Permalänk
Medlem

Funkar detta?

Hej!
Jag köpte i förra veckan Fractal Design Define R2 och ett Corsair CMPSU-400CX 400W nätagg till en gammal dator jag hade. Nu funkar ingenting och jag antar att moderkortet är pajj.
Så nu blir det att köpa nytt. Funkar de här delarna bra ihop? Nätagget är 400watt kommer det gå? Har ett gammalt GeForce 7800GT och 2st sata diskar.

De nya delarna är dessa:
Asus P7P55D
Intel Core i5 750 2,66GHz Socket 1156 Box
Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x2GB (CMX4GX3M2A1600C9)

Tack!

Permalänk
Medlem

Det är inte lönt att försöka återanvända CPU/Minne från det gamla moderkortet? Eller är det för gammalt?
Annars ser det bra ut tycker jag. 400 watt räcker nog bra till det.

Permalänk
Medlem

Tyvärr så är det för gammla grejer.

Har kollat vidare lite och ser att AMD har bättre grejer för nästan samma pris.
Finns det någon fördel med att välja Intel?

AMD Phenom II X6 1055T 2,8GHz Socket AM3 Box
Gigabyte GA-890GPA-UD3H

EDIT: och kan man klocka med ett 400w nätagg?

Tacksam för svar. Intel eller AMD?

Permalänk

Själv skulle jag nog köra på amd nu, mums med sexkärniga processorer! Om du har pengarna så kör på det.
Klockandet kanske inte går så bra dock. Vet inte vad processorn behöver.

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampo:

Tyvärr så är det för gammla grejer.

Har kollat vidare lite och ser att AMD har bättre grejer för nästan samma pris.
Finns det någon fördel med att välja Intel?

AMD Phenom II X6 1055T 2,8GHz Socket AM3 Box
Gigabyte GA-890GPA-UD3H

EDIT: och kan man klocka med ett 400w nätagg?

Tacksam för svar. Intel eller AMD?

Intel VS AMD finns det mängder med trådar här på forumet om. Bara att söka lite så kommer du hitta hur mycket som helst att läsa om. Men det beror helt enkelt på vad du gör på datorn. En rätt bra sida för jämförelser av CPU'er är: Bench - CPU - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News
Du kan klicka i där uppe till höger vilka processorer du vill jämföra så ser du hur dem presterar i olika test.
Angående 400 watt agget så borde du kunna klocka rätt bra med det. Nu vet jag inte hur mycket ström ett 7800GT drar, men det är ju ett corsair agg så det borde klara att leverera. En fördel med Intel's 750 är ju att den drar rätt mycket mindre ström än AMD's X6. Så för ett 400 watts agg är kanske I5 750'an ett säkrare val om du ska överklocka.