Battlefield Bad Company 2 - TEKNISK SUPPORT

Permalänk
Inaktiv

Det spelar ingen roll vart spelet ligger.
Det går dit din "windows user" mapp är för ett spara alla cfg filer och sånt. ( documents )
DX version kan du ändra i cfg filen. Jag vet inte hur man kollar in game vilken DX det kör.
Bara att ändra i cfg filen, det funkar.

Lag spikar kommer varje gång man ska spawna, det är frukten av nya patchen. Om du har lag spikar vid andra tillfällen vet jag ej vad problemet är.
Radera ditt inlägg i andra tråden, du behöver inte spamma hela forumet.

Permalänk

Får som alla andra lagg-spikes, laggar när jag ska spawna, laggar mitt i en strid, har hög ping på de flesta servrarna (100-300 ms på en 100 mbit lina).

Serversökaren funkar inte bra, när man söker på Hardcore server så kommer det upp även servrar som inte är Hardcore. Blir utkickad pga punkbuster och crash to desktop ibland också.

Trots alla dessa felen tycker jag det är förbaskat roligt att spela!

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Skrivet av PsychedelicZ:

Lag spikar kommer varje gång man ska spawna, det är frukten av nya patchen. Om du har lag spikar vid andra tillfällen vet jag ej vad problemet är.
Radera ditt inlägg i andra tråden, du behöver inte spamma hela forumet.

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

Funka för mig zonealarm extreme security

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk

Köpte spelet idag.
Fy satan vad besviken jag är.
150-300 i ping på svenska servrar och konstant warpande fram.
Precis som alla andra här i tråden tycks det.
Är det någon som har hört något kring om dice är medvetna om problemet och om det kommer någon lösning inom kort?

Permalänk
Skrivet av jonathan82:

Köpte spelet idag.
Fy satan vad besviken jag är.
150-300 i ping på svenska servrar och konstant warpande fram.
Precis som alla andra här i tråden tycks det.
Är det någon som har hört något kring om dice är medvetna om problemet och om det kommer någon lösning inom kort?

gamelatency? beror lite på din fps också. jag med telia har iaf minst 120populerade servrar under 31ms

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Skrivet av tretton37:

gamelatency? beror lite på din fps också. jag med telia har iaf minst 120populerade servrar under 31ms

Aldrig under 100fps.
Warpa har inget med fps att göra.

Permalänk
Medlem

jag har fixat mina stuttering problem genom att sätta RenderAheadLimit=0

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

random stuttering, check
musen hackar i menyerna ibland, check,
lag spikes, mjo pingen är rätt hög ibland när jag gått in på 30ms servers, så check

kör med ati 10.4a
ocz vertex ssd, win7, 6GB ram, ati 4850

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Ni som har problem med lagg vid spawn så testa det här, http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

Permalänk
Skrivet av harman:

Ni som har problem med lagg vid spawn så testa det här, http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

Tack för tipset.
Tyvärr har iaf inte just jag problem med spawn.

Permalänk

Nu hittar jag inga servrar alls och spelet ställer in sig på lägsta på upplösningen varje gång jag går in i spelet. nån mer som har dessa problem? bra patch!!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

får man nån prestanda höjning med 10.4a ? eller är det bara snabbare laddnings tider.

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Darek:

får man nån prestanda höjning med 10.4a ? eller är det bara snabbare laddnings tider.

Jag tror jag fick en liten ökning i FPS.
Inget jag har siffror på. Jag tror den sista patchen också ökade min FPS.
Eller så mår bara datorn bra dom sista dagarna.

Permalänk

Någon som vet hur man använder sig av ingame voice? Alltså FÄRDIGINSPELADE commandon för medic och liknande.
Har försökt binda "Issue order / Communicate / Spot" utana tt det funkar. (q default)
Någon som kan hjälpa mig??

Permalänk
Skrivet av jonathan82:

Någon som vet hur man använder sig av ingame voice? Alltså FÄRDIGINSPELADE commandon för medic och liknande.
Har försökt binda "Issue order / Communicate / Spot" utana tt det funkar. (q default)
Någon som kan hjälpa mig??

Den funkar.... Du förväntar dig bara fel av det, det är ingen meny lyssna istället.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Skrivet av tretton37:

Den funkar.... Du förväntar dig bara fel av det, det är ingen meny lyssna istället.

Så om jag vill ropa på medic?

Permalänk

Hmm jag får 95 % CPU aktivitet efter den ny patchen istället för 50 %. la dem i nått nytt Quad stöd eller?

Visa signatur

MSI GT70

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

Nu hittar jag inga servrar alls och spelet ställer in sig på lägsta på upplösningen varje gång jag går in i spelet. nån mer som har dessa problem? bra patch!!

Jag hade samma problem.
Dagen efter jag hade patchat så var jag tvungen och reparera datorn så jag formaterade den idag och nu funkar allting som de ska igen Men patchen är långt ifrån felfri.

Jag knivade en två gånger som står helt still i ett fönster men han dog inte, sköt han ist och då dog han.
Samma hände då en kille spawna på en annan som jag dödade först, han vägrade dö, spraya ett helt medicmagg på han från 1 meters avstånd, de flög blod hela tiden men han dog inte...
Sen dagen efter så vägrade spelet fungera. kraschade hela tiden till windows då jag gick in på en server.

Jag fick även fps drop då jag spawna.

Nån annan som haft det problemet? men dom flesta av dom är lösta för min del, bara lite spawnlagg..

Permalänk

efter den nya patchen 10.4a så laggar jag som fan vid spawn och crashar ut ur spelet, så nej tack till den uppdateringen.
efter jag hade installerat den tidigare får jag EA connecton fail!!!

man får det man betalar för hos ATI den saken är klar.

Permalänk
Skrivet av jonathan82:

Så om jag vill ropa på medic?

Titta på en medic och tryck Q

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_swede:

efter den nya patchen 10.4a så laggar jag som fan vid spawn och crashar ut ur spelet, så nej tack till den uppdateringen.
efter jag hade installerat den tidigare får jag EA connecton fail!!!

man får det man betalar för hos ATI den saken är klar.

Det är inte ATI fel utan EA, det är deras patch som gör att spelet kraschar och att du har spawnlagg,

testa fixa ditt spawnlagg med hjälp av det här länken som dom har skrivit tidigare
http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som har problem med Bloom och AA efter patchen? när jag stänger av bloom i settings.ini så får jag ingen AA verkar det som samt att mina fps blir helkassa, sätter jag på det igen går FPSen upp igen samt att jag får AA. Får ju fan ont i ögonen av den jävla bloomen bara

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av tretton37:

Titta på en medic och tryck Q

Och om jag inte ser någon?
Vet inte om ja gillar systemet, men då vet jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Är det någon mer än jag som har problem med Bloom och AA efter patchen? när jag stänger av bloom i settings.ini så får jag ingen AA verkar det som samt att mina fps blir helkassa, sätter jag på det igen går FPSen upp igen samt att jag får AA. Får ju fan ont i ögonen av den jävla bloomen bara

kan ha fel, men hos ati kort iaf så kan man inte ha bloom och AA aktiverat samtidigt. Den ena av dom stänger av sig själv.
Jag brukar stänga av Bloom, för det blir bara så jobbigt att se på, speciellt på Arica Harbor där allt är så ljust

Skrivet av xitele810:

Nu hittar jag inga servrar alls och spelet ställer in sig på lägsta på upplösningen varje gång jag går in i spelet. nån mer som har dessa problem? bra patch!!

radera gamesettings.bin , gamesettings.ini , settings.ini i dina dokument/bc2/ för att återskapa dina configfiler. Verkar ha blivit något fel där. Om du är osäker, kopiera dom tre och lägg dom i en annan mapp innan du raderar dom.

Skrivet av Darek:

får man nån prestanda höjning med 10.4a ? eller är det bara snabbare laddnings tider.

Laddningstiderna försvann för mig (har radeon 4850), men jag fick sämre fps och massa mushack och fpshack när jag ska spawna, som de flesta andra verkar ha.

Fast det andra kanske har med spelet att göra och inte nya drivrutinen.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk

Har fått 2 nya problem som jag tror uppstod efter nya patchen. det första är att skärmen ibland blinkar svart , problemet fanns i förra patchen för mig också fast inte i sån här stor skala. Jag har ett GTX 285 om någon undrar. Det är bara i BFBC2 detta problem uppstår. Andra problemet jag har är att jag hör skotten mycket högre i högra örat på headsetet än det vänstra (det är inget fel på mitt headset). Jag vet inte om det ska vara så men jag har inget minne av att det var så förut.

Visa signatur

| Core i7 920@4GHz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | Corsair Dominator 6GB DDR3 @ 1600MHz | Noctua NH-U12P SE2 | Gigabyte GTX 580 SOC | Corsair HX 1000W | HAF X | 2x WD Caviar Black 1TB |

Permalänk
Medlem

Något fel på servrarna idag?
HAr rätt vapen och rank när jag loggar in, men inne på servrar har jag rank 0 och inga upplåsta vapen.
Och ja, det är rankade servrar.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Något fel på servrarna idag?
HAr rätt vapen och rank när jag loggar in, men inne på servrar har jag rank 0 och inga upplåsta vapen.
Och ja, det är rankade servrar.

Samma problem här, fast jag har rätt rank nu, men inga unlocks.

Permalänk

Fixat spawnlagget nu med hjälp av guiden med antivirusprogrammet.
Jobbigt med punkbuster bara som kickar mig hejvilt.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Något fel på servrarna idag?
HAr rätt vapen och rank när jag loggar in, men inne på servrar har jag rank 0 och inga upplåsta vapen.
Och ja, det är rankade servrar.

Det brukar fixa sig om man loggar ut och in igen.

Finns det på något sätt att fixa "aim down" som på COD, dvs man siktar bara så länge man håller i den högra mus knappen?

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarnexx:

Det brukar fixa sig om man loggar ut och in igen.

Finns det på något sätt att fixa "aim down" som på COD, dvs man siktar bara så länge man håller i den högra mus knappen?

Ja, det finns en fix för detta. man får använda ett program som heter autohotkey och köra ett script medans man spelar. Finns faktiskt för crouchtoggle med, vilket är vad jag använder. Det är helt ofarligt, inget som punkbuster bryr sig om. Enda problemet är att programmet använder vissa tangenter så chatten blir lite fucked up om du försöker skriva något.

Googla på bfbc2 autohotkey så hittar du massor.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.