Ta bort inaktiv mapp i Win 7, Program files

Permalänk

Ta bort inaktiv mapp i Win 7, Program files

Har installerat om Windows 7 Ultimate 64 bit på en annan hårddisk än tidigare. Jag har problem med att ta bort vissa mappar/filer på den gamla hårddisken, program files och program files (x86). Står bl.a. att jag inte har behörighet att ta bort filer från "trustedinstaller". Kör som administratör.

Windowsmappen gick bra att ta bort i diskrensningsverktyget efter att jag dömt om mappen till windows.old Men som sagt, program files och program files x86 kan jag inte ta bort.

Någon som har tips på hur jag ska göra? Antar att det har något med behörigeter att göra...

Permalänk
Medlem

Undrar också över samma sak.

Jag har installerat Windows 7 på en separat partition. På den partition där jag hade Windows XP ligger fortfarande den gamla Windows-mappen kvar, samt mappen för program. Ingen av dessa går att ta bort. Jag har testat att döpa om Windows-mappen till windows.old men det hjälper inte.

Sedan har jag provat att manuellt ta bort det som ligger i den gamla windows-mappen och program-mappen, men det enda jag inte får bort är filer som verkar ha med Adobe att göra.

Som en följd av detta (förmodar jag) får jag alltid när jag startar upp Windows en förfrågan om jag vill starta med Windows 7 eller om jag vill välja ett tidigare operativsystem. Går det att få bort denna fråga och att Windows 7 startar automatiskt istället?

Visa signatur

Intel Core i7-6700K @ 4 Ghz ~ Asus Z170 Pro Gaming Aura ~ Asus Geforce GTX 1060 6GB ~ 16 GB Corsair Vengeance 2666Mhz
~ Fractal Design Define R5 ~ Windows 10 ~ Dell U2719DC

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Om ni tar ägarskap över de trilskande filerna - via högerklick-Egenskaper-Säkerhet - borde ni få behörighet att ge er själva fullständiga rättigheter (genom att ytterligare en gång gå in på säkerhet) att plocka bort dem? Eventuellt kan det krävas att ta ägandeskap i felsäkert läge.

Edit: Eller prova ovanstående program

Visa signatur

// i5-750 @ 3.8 GHz / ASUS Maximus III Formula / A-Data 4x2GB DDR3-1600 / Noctua NH-U12P SE2 / 2 x PowerColor HD5870 1GB Crossfire / WD Caviar Black 1TB + Samsung Spinpoint F1 750GB / Fractal Design Newton R2 1000W inför utbyggnad / Antec P182 / SyncMaster P2770HD + Syncmaster 226BW / Windows 7 64-bit Home Premium //