Permalänk
Medlem

Litet chassi hjälp

Hej har ett normal stort chassi idag och tanken slog mig att jag vill byta bort det mot ett så litet som möjligt!
Har läst lite trådar och det verkar som om shuttle formatet är möjligt?
Utöver är grafikkortet gtx 280 alltså rätt stort!

MVH

Permalänk
Medlem

silverstone har itx låda som sväljer 5970 så gtx280 är inga problem.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av scoorch:

silverstone har itx låda som sväljer 5970 så gtx280 är inga problem.

Silverstone Sugo SG07B 600W (Svart) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Mini-ITX-chassin

eller Silverstone Sugo SG05B 300W (Svart) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Mini-ITX-chassin

Då undrar jag bara hur det blir med nätagg

Permalänk
Medlem

SG07:s 600W agg ska lätt klara ett gtx280...
SG05:s 300W skulle jag dock inte chansa på med det grafikkortet.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem som du, fast jag vill komponera laptops själv... ingen verkar sälja Asus/MSI barebones (för släpbara) i sverige med 17" skärmar och vettiga chipsets. Sen skulle jag vilja designa en all-in-one pc själv. Pga Apple ska inte inneha hela marknaden, utan vi Geeks ska kunna prestera bättre med tanke på produktval och behov. Jag är en gamer och jag vill göra en produkt som står och slår, så ett riktigt naket skal vore bäst att hitta.

Tillbaka till topic;
Jag såg en del smala skal från MSI med nätagg som ska klara dina behov. Drömmen vore att man kunde få en twitter/facesnabel adress till en utvecklare i varje företag och få sina egna idéer publicerade.
Men men chinamen, den dagen den drömmen.
(jag gav upp med ultraslim och med builtityourself laptops för 2 år sen.)

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

ATX;
SILVERSTONE HTPC SST-LC17B ATX BLACK - HTPC chassi som tar ATX moderkort och har hela 6st 3,5" platser - Specifikationer Svart, finns även i vitt.
ZALMAN HTPC HD160XT PLUS ATX BLACK - Specifikationer Dyr som attans, men tänk vilken gurumeditation status på lan-partys
ANTEC MIDTOWER SKELETON ATX GREY - Specifikationer

Snygg men i kubform. Lätt att ta med på en pirra.
Det finns 13 på dussinet på M-ATX så kolla runt lite. De flesta vill ha ATX burkar.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating