Android-apps du inte klarar dig utan

Permalänk
Medlem

Jag gillar appen "Silent boot" som tar bort ljudet när man startar telefonen.

Permalänk
Medlem

Vill ha min Desire. Börjar bli otålig. Lär dock få vänta. Beställde den från Tre förra veckan.

Permalänk
Medlem

Någon som vet en bra stegräknare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalarna:

Någon som vet en bra stegräknare?

Är inte sträckan och hastigheten mer intressant än stegen? Vet du sträckan så kan du ju även räkna ut antalet steg, vilket borde bli mer exakt än de hyffsat random stegräknarna.

runstar eller runkeeper rekommenderas. Runkeeper får jag inte tag på men runstar kör jag nu, funkar prima

Permalänk
Medlem

Någon som vet någon app som gör ens kontakter lite mer avancerade? Skulle behöva kunna lägga till en jävla massa information till vissa kontakter och det räcker inte riktigt med det som är inbyggt i Android. Någon form av anteckningssystem vore kanon. Drömmen vore ju att det synkade med outlook, men det lär ju inte hända. Så kanske om det kan synka med gmail.

Några tips?

Permalänk
Medlem

Finns väl så man kan skriva anteckningar? Redigera -> Längst ner -> Mer -> Anteckningar
Eller liknande. Har för mig att det finns en app för att synka med outlook, inte säker då jag aldrig använder det ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adyzz:

Finns väl så man kan skriva anteckningar? Redigera -> Längst ner -> Mer -> Anteckningar
Eller liknande. Har för mig att det finns en app för att synka med outlook, inte säker då jag aldrig använder det ändå.

Du menar "Övrigt"? Nej, den räcker inte riktigt.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Söker en app som visar db, har hittat audiolyzer eller vad det heter. Detta funkade dock inte till min Desire.

Mvh

Permalänk
Medlem

Ska iväg utomlands imorgon så för att slippa onödiga kostnader pga av att 3g ligger på i bakgrunden, så har jag APNdroid. Undrar dock om den stänger av allt när man trycker på knappen och den är grön eller om den är grå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Någon som vet någon app som gör ens kontakter lite mer avancerade? Skulle behöva kunna lägga till en jävla massa information till vissa kontakter och det räcker inte riktigt med det som är inbyggt i Android. Någon form av anteckningssystem vore kanon. Drömmen vore ju att det synkade med outlook, men det lär ju inte hända. Så kanske om det kan synka med gmail.

Några tips?

Jag använder 'AK Notepad', fyller mina behov. Om det finns bättre har jag ingen aning om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extreat:

Jag använder 'AK Notepad', fyller mina behov. Om det finns bättre har jag ingen aning om.

Tyvärr lirar det inte ihop med kontakterna... jag får fundera på hur man ska göra det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daniel145:

Ska iväg utomlands imorgon så för att slippa onödiga kostnader pga av att 3g ligger på i bakgrunden, så har jag APNdroid. Undrar dock om den stänger av allt när man trycker på knappen och den är grön eller om den är grå?

Går det inte snabbare att testa sig fram?
Om det inte går att surfa så är APNdroid påslaget. Ändra ditt APN manuellt om du är osäker.

Permalänk
Skrivet av timL:

Tänkte tipsa om Gmote. Helt underbar app om man har trådlöst nätverk hemma och datorn i annat rum än tv.

Man installerar Gmote på datorn. Sen kan du spela upp all din film/musik osv från telefonen (antingen i telefonen eller pcn)

Fungerar klockrent. Har kollat igenom halva säsongen pacific med denna app.

Det låter ju grymt, är det en mediaspelare man installerar på datorn och alltså den man kan styra,
eller kan man via Gmote styra t.ex. VLC?

Undrar för övrigt om det finns någon app där man kan mäta tider för 0-100km/h, 0-200km/h
samt 0-402 i bilen/på motorcykeln?
Har lite funderingar på om jag ska köpa en android mobil
eller om jag ska vänta på nokia N8 och se hur den verkar, detta skulle kunna vara en avgörande faktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ^bot:

För att få betalapps utan att roota kan man köra med utländskt simkort, finns att få tag på i sverige på droidstuff.se

Tack för tipset!
Har lite frågor ang. detta... jag tror att min telefon är låst till tele2, kommer det fortfarande att funka med UK-simkortet då?

Måste jag regga ett nytt google-konto till detta simkort?, och går det att byta senare om man skulle vilja regga sitt svenska senare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calletheking:

Undrar för övrigt om det finns någon app där man kan mäta tider för 0-100km/h, 0-200km/h
samt 0-402 i bilen/på motorcykeln?
Har lite funderingar på om jag ska köpa en android mobil
eller om jag ska vänta på nokia N8 och se hur den verkar, detta skulle kunna vara en avgörande faktor.

aDyno v0.6 Beta1 Application for Android | Tools
Den hittade jag igår, har inte testat den men den ser intressant ut.

Permalänk
Medlem

Speed anatomy - Gött tidsfördriv, och lärorikt!

Permalänk
Skrivet av CSM101:

aDyno v0.6 Beta1 Application for Android | Tools
Den hittade jag igår, har inte testat den men den ser intressant ut.

Kanon tack för tipset, verkar ju på kommentarerna som att den fungerar för 0-100 tider iallafall :).
Beräkna antalet hk m.m. har jag svårt att se hur den skulle lyckas göra, men det har jag redan papper på...

Permalänk

Finns det någon apps för svt play eller tv4 play?
Vill se på fotbolls-vm när jag jobbar kväll nästa vecka.
funkar inte gå in på svt play, behövs flash, finns det flash till min telefon. htc legend

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanken:

Finns det någon apps för svt play eller tv4 play?
Vill se på fotbolls-vm när jag jobbar kväll nästa vecka.
funkar inte gå in på svt play, behövs flash, finns det flash till min telefon. htc legend

Ustream viewer fungerar bra men kan buffra lite.

Ustream Viewer v0.5.9_beta Application for Android | Multimedia

Permalänk
Medlem

Opera Mini 5 browser v5.0 Application for Android | Communication - denna gillar jag skarpt av de 2 webbläsare jag har testat (:P), jag gillar dess startscreen och så är det relativt snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanken:

Finns det någon apps för svt play eller tv4 play?
Vill se på fotbolls-vm när jag jobbar kväll nästa vecka.
funkar inte gå in på svt play, behövs flash, finns det flash till min telefon. htc legend

det finns tyvärr inga apps för varken tv4 eller svt men svts mobila sida för play fungerar utmärkt i telefonen utan flash, svtplay.se/mobil

flash finns till android men fungerar endast på mobiler med version 2.2 av OSet, legend ligger väll på 2.1 har jag för mig

Visa signatur

Of all the things Ive lost, I miss my mind the most

Permalänk
Medlem

SVT play finns det väl visstl? Jag har det i min X10..

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorteX:

Söker en app som visar db, har hittat audiolyzer eller vad det heter. Detta funkade dock inte till min Desire.

Mvh

För dig och andra som inte kan leva utan att alltid ha en ljudmätare till hands eller innan du ringer störningsjouren och polisen finns deciBel

Permalänk
Medlem

Man kan komma åt vissa betalapps direkt på svenska mobiler, om man köpt dom på annat sätt.

Sätt man kan köpa dom är ju i tex. en emulator på datorn. Sen när man köpt dom där så går man in i market i sin egna mobil. Går in under flicken "downloads" där alla program man har installerade finns. Längst ner i den listan finns också dom betalapps man har köpt.

Visa signatur

// NonajmE

Permalänk
Medlem

Att lägga till andra oundgängliga apps som metalldetektor, stroboskop, ficklampa, hastighetsmätare, gps, nivåbubbla, ljudmätare mm.
Finns nu en Advanced Lie Detector så att du blir riktigt populär i sällskapskretsen eller snarare avskydd.

Permalänk

Jag har också funderat lite över hur det är med flash player. Jag investerade i en SE x10 mini och som jag fattat använder den android version 1.6 och där finns inte flashplayer. Finns det inget program man kan använda istället? Många sidor som använder flash

Permalänk
Medlem

Någon som vet när betalappsen kommer till Sverige!?

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

trapster borde vara nått för alla att skaffa
kolla länken och avgör själva Android.com - Market
själv så tycker jag nog att den kan bli användbar om alla engagerar sig och lägger in sina objekt med diverse poliser samt fart kameror

Speed Trap Sharing System - Trapster

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Skrivet av keyser:

Layar Reality Browser
Lysande exempel på Augmented Reality, se mer på Augmented Reality Browser: Layar

Återkommer med fler när jag kommer på dem..

Hur funkar Layar i sverige? Har suttit och undrat det!

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||