DLSS och Frame Generation kan skapa input lag.
Hur är det om du stänger av dessa? Speciellt Frame Generation vid låg fps som din.
Men prova få högre fps också. Kör du med Path Tracing?
Skulle rekommendera DLSS Quality och sedan ”vanliga” Ray Tracing läget istället.
Jag kör dessa inställningar. Vilket i princip är allt på Max men med DLSS Quality och Ray Tracing på högsta (Men inte Path-Tracing).
Detta ger mig 70-110 fps beroende på scen. Average kring 85. Det fungerar helt ok med musen då och input lag märks inte av så mycket även om det finns där.
Slår jag däremot på Patch-Tracing och Ray Reconstruction så märker jag av betydligt mer input lag. Men min fps sjunker också till 60-80.
NVIDIA DLSS
DLSS Frame Generation: On
DLSS: Quality
DLSS Sharpening: 40-60
NVIDIA DLAA: Off
Nvidia Reflex Low Latency: On + Boost (Under Video Settings Tab)
RESOLUTION SCALING - All Off
Dynamic Resolution Scaling: Off
AMD FidelityFX Super Resolution 2.1: Off
AMD FSR 2.1 Image Sharpening: Off
Intel Xe Super Sampling 1.1: Off
Intel XeSS 1.1 Sharpness: Off
GRAPHIC SETTINGS - Highest Settings
Texture Resolution: Highest
Film Grain: Off
Chromatic Aberration: Off
Depth of Field: On
Lens Flare: Off
Motion Blur: Off
Field of View: Highest
Contact Shadows: On
Improved Facial Lighting Geometry: On
Anisotropy: Highest
Local Shadows Mesh Quality: Highest
Local Shadow Quality: Highest
Cascaded Shadows Range: Highest
Cascaded Shadows Resolution: Highest
Distant Shadows Resolution: Highest
Volumetric Fog Resolution: Highest
Volumetric Cloud Quality: Highest
Max Dynamic Decals: Highest
Screen Space Reflections Quality: Highest
Subsurface Scattering Quality: Highest
Ambient Occulusion: Highest
Color Precision: Highest
Mirror Quality: Highest
Level of Detail (LOD): Highest
Crowd Density: Highest
RAY TRACING - On
Ray-Traced Reflections: On
Ray-Traced Sun Shadows: On
Ray-Traced Local Shadows: On
Ray-Traced Lighting: Ultra
Path Tracing [Technological Preview]: Off