NUUUUU tar vi ett steg tillbaka och börjar om här. Ett par av er här har uppenbarligen noll koll på detta och sprider bara totala felaktigheter.
Den GPU-acceleration som finns i Adobe Premiere Pro CS5/5.5/6/CC är _inte_ baserad på Quick Sync utan är Adobes hemmasnickrade kod som främst accelererar avkodning av h.264-video samt realtidseffekter. Den är baserad på CUDA respektive Open CL, där den nVidia-stödda CUDA-varianten är både snabbare och har ett bredare stöd för effekter.
Det finns garanterat INGEN kvalitétsförlust med att använda GPU-acceleration i Premiere Pro, snarare tvärt om och ALLA professionella workstations framtagna för videoredigering i Premiere Pro använder det. Det är en förutsättning för att man ska kunna bolla med flera strömmar 1080P/2K/4K strömmar i realtid.
Den största vinsten med GPU-accelerationen får man just vid redigering, men den gör även viss nytta vid renderingen/encoding (bland annat för att just dekoda video och rendera effekterna).
I Adobes Premiere Pro hårdvaruforum är en Nvidia-GPU basen för en dator avsedd för videoredigering.
TS, ditt 560ti kommer att fungera ypperligt. Det enda du behöver göra är att lägga till en sträng för ditt grafikkort i en textfil, starta om programmet och välja att du vill använda GPU-baserad Mercury-playback för redigering.
Massa information och instruktioner i ämnet finns här:
http://www.studio1productions.com/Articles/PremiereCS5.htm
Premiere Pro är dock väldigt beroende av arbetsminne samt diskkonfiguration. Just hur man lagrar och sparar ut datan kan ha väldigt stor inverkan på renderingstiden. Använder du vanliga hårddiskar ska du exempelvis inte spara ut det färdiga materialet till samma disk som du har källfilerna lagrade på, alltid spara på en annan hårddisk.
Här finns massa information om både GPUs, systembyggen och diskkonfigurationer från folk som vet vad de snackar om:
http://forums.adobe.com/community/premiere/hardware_forum