på Hd 5870, men när det blir vet jag tyvärr inte. Sen SSD hårddisk etc.

Jag har en fråga ang. moderkortet. Om jag köper ett vanligt HD 5870 så kan jag hitta ett billigare moderkort får då är jag inte beroende av crossfire som detta moderkort erbjuder eller?

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voultner:

Borde inte AMD vara bättre i den här prisklassen eller är jag helt ute och cyklar nu?

Tror också det, lägg till en 100 lapp eller något så får du en AMD Phenom2 X6 1055T. När det gäller grafikkort så bör du ha 5850/ 5870. Ramminnen kan du satsa på corsair 4GB, mycket bättre märke med lång garanti! Moderkort har jag ett bättre förslag här (om du satsar på AMD): Asus M4A785TD-V EVO U3S6 - Inet.se

En liten grej bara om du tar den AMD:n jag tipsa om, du KANSKE måste flasha bios då alla inte har stöd för x6
Haha, nu har jag nog kommenterat allt!

Permalänk
Medlem

Tack så mycket, men jag vet inte. Det låter ju mer framtids säkert med att köpa AMD Phenom2 x6 1055T
men enligt http://www.sweclockers.com/recension/11870-amd-phenom-ii-x6/1
Så hamnar den mycket efter i just spel

Jag kan ju köpa Intel i5 3.33 ghz för samma pris som 2.66an Intel I5 3.33Ghz 1.885 kr

Så om man går lite efter testet så är Intel i5 vinnande fortfarande? :S

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisrolex:

Tack så mycket, men jag vet inte. Det låter ju mer framtids säkert med att köpa AMD Phenom2 x6 1055T
men enligt http://www.sweclockers.com/recension/11870-amd-phenom-ii-x6/1
Så hamnar den mycket efter i just spel

Jag kan ju köpa Intel i5 3.33 ghz för samma pris som 2.66an Intel I5 3.33Ghz 1.885 kr

Så om man går lite efter testet så är Intel i5 vinnande fortfarande? :S

Den ligger ju före i5 i spel enligt recensionen?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisrolex:

Jag kan ju köpa Intel i5 3.33 ghz för samma pris som 2.66an Intel I5 3.33Ghz 1.885 kr

i5 660/661 3.33 GHz har bara två kärnor.
i5 750 har fyra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Langevi:

i5 660/661 3.33 GHz har bara två kärnor.
i5 750 har fyra

Jaha där ser man hur smartare man blir:)
men jag ska ju då absolut satsa på en AMD, gör om inköpslistan när jag kommer hem:)

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera dig att kika runt lite efter andra chassin. Jag hade själv ett sådant till min gamla burk och jag upplevde det som lite rackligt. Vibrationer (främst i de två "luckorna" i fronten) förekom sig ganska ofta. Det var inte direkt optimalt för snygg kabeldragning heller om du nu tänker satsa på det. (ungefär som vilket standardchassie som helst)

mvh

Permalänk
Medlem

#9 får man fråga dig vad som gör det asus moderkortet så bättre än något annat? alltså vad är fördelarna med det?

#13 jag vill ha något fräscht,snyggt och ovanligt. Tycker Antec nine hundred är för mainstream, om man säger så.

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisrolex:

#9 får man fråga dig vad som gör det asus moderkortet så bättre än något annat? alltså vad är fördelarna med det?

#13 jag vill ha något fräscht,snyggt och ovanligt. Tycker Antec nine hundred är för mainstream, om man säger så.

Det var ingenting mot asus , utan det var bara billigt och samtidigt hade PCI-E Gånger 2, rätta hastigheterna mm. Inget specielt alltså , kunde lika gärna varit gigabyte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gladeern:

Det var ingenting mot asus , utan det var bara billigt och samtidigt hade PCI-E Gånger 2, rätta hastigheterna mm. Inget specielt alltså , kunde lika gärna varit gigabyte

Jaha, för den hade integrerat grafikkort HD 4200.
Det blir svårt val asså.
Känner inte att AMD 1055T inte är rätt, pga. testets slutsats.

Förvirrad -.-

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk

Köp 2 av xfx 285 och kör dom sli finns inget bättre kort lovar detta kortet i sli dänger allt