Permalänk
Medlem

Tömma systemet?

Hej alla.
jag har införskaffat en Zalman Reserator 1 plus till min dator och är hyffsat nöjd med den. Det följde med ett vattenblock till GPU till denna sats (ZM-GWB2) som jag monterade på mitt ATI 4870 kort. Dock tycker jag att detta passade dåligt och kylningen till kortet var inte alls bra (runt 100 grader i load). CPU kylningen i samma system fungerade klockrent så det måste vara blocket som är boven.
Jag har nu köpt ett nytt gpu block (Swiftech MCW60-4870) som ska monteras istället och där kommer min fråga. Vilket sätt är det mest effektiva sättet att tömma slangar och block ifrån vatten? Vill ju inte ha onödigt mycket vatten kvar då man tar isär systemet.

tack på förhand// Jimmy

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A

Permalänk
Medlem

går det inte bara klämma slangar vid blocken och lösa de, det blir lite vatten bara och du kan luta lite chassi så om det kommer ngt så droppar på golvet
du kan försöka flytta lite på chassi och reserator för att leda luft bubblor till block med

Permalänk
Medlem

Börja med att ta loss snabbkopplingarna till reservoaren. Sedan bör det gå att tömma ur vattnet ganska enkelt.
Kylvätskan ska egentligen bytas varje år också men jag brukar fuska en del, runt vartannat eller vart tredje år ungefär.

Permalänk

Det du ska ha i är Zalman G200 Anti-Corrosion Coolant Fluid 500ml och destillerat vatten.

Bästa pris på prisjakt 119 kr.

http://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=Zalman%20G200%20Anti-Corro...

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel