Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5-2500K @ 4.2Ghz | MSI P67A-C45 | KFA2 GeForce GTX 560Ti 1024MB | Corsair Force 3 120GB + 3.2TB | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Fractal Design Define R3 | Cooler Master Hyper 212 EVO PnP

Permalänk
Medlem

Burken till höger är desktopen, i7 920 Asus P6T Deluxe v2 @ 3,8 Ghz : 8800 GT 512Mb : Corsair DOMINATOR 1600MHZ 3x2Gb : Raptor 300 Gb Sys : 2 TB : Vista Ent x64

Laptopen som ligger just utanför bild, DELL XPS m1330 Deluxe W7 Pro x64 (T6670 2,2 Ghz, 4 Gb, 320 Gb 7200rpm)

Silverfärgade chassit till vänster är servern, FTP/Web/Spel (CS:S & L4D)/Share/Vent E8400 på eVGA 680i @ 4,0 Ghz : Corsair XMS 4x2 GB : 6.1 TB Lagring : Win 2k8 SP2 RC2 x64

Sedan ligger det ett chassi på golvet bakom servern, det är en AMD 3000+ som jag kör lite lab med, just nu är det Ubuntu Server på den tror jag, använder mest för att köra som Shell och irssi klient på jobbet.

Inlägget redigerat av GAPa. Jag gjorde om bilden till en länk eftersom den var så bred att den förstörde forumets utseende.

Edit 15:10: Ändrat storleken på bilden nu. /devour

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av devour
http://devour.se/bild/skrivbord.jpg

Burken till höger är desktopen, i7 920 Asus P6T Deluxe v2 @ 3,8 Ghz : 8800 GT 512Mb : Corsair DOMINATOR 1600MHZ 3x2Gb : Raptor 300 Gb Sys : 2 TB : Vista Ent x64

Laptopen som ligger just utanför bild, DELL XPS m1330 Deluxe W7 Pro x64 (T6670 2,2 Ghz, 4 Gb, 320 Gb 7200rpm)

Silverfärgade chassit till vänster är servern, FTP/Web/Spel (CS:S & L4D)/Share/Vent E8400 på eVGA 680i @ 4,0 Ghz : Corsair XMS 4x2 GB : 6.1 TB Lagring : Win 2k8 SP2 RC2 x64

Sedan ligger det ett chassi på golvet bakom servern, det är en AMD 3000+ som jag kör lite lab med, just nu är det Ubuntu Server på den tror jag, använder mest för att köra som Shell och irssi klient på jobbet.

Du kunde inte posta en liiiiiiite större bild? den ser så jäkla liten ut på 2560x1600 på mina 6 skärmar i Eyefinity...

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
Du kunde inte posta en liiiiiiite större bild? den ser så jäkla liten ut på 2560x1600 på mina 6 skärmar i Eyefinity...

Pics or it didn't happen ^^

Permalänk

Min nuvarande setup ... iMac i7 27" och en Pc med 22" samt Ljudkort/extern hdd/router samt HK 2.1 system...snart ska en timecapsule få plats med

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xeon404
Pics or it didn't happen ^^

Du förstod hans ironi eller ?

1024x768 är max här..

Permalänk
Medlem

Städade mitt skrivbord (läs: lyfte bort all skit utanför kameralinsens räckvidd) och knäppte två bilder.

Översta bilden är var jag spenderar alltför många timmar per dag. Lite okonventionell placering av datorn kanske, men jag gillar den. Den är ur vägen, och står inte på golvet (gillar inte att ha datorer på golvet) men är ändå relativt låttåtkomlig.

Den andra bilden är "tavlan" precis ovanför datorn. Innehåller en present från en god vän. Det är ett moderkort med en AMD 386SX-40, som jag ägde under tidigt 90-tal och som via många långa krångliga vägar hamnade hos honom och nästan 16 år senare blev en kul 30-årspresent till mig att hänga på väggen. Fraktsedeln är fraktsedeln från kartongen som han hittade moderkortet i, vilket råkar vara samma kartong som moderkortet kom i när jag beställde det ca 16 år tidigare.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Gammal bild. Soffbord utbytt, juldekoration är inte uppe längre men annars är det pretty much så det ser ut.

Visa signatur

skjut inte upp något till morgondagen som du kan få någon annan att göra redan idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isecore
Städade mitt skrivbord (läs: lyfte bort all skit utanför kameralinsens räckvidd) och knäppte två bilder.

Översta bilden är var jag spenderar alltför många timmar per dag. Lite okonventionell placering av datorn kanske, men jag gillar den. Den är ur vägen, och står inte på golvet (gillar inte att ha datorer på golvet) men är ändå relativt låttåtkomlig.

Den andra bilden är "tavlan" precis ovanför datorn. Innehåller en present från en god vän. Det är ett moderkort med en AMD 386SX-40, som jag ägde under tidigt 90-tal och som via många långa krångliga vägar hamnade hos honom och nästan 16 år senare blev en kul 30-årspresent till mig att hänga på väggen. Fraktsedeln är fraktsedeln från kartongen som han hittade moderkortet i, vilket råkar vara samma kartong som moderkortet kom i när jag beställde det ca 16 år tidigare.

http://www.isecore.net/swec/desk.jpg

http://www.isecore.net/swec/ramad.jpg

Gillar tavlan, även kul att den har en historia bakom sig.
Önskar jag också hade haft kvar något från den första burken för ca 17-18 år sedan. Men sånt tänkte man inte på då, väldigt ung och fattade noll.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

http://pici.se/573642/

Såhär ser de ut när jag är hemma själv Annars försvinner laptopen

Ingen vidare kvalité då jag inte besitter kraften av att fota samt saknar en hyfsad kamera. Tagen med lånemobil (T650i) -.-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adyzz
http://pici.se/573642/

Såhär ser de ut när jag är hemma själv Annars försvinner laptopen

Ingen vidare kvalité då jag inte besitter kraften av att fota samt saknar en hyfsad kamera. Tagen med lånemobil (T650i) -.-

såndär lampa har min morsa

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoBb3
såndär lampa har min morsa

Bra, då vet vi!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperA
Bra, då vet vi!

det var så lite så.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daviden
Gammal bild. Soffbord utbytt, juldekoration är inte uppe längre men annars är det pretty much så det ser ut.

Cool lampa längst till vänster, var köpa?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoBb3
såndär lampa har min morsa

Din morsa har bra smak

Permalänk
Medlem

Så ser det väl ut just nu.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem
Permalänk
Musikälskare

Min hörna :3 (Nog postat innan, aja ^^)

Smällde in en ny fläktkontroll idag med, skriv gärna nån rad :3

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Visst, cool effekt...men gissa vilken som har TN-panel? Tips, det är inte den till vänster.

Ledsen för kabeltrasslet, fixade ihop bordet idag så har inte orkat göra klart allting

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

http://pici.se/pictures/rxNwIYzlp.jpg
http://pici.se/pictures/hdgYtnTNJ.jpg
http://pici.se/pictures/IRcoCAVQC.jpg

Visst, cool effekt...men gissa vilken som har TN-panel? Tips, det är inte den till vänster.

Ledsen för kabeltrasslet, fixade ihop bordet idag så har inte orkat göra klart allting

Var har du hittat ditt skrivbord? Riktigt mysig bordsskiva det där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av msl:

Var har du hittat ditt skrivbord? Riktigt mysig bordsskiva det där.

Ikea

Permalänk
Medlem

Nej, Ikea har vad jag vet inga färdiga bordskivor i massiv EK i rätt size (160x80). Köpte Bordskivan på rusta för 700-800 och benen på Ikea för 600, blev rätt bra tycker jag.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Min nya rigg då:P

Permalänk
Musikälskare

Fixa kablarna - sätt på sidan på datorn och ställ den på golvet *joke*

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av flashen:

Fixa kablarna - sätt på sidan på datorn och ställ den på golvet *joke*

Körde så innan men gillar inte

Permalänk
Medlem

Mitt i tent-p kan det vara enkelt att glömma av att städa:

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Lite sugen på en till skärm dock.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk

Inte speciellt spännande.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

SwedishPsycho: Mormors gardiner?

Visa signatur

I7 930@3.6Ghz - 12GB Kingston HyperX - HD5870 - Nått MSI X58 Mobo - 3 TB HD - Eizo Foris 24" Monitor.

Sysslar med 3D/2D Grafik, Eurodiscomusik & BFBC2