GTA IV Out of Commission jag blir tokig på SPACE som inte funkar.

Permalänk
Medlem

GTA IV Out of Commission jag blir tokig på SPACE som inte funkar.

Har nu försökt 20 gånger att klara detta uppdrag Out of Commission
men det går inte.....

har rebootat datorn och testat annat tangentbord m.m FUNKAR INTE blir tokig.....

allt flyter på fint i uppdraget tills man kör motorcyckel och hoppas ombord på helikoptern, då ska man trycka uprepande gånger på Space jag har tryckt hårt,länge,snabbt,snabbt med pauser, ja allt har jag testat jag kommer inte upp på helikoptern och efter 30sekunder cirka tappar Niko taget.....

vad ska jag göra? blir galen, har sökt och sökt hittar några enstaka som haft samma bekymer men ingen som riktigt löst problemet.....

någon här måste veta vad jag pratar om? blir galen, dessutom är det väl sista updraget som jag förståt? känns så jävla retligt att bara skit i det då man lagt ner så mycket tid på att klara alla andra...... vill gärna kunna säga jag klarat spelet ;)..........

tack för hjälpen i förhand.

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem

Det är en bugg i spelet som gör det där. Hade samma problem när jag körde igenom spelet på xbox 360. Som det verkade då så funkade det bara första gången man körde uppdraget sen blev det någon bugg som gjorde att man inte kan klättra upp. Jag hade som tur var sparat en gång innan så jag kunde välja det andra slutet så man får göra ett annat uppdrag istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sil3nt
Det är en bugg i spelet som gör det där. Hade samma problem när jag körde igenom spelet på xbox 360. Som det verkade då så funkade det bara första gången man körde uppdraget sen blev det någon bugg som gjorde att man inte kan klättra upp. Jag hade som tur var sparat en gång innan så jag kunde välja det andra slutet så man får göra ett annat uppdrag istället.

Du skojar med mig? usch vad hemskt, jag har inte sparat annat än AUTOSAVE.... och det är sparat då roman m.m ringer upp mig så jag ska möta dom för att följa efter Jimmys anhängare för att sedan döda Jimmy.... TYPISKT!!!

tycker dom skulle ha fixat denna buggen såhärdax.....

om någon annan har något att tillägga så blir jag hemskt glad.

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S2Andy
Du skojar med mig? usch vad hemskt, jag har inte sparat annat än AUTOSAVE.... och det är sparat då roman m.m ringer upp mig så jag ska möta dom för att följa efter Jimmys anhängare för att sedan döda Jimmy.... TYPISKT!!!

tycker dom skulle ha fixat denna buggen såhärdax.....

om någon annan har något att tillägga så blir jag hemskt glad.

Det fungerade först och jag kunde klättra upp men jag klanta till det på nått sätt så jag dog sen testa jag kanske 10 gånger efter det men samma sak hela tiden, han kunde inte klättra.

Dom borde verkligen ha fixat till det, det förstör ju hela spelet minst sagt.

Permalänk
Medlem

Om man läser här; http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=395704
så verkar det som att man måste spamma den jävligt snabbt för att det ska fungera, testa binda om till en lättare knapp att spamma kanske? Jobbig bugg i alla fall...

Permalänk

Hade samma problem när jag försökte trycka snabbt på space med en hand, men om jag använder båda pekfingrarna funkar det faktiskt..

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk
Avstängd

Blev av med problemet med Zboard MERC som har två styck space tangenter..

Visa signatur

Mata inte trollen, forumet är fullt med sådan skit pack.

Permalänk
Sötast

Jobbigt som fan?
JA!

Lösning?

Fortsätt prova, du lyckas tillsist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Jobbigt som fan?
JA!

Lösning?

Fortsätt prova, du lyckas tillsist

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlasXpress
Hade samma problem när jag försökte trycka snabbt på space med en hand, men om jag använder båda pekfingrarna funkar det faktiskt..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Om man läser här; http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=395704
så verkar det som att man måste spamma den jävligt snabbt för att det ska fungera, testa binda om till en lättare knapp att spamma kanske? Jobbig bugg i alla fall...

För att svara er alla, har gjort uppdraget idag IGEN, ändrade space till massa olika INGEN gjorde så jag klarade det, och som det står i en av länkarna ni skickade så skiftar även min camera vinkel varje gång jag trycker som en galning,

får snart anse mig besegrad, men visst ska man trycka på upp pil samtidigt?
jag har trådlöst tangentbord kan det ha någon inverkan?

ska se om jag kan ragga upp gammalt kabel tangentbord se om det blir bättre...

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem

Hade precis samma problem. Fy in i helvete så arg jag var så jag förstår dig. Tror det löste sig för mig efter jag binda om knappen, kommer tyvärr icke ihåg. Detta var ju dock i v1.0, har dom inte har fixat det än? dåligt dåligt...

Visa signatur

Gigabyte Z390 AORUS MASTER | i7 9700K | Corsair 32GB | EVGA GTX 1080 8GB ACX 3.0 FTW | Windows 10

Permalänk

Hade samma problem, först kunde jag inte komma upp hur snabbt man än tryckte, sen när jag väl kom upp då och skulle styra helin, då fuckade sig kameran så det var i princip omöjligt å flyga. Men det var inte enda felet jag fick, utan heli man jagar crashar på manhatten lol. Sjukt irreterande. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad som löste det :/

Permalänk
Medlem

om du behöver trycka snabbt är kanske scrollen ett alternativ?

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

TACK!! ALLIHOPA TACK!!!!!

har PRECIS klarat spelet .... eller ja sista uppdraget, verkar finnas massa annat att göra oxå.

Testade med numpad 0 och 3 som (SPACE) och vet inte om det var därför eller ren tur det gick att komma upp i helikoptern men det GICK, och efter jag kom in i helikoptern gjorde jag som det ståt på en del forum köra högt som bara den med helikoptern bara jag körde till ön och så tog en sådan cutscene över, sedan landades helikoptern och jag sprang efter och dödade Jimmy...

så himla gott, har säkert gjort sista uppdraget minst 30gånger och misslyckats bara för den jävla space som inte funka...... nu kan jag koppla av.... ännu ett tack till er alla som gråtigt med/för mig

Visa signatur

Mvh Andy