Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Jag kör också med en Xbox 360-kontroll, i alla spel jag spelar. Har spelet inte stöd för handkontroll så spelar jag inte spelet.

I fps-spel me?

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

thats crazy, men smaken är som baken

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Jag kör också med en Xbox 360-kontroll, i alla spel jag spelar. Har spelet inte stöd för handkontroll så spelar jag inte spelet.

Du är ingen PC gamer, go back to the 360!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Du är ingen PC gamer, go back to the 360!

Inte jag heller isf, men föredrar pc framför konsol.

Speciellt skönt med 360 kontroll till detta spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Jag kör också med en Xbox 360-kontroll, i alla spel jag spelar. Har spelet inte stöd för handkontroll så spelar jag inte spelet.

+1!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Ja.. Men dom som håller på och placerar ut skiten borde väl förfan kunna öppna sina ögon samtidigt som dom placerar ut dom, och se hur det ser ut i 1sek extra istället för att dra allt i turbo.. Och dricka kaffe istället för massa socker!

En grej jag stör mig på nu är dock att vissa bilar, när man svänger, åker i som ett spår hela tiden. Så fort man bara TAPPAR på A eller D så svänger man ett halvt varv, det går inte direkt att positionera bilen precis bakom en annan, utan man svänger för mycket. Men sedan finns det dom som är perfekta. En till dålig grej med fordon är att dom alla låter TYP likadant.

Spelat 60 timmar och en gång hittade jag en motorcykel i luften

Bilen svänger inte ett halvt varv när man tappar på a/d.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cripling
Spelat 60 timmar och en gång hittade jag en motorcykel i luften

Bilen svänger inte ett halvt varv när man tappar på a/d.

'bilen' vet du vilken jag menar då? Troligen inte.

Det är iallafall en Två-dörrig Cab och ser lite äldre ut, från kanske 60/70 tal.

http://www.yidio.com/just-cause-2-demo-titus-zj-soft-top-and-...
Det där händer (slutet) på en del bilar också..

Och det är inte den bilen jag menar, men den är rätt lik ändå.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cripling

Bilen svänger inte ett halvt varv när man tappar på a/d.

Mja, enligt mig så är styrkänslan totalt noll om man jämför med andra liknande spel. Duttar du på A eller D i hyfsad hög hastighet så byter du lätt en linje, minst!
Det gör det omöjligt att köra fort på "essingeleden" som finns i huvudstaden eller liknande tighta vägar.

Det enda lättstyrda fordonet är fyrhjulingen som heter något med freerunner.

Permalänk
Avstängd

Frustrerande spelet börjar bli, jag HATAR checkpoint saving systemet dom har.. Dör du och du har sprängt kanske 4 baser av 5, då måste du göra om ALLTING igen! Skitkul...? inte direkt!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Frustrerande spelet börjar bli, jag HATAR checkpoint saving systemet dom har.. Dör du och du har sprängt kanske 4 baser av 5, då måste du göra om ALLTING igen! Skitkul...? inte direkt!

Huh? Kanske helt missupfattar dig nu, men det finns ju en save funktion?

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Lirar bara det här spelet med Trainer så jag kan låsa upp allt, annars är det rätt kasst.

Det är underbart att ha flera rep igång samtidigt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hummus
Du loggar in på ditt konto under installationen. Har man inget konto kan man skapa ett direkt i installationen. Det hamnar bland alla andra Steam spel precis som om du köpt online.

Hummus, nackdelen med steam är att dom har helt efterblivna tider för maintenance, så jag inte kan spela på primetime med ett spel jag har köpt, bara för att dom ska uppdatera sina servrar, jag spelar cod mw2 dagligen och det är någonting som är riktigt störande i längden.

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Du är ingen PC gamer, go back to the 360!

Nej det har du rätt i. Däremot är jag ett grafik/hög upplösning-freak och Xbox 360 räcker inte riktigt till på den punkten. Därav att jag spelar PC-spel.

Dessutom har jag inga som helst problem att skjuta folk över nätet med hjälp utav en handkontroll. Det är en sådan jag är van vid och jag får minst lika många "kills" med en handkontroll som jag hade fått med mus och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Huh? Kanske helt missupfattar dig nu, men det finns ju en save funktion?

Save funktionen är helt kass. Den sparar inte positionen på fordon som du hittar. Samt ej din position i världen. Vid laddning så är dom puts väck och du är tillbaka på något stronghold!!!

Nästan så jag funderar på att överge spelet för detta.

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Keeper of the Bamse

Nu har jag klarat av spelet, lånade av en kompis. Ska köpa det idag för att stödja Avalanche studios! Sen såg jag en kompis namn i credlistan så då ökar ju viljan att köpa det ännu mer!

Go mr Ro..

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Dessutom har jag inga som helst problem att skjuta folk över nätet med hjälp utav en handkontroll. Det är en sådan jag är van vid och jag får minst lika många "kills" med en handkontroll som jag hade fått med mus och tangentbord.

Har nåt online FPS spel kontroll support så kan vi ju lira lite och se hur bra det går, ingen e-penis runda bara. Räcker med att titta på konsol gameplay videor där dom spelar, tar ett halvår för svensson att vända sig ett varv medans pc spelaren gör det på en simpel rörelse

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Huh? Kanske helt missupfattar dig nu, men det finns ju en save funktion?

Du kan inte save'a din progress mitt i ett uppdrag, så nej. Och jag börjar få fnatt på spelet och undrar om det var värt pengarna eller inte.. och ingen info om någon patch har vi fått heller

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zawamura
Lirar bara det här spelet med Trainer så jag kan låsa upp allt, annars är det rätt kasst.

Det är underbart att ha flera rep igång samtidigt

Trainer för rep är riktigt najs, använder inte fler rep så ofta för jag tycker det blir för lätt då men starka rep är ett måste enligt mig.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Har spelet DX10? Wut. Isf vill jag gärna stänga av det om man får bättre fps.

Spelet har bara DX10, så det går inte att "stänga av". Kan säga att vår DX10 path är mycket snabbare än DX9 läget som vår editor använder, trots att DX9 har massa saker avstängda för att funktionalitet saknas. Kodar man rätt ska DX10 vara snabbare, vilket definitivt är fallet för oss. Tyvärr har många dåliga portar gjort att folk fått för sig att DX10 skulle vara långsamt, vilket inte är sant.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Jag har en sjuk bugg iaf, började först i demot, och nu i retail, så fort rök kommer in i bilden så har man en sjuk fps dropp, Vsync är av, men den går ner till hela 25-30 nu bara ett avgasrör är med i bilden eller om någonting exploderar som har rök i sig.

Prova att slå av soft particles och se om prestandan förbättras.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DannyN
'max frames to render ahead' (vad har ni denna på, 100?)

Det styrs av DirectX, d.v.s. är 3 frames som mest. Man kan tvinga ner det till 1 eller 2 om man vill med lite synk-kod, vilket inte är allför krångligt. Normalt sett ska inte muslagg vara något problem för den här typen av spel eftersom det inte riktigt kräver samma precision och reaktionsförmåga som FPS spel. Själv är jag en gammal FPS räv och känner inte av något lagg. Men om det är något du stör dig på så posta gärna på justcause.com så att Square Enix kan prioritera problemet.

Permalänk
Avstängd

Spelade hela första grejen hos en kompis. Ospelbart med mus, obefintligt behov av att sikta.. kul

rätt kul annars

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Har nåt online FPS spel kontroll support så kan vi ju lira lite och se hur bra det går, ingen e-penis runda bara. Räcker med att titta på konsol gameplay videor där dom spelar, tar ett halvår för svensson att vända sig ett varv medans pc spelaren gör det på en simpel rörelse

Jag påstår inte att handkontroll skulle vara bättre eller ens lika bra till FPS-spel, bara att jag personligen är bättre med handkontroll än utan. Just på grund av att jag är van vid handkontroll.

Med det sagt så kan vi spela Halo: Combat Evolved om du vill. Det stödjer handkontroll och där brukar jag ligga bland de högsta i "kills" i nästan varje match jag spelar, trots att de andra använder mus och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Jag kör också med en Xbox 360-kontroll, i alla spel jag spelar. Har spelet inte stöd för handkontroll så spelar jag inte spelet.

Tycker det är riktigt kul att sådana som du existerar. Jag försöker gång på gång övertala mina konsolkompisar att PC till TV + X360-kontroll fungerar precis lika bra, plus att man slipper Live-kostnader och får billigare spel. Men de flesta bara svarar med att "det blir för jobbigt".

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Jag påstår inte att handkontroll skulle vara bättre eller ens lika bra till FPS-spel, bara att jag personligen är bättre med handkontroll än utan. Just på grund av att jag är van vid handkontroll.

Med det sagt så kan vi spela Halo: Combat Evolved om du vill. Det stödjer handkontroll och där brukar jag ligga bland de högsta i "kills" i nästan varje match jag spelar, trots att de andra använder mus och tangentbord.

Jag har inte Halo, och då det är hyffsat gammalt så tänker jag inte köpa det, och hade inte det någon form av assist?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Tycker det är skitkul att hitta den snabbaste bilden och se vad den går på motorvägen

Blir typ: Shit vilken snabb b..*crash* *voltarvoltarvoltar**brinner**sprängs*

Svårt som fan att köra ibland, ett litet hopp och man är dödens

Det enda dåliga är när man dör och måste efter det åka lååångt ibland..

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNfragiq
Tycker det är riktigt kul att sådana som du existerar. Jag försöker gång på gång övertala mina konsolkompisar att PC till TV + X360-kontroll fungerar precis lika bra, plus att man slipper Live-kostnader och får billigare spel. Men de flesta bara svarar med att "det blir för jobbigt".

Inte "precis lika bra" utan till och med bättre då en Xbox 360 är "skräp" rent tekniskt om man jämför med en bra PC idag. =0)

Live är en mycket bra och smidig tjänst såklart men jag har hellre krispig och detaljerad grafik än en bra onlinetjänst. Kan i och för sig bero på att jag inte spelar online särskilt mycket längre.

Men visst är det "jobbigt" om man jämför med en Xbox 360. Dock är det helt klart värt det lilla extra "jobbet" om du frågar mig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Jag har inte Halo, och då det är hyffsat gammalt så tänker jag inte köpa det, och hade inte det någon form av assist?

Jag har ingen "assist" när jag spelar det i alla fall. Skönare utan och lättare att få headshots.

Permalänk
Medlem

Tycker det är kasst av Avalanche att inte svara på några design spelrelaterade inlägg vare sig här eller på eidos JC2 forum.

Vore bra med lite info om patchen, nya DLC och då menar jag inte dessa-ursäkta "billiga" fordon DLC utan riktiga DLC som nya uppdrag, landmassor eller privata strongholds.

När tänker ni fixa buggen med despawning? Fordon försvinner alldeldes för fort i spelvärlden. Lämna en bil i några minuter och den är puts väck. Händer även att den försvinner precis när man är på väg att använda den.

Minst borde det vara så att sista fordonet man använder försvinner inte förrän man avslutar spelet.

MVH Anders

Visa signatur

HEJ

Permalänk

gronbek: I samma sida på tråden så skriver dom ju att det inte är upp till dom, utan Square Enix när och ifall en eventuell patch kommer.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
gronbek: I samma sida på tråden så skriver dom ju att det inte är upp till dom, utan Square Enix när och ifall en eventuell patch kommer.

Ser inget hinder med att dom kommunicerar med sina lojala fans för det?

Konstigt om utvecklaren har munkavle?

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gronbek
Ser inget hinder med att dom kommunicerar med sina lojala fans för det?

Konstigt om utvecklaren har munkavle?

Vad kräver du av dem?

Inte nog med att en anställd är här på ett inofficiellt forum och besvarar tekniska frågor, chefen själv drar sig hit, till ett forum för en plattform som står för ungefär 5% av den totala försäljningen.

De har svarat på de problem som kommit upp flest gånger, det vill säga input lag och tekniska problem. Jag vet inte om någon har tagit upp despawning i tråden, men jag kan hålla med dig om att det är irriterande.

Datorspel klassificeras som "work for hire", ungefär som om du skulle anlita någon för att måla ditt hus. Precis som där är det du som äger huset, och om du vill ändra något så får du säga till din målare att han ska göra det. Målaren har inte mycket att säga till om själv. Det är Square/Eidos du får klaga på, inte Avalanche.

Förhoppningsvis är du bara ett troll, men man kan aldrig vara säker...

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNfragiq
Vad kräver du av dem?

Inte nog med att en anställd är här på ett inofficiellt forum och besvarar tekniska frågor, chefen själv drar sig hit, till ett forum för en plattform som står för ungefär 5% av den totala försäljningen.

De har svarat på de problem som kommit upp flest gånger, det vill säga input lag och tekniska problem. Jag vet inte om någon har tagit upp despawning i tråden, men jag kan hålla med dig om att det är irriterande.

Datorspel klassificeras som "work for hire", ungefär som om du skulle anlita någon för att måla ditt hus. Precis som där är det du som äger huset, och om du vill ändra något så får du säga till din målare att han ska göra det. Målaren har inte mycket att säga till om själv. Det är Square/Eidos du får klaga på, inte Avalanche.

Förhoppningsvis är du bara ett troll, men man kan aldrig vara säker...

Uhm...ett liknande(exakt likadant med samma problem) spel finns även till PS3 och XBOX?!?

Jag efterfrågar inga "tekniska svar"!

LOL Eidos eller Square har ju för sjutton inte programmerat spelet så dom vet ju inget om koden.

Jag tror du är den första personen jag stött på som ger sken av att vara nöjd med zero kommunikation från en spelutvecklare.

Visa signatur

HEJ