Permalänk
Medlem
Skrivet av EEric:

Jag sitter och funderar på ett 5870 pcs+ från powercolor, men är tveksam att det går in i ett Antec 300. Strömkontakterna ska sitta på kortsidan av kortet, men själva kortet ska vara någon cm kortare än referensmodellen. Är det någon som kan intyga att det får plats/vet något?

Kan det vara såpass bra att strömkontakterna sitter så att de går in i hdd buren och alltså inte är ivägen?

Någon som har någon aning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Höj spänningen om möjligt. Exempelvis via MSI Afterburner.

Går inte o öka över 1.35v i msi afterburner. Redan testat det. De är inte där de sitter. Har dock märkt att furmark inte ger något utslag på core, men futuremark visar en viss ökning.

i 980-1375mhz får jag 18592p (q9550@4ghz) i futuremark i 1280x1024 på standard inställningar.

Är helt okej resultat ändå. Men är inte helt 100% nöjd med hur 5870 presterar. Går ner under 40fps vissa enstaka tillfällen i bfbc2, så får se om ja lämnar tillbaks de o byter till 5970.

Självklart har man 14 dagar ångerrät enligt svensk lag. sen har vissa butiker som regel att förpackningen ska va obruten. Men t.ex netonnet eller elgiganten så är de ignet problem att man provat produkten

Visa signatur

i7 930 @ 4.3][Corsair Dominator 5x2GB][Asus P6X58D-E][Nvidia GTX780 Ti][Corsair AX1200][Intel X25-M G2 80gb - Seagate 2x1tb][Mozart TX][Kylning: Ek supreme HF - 3x 120x3 Rad - Mch655 pump

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mobne:

Går inte o öka över 1.35v i msi afterburner. Redan testat det. De är inte där de sitter. Har dock märkt att furmark inte ger något utslag på core, men futuremark visar en viss ökning.

i 980-1375mhz får jag 18592p (q9550@4ghz) i futuremark i 1280x1024 på standard inställningar.

Är helt okej resultat ändå. Men är inte helt 100% nöjd med hur 5870 presterar. Går ner under 40fps vissa enstaka tillfällen i bfbc2, så får se om ja lämnar tillbaks de o byter till 5970.

Självklart har man 14 dagar ångerrät enligt svensk lag. sen har vissa butiker som regel att förpackningen ska va obruten. Men t.ex netonnet eller elgiganten så är de ignet problem att man provat produkten

Finns det ingen lista där man ser vilka som accepterar öppnade förpackningar?

Permalänk
Medlem

Jag har ett Gigabyte 5850, för att vara exakt detta -> http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=573704

Vilket program är bäst för att styra fläktarna manuellt och med profiler? Funkar MSI Afterburner även till mitt fast det är en fläktkonstruktion som inte finns på MSI-kort?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fetskaft:

Jag har ett Gigabyte 5850, för att vara exakt detta -> http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=573704

Vilket program är bäst för att styra fläktarna manuellt och med profiler? Funkar MSI Afterburner även till mitt fast det är en fläktkonstruktion som inte finns på MSI-kort?

Fungerar inte någon av dessa för ditt kort?
http://www.gigabyte.eu/Support/VGA/Utility_List.aspx

Permalänk
Hjälpsam

Vad jag förstått gäller ångerrätten obruten förpackning.

edit Om så inte är fallet borde lagen ändras till att kräva detta för ESD-känslig elektronik.
Jag är noga med ESD-skydd men många är det inte och jag vill absolut inte betala fullt pris för elektronik som kanske hanterats av en klant, skadorna visar sig ofta slumpmässigt och ofta efter en viss tid.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Jag har ett Gigabyte 5850, för att vara exakt detta -> http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=573704

Vilket program är bäst för att styra fläktarna manuellt och med profiler? Funkar MSI Afterburner även till mitt fast det är en fläktkonstruktion som inte finns på MSI-kort?

Du borde kunna styra fläktarna i CCC overdrive, vet inte hur det är med profiler där.
Men vet att MSI afterburner är rätt lätt att skapa profiler iaf.

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Fungerar inte någon av dessa för ditt kort?
http://www.gigabyte.eu/Support/VGA/Utility_List.aspx

Fungerar bara i lite-version och då kan man inte styra fläktarna. Ska prova MSI Afterburner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Vad jag förstått gäller ångerrätten obruten förpackning.

edit Om så inte är fallet borde lagen ändras till att kräva detta för ESD-känslig elektronik.
Jag är noga med ESD-skydd men många är det inte och jag vill absolut inte betala fullt pris för elektronik som kanske hanterats av en klant, skadorna visar sig ofta slumpmässigt och ofta efter en viss tid.

Du har ju full garanti på produkten, om du köper en produkt som du ser varit öppnad är de bara gå tillbaks o byta. Precis som alla andra har även du öppet köp om du är missnöjd.

De ställen du kan göra såhär på är elgiganten och netonnet vad ja vet iaf. Tycker de är sjukt bra då man kan få de man blir nöjd med i slutändan utan att man drabbas som kund.

Btw, bytte ut mitt 5870 mot ett 5970

Men eftersom 5970 går i 1.1v på minnet istället för 1.15 så klockar inte de lika bra. Ska finnas program som kan reglera detta men ännu inte hittat något som går att ändra både gpu och minnets spänning.

Nån som har tips?

Visa signatur

i7 930 @ 4.3][Corsair Dominator 5x2GB][Asus P6X58D-E][Nvidia GTX780 Ti][Corsair AX1200][Intel X25-M G2 80gb - Seagate 2x1tb][Mozart TX][Kylning: Ek supreme HF - 3x 120x3 Rad - Mch655 pump

Permalänk
Hjälpsam

5970 vilket grymt kraftfullt kort, det är riktigt monster.
Nej, jag skall försöka hålla mig till hösten innan jag uppgraderar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

5970 vilket grymt kraftfullt kort, det är riktigt monster.
Nej, jag skall försöka hålla mig till hösten innan jag uppgraderar.

Why wait

Hitta ett program som ändrar volten, atiovervolt. Men de måste man aktivera varje gång man startar om. Riktigt drygt.

Kortet klockar fint. 950/1275 har ja kört de i med 1.25v core och 1.15v minne. Märks dock att de förbrukar bra mycket mer ström än 5870 då voltregulatorn blir nära 120c i furmark (riktigt krävande).

Kortet börjar trottla vid 120 så de är för varmt. Men i t.ex 3dmark håller dom 60-70c så furmarks belastning uppnås aldrig i ett spel.

Visa signatur

i7 930 @ 4.3][Corsair Dominator 5x2GB][Asus P6X58D-E][Nvidia GTX780 Ti][Corsair AX1200][Intel X25-M G2 80gb - Seagate 2x1tb][Mozart TX][Kylning: Ek supreme HF - 3x 120x3 Rad - Mch655 pump

Permalänk
Skrivet av EEric:

Någon som har någon aning?

Om du har ett antec 300 kan du se själv om strömkablarna går in i hd buren?

Ja, jag har antec 300, nu hade du tur din jävel.
Vad jag kan se så är jag nästan säker på att strömkablarna går in i hd buren. För att jag ska stoppa in mitt 5870 kort i chassit stoppar jag in "aktern" in i hd buren och sedan rätar jag upp den. Om kortet hade varit några centimeter längre hade det gått in till min hårddisk, så det borde ge svar på din fråga? (känns ändå lite onödigt att jag ska behöva svara när du förmodligen har ett antec 300?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Om du har ett antec 300 kan du se själv om strömkablarna går in i hd buren?

Ja, jag har antec 300, nu hade du tur din jävel.
Vad jag kan se så är jag nästan säker på att strömkablarna går in i hd buren. För att jag ska stoppa in mitt 5870 kort i chassit stoppar jag in "aktern" in i hd buren och sedan rätar jag upp den. Om kortet hade varit några centimeter längre hade det gått in till min hårddisk, så det borde ge svar på din fråga? (känns ändå lite onödigt att jag ska behöva svara när du förmodligen har ett antec 300?)

Haha, jo visst har jag ett Antec 300, men det har varit inne på lagning hos Inet sedan runt två veckor tillbaka så jag har inte kunnat kolla. Har länge funderat på att köpa ett 5870 men för ca en vecka sedan såg jag PCS+ som jag tycker verka bättre än vanliga. Visste att vanliga ska gå in, men blev lite osäker när jag såg nån review att det var annorlunda designat. Vill inte gärna lägga ut 3,7 k och sen går det inte in.

Men tack för svar! Blir nog ett sådant när datorn kommer tillbaks. Se signatur om du undrar vad det e för fel, hoppa direkt till runt 3 min, där är krashen, resten är bara gameplay.

Permalänk
Skrivet av EEric:

Haha, jo visst har jag ett Antec 300, men det har varit inne på lagning hos Inet sedan runt två veckor tillbaka så jag har inte kunnat kolla. Har länge funderat på att köpa ett 5870 men för ca en vecka sedan såg jag PCS+ som jag tycker verka bättre än vanliga. Visste att vanliga ska gå in, men blev lite osäker när jag såg nån review att det var annorlunda designat. Vill inte gärna lägga ut 3,7 k och sen går det inte in.

Men tack för svar! Blir nog ett sådant när datorn kommer tillbaks. Se signatur om du undrar vad det e för fel, hoppa direkt till runt 3 min, där är krashen, resten är bara gameplay.

Ett fel i spelet såklart. Sedan kan ju viss hårdvara ta fram vissa fel eller speciella (enstaka) men det är jätteolika eftersom att det finns så många variabler. Så felet kanske försvinner vid en patch till spelet eller till en drivrutin för ditt grafikkort. Vilket man inte vet eftersom att det finns så många buggar.

Om ditt kort inte blir överhettat, eller visar fel vid furmark/vantage eller buggar sönder hela tiden i windows miljö då är det nog en helt ordinär bugg i bilspelet.

Permalänk

ta en liten bit av kakan?

Hej skulle vilja ta lite hjälp från den här tråden. jag har planer att skaffa mig ett HD 5770 1gb, men undrar om det finns några rekomendationer kring skärm storlekar, funderar på om 22" är för litet och 24" är för stort, men så finns ju sweclocers som kan hjälpa mig med det och alternativet att ta ngt i mellan det dvs 23" hade jag tagit om inte sweclockers fanns till hands

Tack på förhand! Mvh IntelGeforce

Visa signatur

Asus Striker II Formula - GTX 275 - Corsair DDR2 1066mhz 4gb - Intel Q8200

Permalänk
Keeper of Traditions

Så du frågar oss om något som är högst personligt och hoppas på att få ett svar som kommer stämma med vad du tycker?

22" är inte för litet, och 24" är inte för stort, vilken budget du har är det som bestämmer vilken storlek du får köra på.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Hur fet boost i spel får jag om jag byter ut mitt GTX 260 OC 650/2100/1400, min nuvarade rigg i sign mot ett HD 5870?

Kör på en BENQ G2420HDBL 1920*1080 som skärm. Ta tex BFBC2 som skillnadsexempel

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelGeForce:

Hej skulle vilja ta lite hjälp från den här tråden. jag har planer att skaffa mig ett HD 5770 1gb, men undrar om det finns några rekomendationer kring skärm storlekar, funderar på om 22" är för litet och 24" är för stort, men så finns ju sweclocers som kan hjälpa mig med det och alternativet att ta ngt i mellan det dvs 23" hade jag tagit om inte sweclockers fanns till hands

Tack på förhand! Mvh IntelGeforce

Kör på 24", om du köper 22" kommer du ändå vilja uppgradera på 1-2 år till större. Brukar vara så..

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av iopus:

Hur fet boost i spel får jag om jag byter ut mitt GTX 260 OC 650/2100/1400, min nuvarade rigg i sign mot ett HD 5870?

Kör på en BENQ G2420HDBL 1920*1080 som skärm. Ta tex BFBC2 som skillnadsexempel

Skrivet av REALIN:

Kör på 24", om du köper 22" kommer du ändå vilja uppgradera på 1-2 år till större. Brukar vara så..

Kan bara hålla med, Köpte för 2-3 år sen en T220 (22"), utökade med en 24" E2400HD efter ett år. Stor skillnad imellan en 24" 1920x1080 och en 22" 1680 x 1050.

Dock så sitter jag med 3x G2420HDBL just nu, eftersom samsung skärmen gick sönder och jag ville få det lite uniformt.

Visa signatur

I had a dream that I ate a giant marshmellow, i woke up and my pillow was gone...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iopus:

Hur fet boost i spel får jag om jag byter ut mitt GTX 260 OC 650/2100/1400, min nuvarade rigg i sign mot ett HD 5870?

Kör på en BENQ G2420HDBL 1920*1080 som skärm. Ta tex BFBC2 som skillnadsexempel

Jag tyckte inte att mitt 260 presterade nog i BC2 så jag köpte ett 5870, mycket stor skillnad. Jag kör allt på högsta grafikinställningar och det kan gå ner i 30-40 fps ibland men det är vid extrema tillfällen:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av facedark:

Jag tyckte inte att mitt 260 presterade nog i BC2 så jag köpte ett 5870, mycket stor skillnad. Jag kör allt på högsta grafikinställningar och det kan gå ner i 30-40 fps ibland men det är vid extrema tillfällen:P

Tackar för svaret. Blir nog ett sådant då.

Permalänk
Medlem

Sökte lite snabbt men kunde inte hitta nått riktigt, är det möjligt att midifiera minnes-volten på 5850?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd

[QUOTE="ceogar;10061197"]Sökte lite snabbt men kunde inte hitta nått riktigt, är det möjligt att midifiera minnes-volten på 5850?[/är du funm eller detta är ju gtsx 4cxx tråden varflr skrivwr du om ditt 580 här inne för?????

Permalänk
Avstängd

[QUOTE="Lcdposter1337;10061206"]

Skrivet av ceogar:

Sökte lite snabbt men kunde inte hitta nått riktigt, är det möjligt att midifiera minnes-volten på 5850?[/är du funm eller detta är ju gtsx 4cxx tråden varflr skrivwr du om ditt 580 här inne för?????

varför citerrar inte ceterarkan++en för?

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Sökte lite snabbt men kunde inte hitta nått riktigt, är det möjligt att midifiera minnes-volten på 5850?

Det finns en volt man kan ändra på, och den volten kan man ändra med msi afterburner. Ifall du vill klocka riktigt bra kan du tjäna mycket på att flascha till black edition om du inte har det.
Det finns bara en volt man kan ändra på. Om du kallar det minnesvolten så är svaret: JA

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa mig ett 5770 från XFX nu när det kampanjas så mycket. Frågan är dock: äggkylaren eller vanliga kylaren?

Dvs
http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=687848&hbx_... vs http://www.inet.se/artikel/5408605/xfx-radeon-hd5770-1gb

Edit: Sorry, det här var visst 58xx-tråden. Jag visar mig själv ut.

Permalänk
Medlem

5830 korten börjar bli prisvärda.. 1800kr som billigast via prisjakt och 2000kr på inet.. crossfire resultaten med två 5830 är minst sagt imponerande

Permalänk
Skrivet av REALIN:

Kör på 24", om du köper 22" kommer du ändå vilja uppgradera på 1-2 år till större. Brukar vara så..

Skrivet av DevizioN:

Kan bara hålla med, Köpte för 2-3 år sen en T220 (22"), utökade med en 24" E2400HD efter ett år. Stor skillnad imellan en 24" 1920x1080 och en 22" 1680 x 1050.

Dock så sitter jag med 3x G2420HDBL just nu, eftersom samsung skärmen gick sönder och jag ville få det lite uniformt.

okej för en annan sa 22" för en mer realistisk upplösning. kanske laggar om jag har allt på MAX ev AA max sen 1920x1080? tar spelet jag brukar använda mest, Cod MW2?

Visa signatur

Asus Striker II Formula - GTX 275 - Corsair DDR2 1066mhz 4gb - Intel Q8200

Permalänk
Skrivet av iopus:

Tackar för svaret. Blir nog ett sådant då.

Jag kan även tillägga att jag har ett 5870-kort och spelar bc2 och snittar 64 fps. Och det gör jag med 1920x1200 samt högsta inställningarna på allt. Minimum fps är 38 men när jag benchade märkte jag inte denna drop eftersom de är så ovanliga och förekommer bara under någon bråkdel av en sekund. Jag kör förvisso med överklock (930/1300) men det kör jag med referenskylaren och den klocknivån bör du kunna nå utan problem eftersom att kortet är jättelätt att klocka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Jag kan även tillägga att jag har ett 5870-kort och spelar bc2 och snittar 64 fps. Och det gör jag med 1920x1200 samt högsta inställningarna på allt. Minimum fps är 38 men när jag benchade märkte jag inte denna drop eftersom de är så ovanliga och förekommer bara under någon bråkdel av en sekund. Jag kör förvisso med överklock (930/1300) men det kör jag med referenskylaren och den klocknivån bör du kunna nå utan problem eftersom att kortet är jättelätt att klocka.

Tack, så länge det är bättre än mitt GTX 260 amp2 edition blir jag nöjd