Arctosa, Lycosa, Arvo och Sidewinder X4

Permalänk
Medlem

Kan man stänga av belysningen på Microsoft SideWinder X4?

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slinger
Kan man stänga av belysningen på Microsoft SideWinder X4?

Japp, finns dessutom tre olika styrkor om du skulle vara ljusskygg
Köpte ett för några dagar sen och jag är riktigt nöjd!

Permalänk
Medlem

Hur är det mot tex testet? Är det bra kvaliteskänsla och skönt osv precis som i recensionen?

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k

Permalänk
Medlem

THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG

Sidewinder X4 köpte det idag

Permalänk
Medlem

Köpte mitt första April men fick det idag

THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG

Nu skulle man ju vilja att spotify skulle fungera med mediaknapparna när man installerat mjukvaran.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

Fick precis hem mitt Sidewinder x4
Riktigt najs tangentbord faktiskt !

Permalänk

jag fick mitt Sidewinder x4. ger det 4 av 5. Det år väldigt ihop trycket och tar tid att lära känna det. om du är van vid ett inte organalt layaout så tar detta lite träning. Har kört med ett A4tech x7 innan som har en annan vinkel på knapparna så att T sitter halvvägs över F. Så detta var en omställning. Men är nöjd och älskar programm varan. Går att för hur långa binds som hellst. Och sen har den aouto mode så att man ändrar
dom 18 programambra knapparna till just det spelet.

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DiDD3:

THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG

Sidewinder X4 köpte det idag

THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG

Samma här

Visa signatur

AMD Phenon II 945 @ 3,8Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8 Gb Corsair XMS2 1080Mhz | Gigabyte + Asus GTX 275 (SLI) | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB | FD Define R2 | Corsair TX750 | Dell 22" IPS | Genuine Windows 7 |

Permalänk
Avstängd

Håper noen kan gi en tilbakemelding på om de synes tastene på MS Sidewinder x4 er jevnt over bedre enn de på Logitech Illuminated.

Det er interessant å få høre noen meninger om lyden på de store tastene, og om de støyer.

Spacebar tasten på Logitech Illuminated lager for mye lyd, og "backspace" lager noen ganger høye pipelyder. "Enter" tastene og de andre store tastene lager også for mye lyd synes jeg. Bares de små tastene er akseptable for meg, tastene får meg til å lure på om kanskje Sidewinder x4 har bedre taster.

Apropos støy, jeg har i over et år brukt en mus fra Quietmouse og selv om den begynte å jukse etter bare en måned så er jeg blitt bortskjemt med denne musa som jeg tror benytter sikikonputer under museknappene. Og ofte er det helt tyst. Selv med veldig svak lyd av plasten eller mekanismene som kommer i kontakt med hverandre, så er det ingen lyd av de vanlige museknapp klikkelydene.

Må nevne at jeg har hatt et problem hvor trykk på knappene ofte fører til dobbeltklikking, uten at jeg er sikker på hva det kommer av (skadet komponent? driver? windows?). Ergonomiske forhold gjør at bruken av musa bør testes på forhold. F.eks jeg likte å trykke ned musehjulet som en tredje museknapp, men dette var ubehagelig. Ellers selges ikke musa lenger og han ene eller de få folka som lager disse jobber tydeligvis med en ny design. Hehe men bortsett fra alt dette så er denne musa veldig praktisk for de som ikke må bruke musa utover hele dagen og som synes det er artig at det blir helt tyst.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Köpte också ett x4. Tycker det fungerar utmärkt. Tar lite tid att lära sig skriva på det bara.. då tangenterna sitter lite flyttade jämfört med mig gamla tangentbord. Men nu när man suttit med det några dagar så flyter det på utmärkt.

Ända negativa är att om man installerar programvaran så binds media tangenterna till skäp windows mediaplayer. Så kan inte använda mig av den.. Någon som vet hur man fixar detta med programvaran installerad? Jag lyckades inte luska ut det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Ända negativa är att om man installerar programvaran så binds media tangenterna till skäp windows mediaplayer. Så kan inte använda mig av den.. Någon som vet hur man fixar detta med programvaran installerad? Jag lyckades inte luska ut det.

Jag har ett äldre Microsoft Digital Media Pro för tillfället och kör Intellisoft v7 och mina mediakeys fungerar fint till foobar2000. Kanske behöver du installera mediaspelaren igen eller kolla inställningarna där.

Permalänk
Medlem

Någon som kan säga hur höga sidewinder X4/X6 tangenterna är? Sitter och funderar på om man ska beställa något av dessa eller ett logitech illuminated. Föredrar laptop-tangentbord som det är just nu, men X6an ser rätt intressant ut faktiskt, men beror helt på hur högljutt och hur tangenterna är..

Visa signatur

I had a dream that I ate a giant marshmellow, i woke up and my pillow was gone...

Permalänk
Hedersmedlem

3 till 4 mm beroende var på tangenten man mäter. Gäller X6.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

3 till 4 mm beroende var på tangenten man mäter. Gäller X6.

Tackar, gissar på att känslan är mer som ett vanligt tangentbord än ett laptop variant? Suttit med ett G15 förut men de var både för stort och för klumpiga/högljuda tangenter. Gillar Ultra-X i just den egenskapen, dock älskade jag mediafunktionerna på G15.

Visa signatur

I had a dream that I ate a giant marshmellow, i woke up and my pillow was gone...

Permalänk

många skriver att inte medianknapparna funkar? Jag kör Winamp och mina funkar felfritt. Va kör ni för program egentligen?

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Medlem

Verkar vara en recension av produkterna utan eg. ha använt dem mer än genom installationen. Har själv ett Lycosa och det är enligt mig rent ut sagt: SKIT. Framförallt med tanke på de OTROLIGT plastiga och "skramliga" tangenterna, känns som de ska lossna om man vänder t-bordet upp och ner. Och motståndet i knapparna är på tok för lätt. När man trycker ner en tangent så kan man röra runt den i sidled, vilket inte är ok någonstans.

Mediakeypaden är rena skämtet, oftast vill knapparna leka sitt eget liv utan att man ens är i närheten med fingrarna.

Det blå ljuset "syns "ok" i mörker och inte alls så "starkt" som recensenten skriver. I dagsljus ser man inte ett skit med tanke på att texten är grå.

Ljudingången på tangentbordet är crap, det brusar och skrapar i lurarna av det. Totalt oanvändbart.

Det är snyggt fine, men nästa gång lägger jag mina cudos på något vettigare

Permalänk
Medlem

Varför använder folk fortfarande wasd?
Jag vill ha åtminstone esdf-test... Helst tfgh.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Det blev en X4 för mig också ikväll!

Visa signatur

Intel Core i5 750 2.66GHz | 4 GB DDR3 Crucial | MSI P55 CD-53 | HD6870

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att någon av dessa är tillräckligt revolutionerande för att ersätta mitt G15v2, tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Varför använder folk fortfarande wasd?
Jag vill ha åtminstone esdf-test... Helst tfgh.

Varför? Jo för att det är mycket enklare att använda shift/ctrl+wasd än det är att använda shift/ctrl+esdf eller ännu mer shift/ctrl+tfgh. Inte allting är en fördel med att flytta movement tangenterna inåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wwraver:

Nej, usch och fy för Ultra-X. Skulle aldrig falla mig in att köpa ett sådant igen. Vill jag ha en känsla av att skriva på en notebook, då tar jag fram den. Ogillar starkt låga plastiga knappar. Förutom att vara en någorlunda snygg pryl på skrivbordet, så har det inga andra fördelar. Går lätt sönder och har noll skrivkänsla.

Det bästa tangentbord jag någonsin ägt, förutom de gamla monstren från IBM som är svåra att slå, är mitt Logitech G15. Displayen lämnar vi därhän, det är bara lullull och ingenting jag använder som argument. Inte heller macroknapparna är något jag använder. Men ett mer robust tangentbord får man leta efter. Dessutom blev jag direkt förstjust i de aningen smalare tangenterna, som faktiskt får skrivandet att flyta på ännu bättre.

Det är komiskt hur olika man tycker
Visst, Ultra-X är inget under av hållbarhet, och visst, skrivkänslan kan vara lite "stum" ibland (känns som den blivit sämre än första generationen, men det är kanske inbillning?) men jag väljer den utan tvekan 10 gånger av 10 framför G15 (åtminstone v1) sladder... Knapparna må vara låga på UltraX vilket säkert inte passar alla, men den är distinkt förutsägbara i rörelsen när man använder dem till skillnad mot G15.
G15 känns som vilket budgetbygge som helst, och ingen tangent har någon distinkt precision, utan de fladdrar runt lite löst, och har inte heller mycket till tryckkänsla såvitt jag minns från de gånger jag lekt med tangentbordet...

...

Fast även jag är smått förbryllad över "quick fox" testet... Varför är det just dubbla shift kombinerat med vanliga tecken som ska gälla som nån slags allmäntest för tangentbord? Just båda shift samtidigt lär ju aldrig hända i verkligheten?
Då är ju iallafall WASD-kombinationerna som testas mer aktuella. Som nån nämnde skulle det även inte vara så dumt att man kollar att alla treteckenkombinationer as WASD också fungerar. (för gasa/bromsa/svänga combos i vissa bilsspel tex)
Sen skulle jag gärna se att man gjorde samma sak för piltangenterna, men där är jag ju minoritet känns det som

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

@Sweclockers: Hade det varit för mycket begärt att ta ett foto på alla tangentborden tillsammans så man kunde bilda sig en uppfattning om den relativa storleken? Speciellt som nu Roccat Arvo hade ett så speciellt format?

Skrivet av MeanGreen_SWE:

Är det bara jag som inte förstår meningen
??

Då är det väl ännu skummare att recensenten skriver "Gillar man ett något böjt tangentbord finns som väntat två stycken uppfällbara ”ben”." om Arctosan? - Det här är ett *böjt* tangentbord:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

sidewinder x4 eller razer tarantula?

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk

Köpre x4an idag och gud vilket bra tangentbord det är
Måste bara vänja mig med det då det är sjukt olikt mitt gamla tangentbord (fick rätta mkt fel bara i den här meningen)

Permalänk
Medlem

blev ett sidewinder x4 grymt skönt tangentbord <3

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Lite halvnekro, men det blev ett Sidewinder X4 för mig också. Gillar det skarpt, det är precis i min smak. Jämfört med det gamla är det som en dröm att skriva nu.

Enda problemet: Varje gång jag ska skriva backspace eller något som kräver Alt Gr, så blir det mellanslag + tangenten istället. Alla mina tidigare tb hade en Win-knapp på höger sida också, och kortare mellanslag. Av gammal vana så blir det helt fel alltså.

Permalänk

Jag har ett Logitec G15 som jag är lite missnöjd med så funderar på ett nytt tagentbord.

Vad är skillnaden mellan mekaniska tagentbord som das keyboard / razers black widow och vanliga?

Anledningarna till att jag är missnöjd med G15:
-Några tagenter var man tvungen att trycka stenhårt på för att dom skulle registreras, har dock moddat dom så dom fungerar som dom ska nu.
-Logitecs programvara för tagentbordet. Gillar inte att den ger mej 8 extra processer i task manager o känns allmänt dålig

THEQCKBRWFXJVERTHELAZYG

Permalänk
Skrivet av Bosse Orc:

Jag har ett Logitec G15 som jag är lite missnöjd med så funderar på ett nytt tagentbord.

Vad är skillnaden mellan mekaniska tagentbord som das keyboard / razers black widow och vanliga?

Anledningarna till att jag är missnöjd med G15:
-Några tagenter var man tvungen att trycka stenhårt på för att dom skulle registreras, har dock moddat dom så dom fungerar som dom ska nu.
-Logitecs programvara för tagentbordet. Gillar inte att den ger mej 8 extra processer i task manager o känns allmänt dålig

THEQCKBRWFXJVERTHELAZYG

Ett tips är att söka/skapa en ny tråd i rätt forumdel om detta, brukar vara bättre än att skriva i en antik nyhetstråd.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Har själv x4, är hel nöjd men önskade att handled-stödet var lite större faktiskt =/
Funderar på att modda det.

Permalänk
Medlem

Har ett X4 tangentbord och enligt programvaran så ska man kunna programmera makroknapparna för att öppna program och dylikt. Går ej att programmera så att det ska öppna ett visst spel för mig. Minuspoäng där helt klart. Och vore bättre om knappupplysningen skulle vara avsläckt vid start. Så att man kan tända det vid behov, istället för att släcka den.

Visa signatur

NZXT H2 | i5 2500K | Corsair H50 Kylare | GTX 570 | Asus Sabertooth P67 | Corsair HX 850W | Corsair 8GB Vengeance