Prisjakt släpper streckkodsläsare för Iphone

Permalänk
Skrivet av wounds:

Hur menar du flimrar?

Ikoner och text flimmrar när man skrollar på an Androidlur. Har gjort det på alla jag testat. Hero, X10, Nexus One...

Fler som påpekar samma brist.
Anyone else frustrated by laggy scrolling on their Nexus One? - Android Help

Har inget med hårdvaran att göra utan är en brist i Android.

/Nicklas

Permalänk
Inaktiv

Kärlek på prisjakt.

Underbar sida som används väldigt mycket. Har ingen iPhone själv dock men ska fixa till det här på morsans

Permalänk
Medlem

Inget du bör vara rädd för, har kört appen i snart 1 år utan problem

Skrivet av ArakanI2:

Appen vill ha tillåtelse att läsa och skriva i dina kontakter om du har en Android lur, vet inte om det ska vara så eller om de just nu har något fel i den. Men så länge som appen vill läsa/skriva i mina kontakter så kommer jag vänta med den. Vet dock inte hur det är med iphone.

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem
Skrivet av cr1ll3:

Inget du bör vara rädd för, har kört appen i snart 1 år utan problem

Handlar inte om rädsla utan om principer. En app ska inte veta vilka jag har i mina kontakter av säkerhets skäl och för att man ska väll få ha lite privat. Nu så har ju Google godkänt appen så jag antar att den inte samlar information och att den är säker, men som jag sa. Det är en princip sak. Redan när appar har tillgång till att se vart jag befinner mig tycker jag de går lite för långt, om de vill ha statistik över vilka länder appen är mest populär i så kan de säkert få fram det ifrån marketen, de ska ju inte behöva veta min position ner på några metrar.

Permalänk
Medlem

jävlar vad snabbt den reagerade på streckkoden då!

bra app

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Handlar inte om rädsla utan om principer. En app ska inte veta vilka jag har i mina kontakter av säkerhets skäl och för att man ska väll få ha lite privat. Nu så har ju Google godkänt appen så jag antar att den inte samlar information och att den är säker, men som jag sa. Det är en princip sak. Redan när appar har tillgång till att se vart jag befinner mig tycker jag de går lite för långt, om de vill ha statistik över vilka länder appen är mest populär i så kan de säkert få fram det ifrån marketen, de ska ju inte behöva veta min position ner på några metrar.

Google godkänner inte apps, Market är helt öppen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svanteson:

Ikoner och text flimmrar när man skrollar på an Androidlur. Har gjort det på alla jag testat. Hero, X10, Nexus One...

Fler som påpekar samma brist.
Anyone else frustrated by laggy scrolling on their Nexus One? - Android Help

Har inget med hårdvaran att göra utan är en brist i Android.

/Nicklas

Inget jag har upplevt på min desire.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Skäggig legend

Jag har testat den på 7 olika saker. Fungerar underbart!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chenz:

Google godkänner inte apps, Market är helt öppen.

Okej, kollar de inte igenom koden något alls, ingen bot som ligger och sniffar så skadlig kod inte kommer ut? Blir nog ändå att tanka appen, får väll hoppas på att det står fel om att den kan läsa/skriva i dina kontakter. Går väll ganska bra med Google Goggles men det blir mycket mer manuelt arbete att hitta den billigaste varan då.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ArakanI2:

Okej, kollar de inte igenom koden något alls, ingen bot som ligger och sniffar så skadlig kod inte kommer ut? Blir nog ändå att tanka appen, får väll hoppas på att det står fel om att den kan läsa/skriva i dina kontakter. Går väll ganska bra med Google Goggles men det blir mycket mer manuelt arbete att hitta den billigaste varan då.

En avvägning som är upp till dig själv att avgöra hur du gör med. Byter du dina superhemliga kontakter mot enklare kontroller av priser eller lägger du ner mer tid och behåller hemligheterna själv?

Hade varit intressant att veta varför programmet snokar i kontakterna iallafall. Att programmet vill veta vart man är kan jag köpa, men hellre valbart då jag tvivlar på att det är så otroligt många butiker som listar det jag letar efter i Bollnäs. Annat är det för 08-or och annat krafs.

Permalänk
Medlem

Hoppas på att det kommer till Symbian S60 också!

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

En avvägning som är upp till dig själv att avgöra hur du gör med. Byter du dina superhemliga kontakter mot enklare kontroller av priser eller lägger du ner mer tid och behåller hemligheterna själv?

Hade varit intressant att veta varför programmet snokar i kontakterna iallafall. Att programmet vill veta vart man är kan jag köpa, men hellre valbart då jag tvivlar på att det är så otroligt många butiker som listar det jag letar efter i Bollnäs. Annat är det för 08-or och annat krafs.

Tydligen så vill dan ha tillgång till adressboken så man snabbt kan lägga in adresser och telefonnummer till butiker. I falls man vill kunna ta kontakt med dem. De hade även skrivit att de hellre hade velat ha en sådan funktion som man kan slå av och på, så man själv får välja om man vill låta programmet komma åt dem. Själv har jag inga hemliga kontakter, men det finns ju folk som kanske har det, och risken finns ju även att någon/något annat än prisjakt appen får tag på din kontaktinformation. Den kanske inte går att sälja tillbaka till användaren men det skulle ju inte vara så roligt om någon fick tag på alla mobilnummer ifrån folks mobiler och sedan gick och anmälde dem till dyra SMS abonnemang.

Annars funkade appen bra, gick snabbt att söka med den men många produkter som jag hade hemma hittade den inte, var oftast CD skivor. Varken lite äldre eller nyare hittade den då, antar att min musiksmak är för udda för prisjakt.

Permalänk
Skrivet av extreme clocker:

Finns redan en hel uppsjö av streckkods program till windows mobile, tex denna : i-nigma barcode reader v3.03 freeware for Windows Mobile Phone.

Streckkodsläsare har det funnits till de flesta plattformar länge, själva grejen här är att den är kopplad till prisjakt

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svanteson:

Ikoner och text flimmrar när man skrollar på an Androidlur. Har gjort det på alla jag testat. Hero, X10, Nexus One...

Fler som påpekar samma brist.
Anyone else frustrated by laggy scrolling on their Nexus One? - Android Help

Har inget med hårdvaran att göra utan är en brist i Android.

/Nicklas

Har inte upplevt det du snackar om på min Android.

Men du har väl troligtvis bara läst det på någon sida och okritiskt köpt det.
Är väl iofs inte så konstigt att du gör allt för att försöka få iphone att verka bättre när du har det sönderbitna äpplet som visningsbild.

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Medlem

Äntligen.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

nice, har använt androidversionen ett tag och den är nice.

nice
nice nice

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Wow

Jag är rätt paff faktiskt, snacka om mardrömsapplikation för onoff siba etc.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ArakanI2:

Tydligen så vill dan ha tillgång till adressboken så man snabbt kan lägga in adresser och telefonnummer till butiker. I falls man vill kunna ta kontakt med dem. De hade även skrivit att de hellre hade velat ha en sådan funktion som man kan slå av och på, så man själv får välja om man vill låta programmet komma åt dem. Själv har jag inga hemliga kontakter, men det finns ju folk som kanske har det, och risken finns ju även att någon/något annat än prisjakt appen får tag på din kontaktinformation. Den kanske inte går att sälja tillbaka till användaren men det skulle ju inte vara så roligt om någon fick tag på alla mobilnummer ifrån folks mobiler och sedan gick och anmälde dem till dyra SMS abonnemang.

Annars funkade appen bra, gick snabbt att söka med den men många produkter som jag hade hemma hittade den inte, var oftast CD skivor. Varken lite äldre eller nyare hittade den då, antar att min musiksmak är för udda för prisjakt.

Okej, då förstår jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Annars funkade appen bra, gick snabbt att söka med den men många produkter som jag hade hemma hittade den inte, var oftast CD skivor. Varken lite äldre eller nyare hittade den då, antar att min musiksmak är för udda för prisjakt.

Det beror på att CD-skivor inte finns på Prisjakt.

Permalänk
Medlem

Laddade ner och testade, grymt som fan men som någon sa, detta är en mardröm för Onoff, Elgiganten osv...

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyreas:

Jag är rätt paff faktiskt, snacka om mardrömsapplikation för onoff siba etc.

men en dröm för oss nu kanske dom börjar sänka priserna lite till för att faktiskt matcha internet.

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

Riktigt användbar app faktiskt, använt den till min HTC Desire ett tag nu och är jäkligt bra att ha när man handlar.
Kollar man på en produkt så kan man bara scanna in den och vips på någon sekund är man inne på prisjakts hemsida där det visas bästa priser, omdömen, recensioner med mera.
Och bra att ha om man vill pruta också, gå till försäljaren och visa att den är billigare på den butiken, så ja går väl dit och köper istället.

Skrivet av Svanteson:

Sålänge det flimmrar när man skrollar med Android är det inget alternativ. Förstår inte hur folk står ut med det om man har provat en iphone och sett hur det kan se ut.

Aldrig märkt detta fenomen på min desire, testade nyss för att verkligen försöka se något flimmer men det finns inte. :S
Var exakt menar du att det flimmrar?

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk

Laddade ner den och testade streckkodsläsaren på kartongen till min mionix naos 5000, man behövde bara sikta på streckkoden och efter 3 sek. såg man billigaste pris! Awesome.

Permalänk
Medlem

Antagligen en av de smartaste appen jag har hört talas om, kärlek till prisjakt! Plötsligt känner jag väldigt mycket för att ha en ny mobil.

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Skrivet av flamur:

men en dröm för oss nu kanske dom börjar sänka priserna lite till för att faktiskt matcha internet.

Problemet är bara att stormarknader och varuhus har en ganska så stor kostnad för att bara hålla saker igång och visa dem i den mån de gör det, så att ens tycka att priserna bör vara samma som en internetbutik som har en webbsida och ett lagerförråd är helt fel.

Permalänk

skoj och bra app!

Starckars de personer som får samköra /uppdatera streckkodsystemen hela tiden bara

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

SIBA, OnOff etc? Tycker nog lite mer synd om de fåtal enskilda hemelföretag som fortfarande finns..de kan inte konkurrera med SIBA och OnOff, och ännu mindre med en lite lätt självupptagen mänska som strosar in och skannar något och sedan börjar skräna bara för att jäklas.

Rent tekniskt är det en snygg idé, verkligen. Uppfinning är människans drivkraft, for good and bad.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Vänta nu, har jag inte haft detta till min android i evigheter?

Fast å andra sidan, apple brukar ju inte direkt ha sina prylar up to date. Och det är ju apple som bestämmer när mjukvara får släppas på telefonen.

Permalänk
Medlem

Hah, nästa gång jag är i stan kommer jag gå in på onoff och scanna bara för att jäklas

Permalänk
Skrivet av ArakanI2:

Handlar inte om rädsla utan om principer. En app ska inte veta vilka jag har i mina kontakter av säkerhets skäl och för att man ska väll få ha lite privat. Nu så har ju Google godkänt appen så jag antar att den inte samlar information och att den är säker, men som jag sa. Det är en princip sak. Redan när appar har tillgång till att se vart jag befinner mig tycker jag de går lite för långt, om de vill ha statistik över vilka länder appen är mest populär i så kan de säkert få fram det ifrån marketen, de ska ju inte behöva veta min position ner på några metrar.

Nu är det säkert inte det du syftar på, men bara för att inte iphone meddelar om sånt så betyder det egentligen ingenting

*edit*
OnOff topic (pun intended)
Jepp, det här är lika nytt för Androidmänniskor som rinnande vatten typ. Säger inte att Android pga detta är överlägset, men dock väldigt kul att se trenden (detta, Apples senaste presentation av 4.0 etc) börja peka mot att Apple får leka catchup mot Android snarare än tvärtom.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar