Laptopen fryser när jag startar mitt wifi..

Permalänk
Medlem

Laptopen fryser när jag startar mitt wifi..

Nu krånglar min laptop för första gången, problemet började igår bara så där. Satt och spelade sen frös allting till och släppte efter några sekunder. Sen frös det till igen och höll på..
Testade lite olika saker, när jag testade att stänga av wifi med knappen på datorn så slutade det. Kan surfa via min mobil inkopplad. Men så fort jag startar mitt wifi så fryser datorn till.
Testade med att köra recovery till nån dag tillbaka för jag hade lagt in nya windows updates, då verkade det fungera. Sen gick datorn i viloläge och när jag skulle använda den igen så var problemet tillbaka.

Har inte testat att koppla in en nätverksladd till den än, men detta låter konsigt att det bara kom så där.

Datorn jag har är en: HP Pavilion dv5-1200eo. Och jag kör windows 7 32bits.
Update: Och routern är en D-Link DIR-855

Visa signatur

wick3d

Permalänk

Du kan prova med att ladda ner drivrutinen för WiFi från HP (Första under klickad "Driver - Network (2)").
Software & Driver Downloads HP Pavilion dv5-1200eo Entertainment Notebook PC - HP Customer Care (United States - English)

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Testade att ladda ner dem, men när jag skulle installera dem så stod det något med att de bästa redan används..

Visa signatur

wick3d

Permalänk
Medlem

avinstallera den gamla först, och använd inte enhetshanteraren att söka drivrutner med