Permalänk
Medlem

Datamaskin dör

Min dator (i signaturen, förutom att jag kör originalklock igen) har nu senaste dagarna börjat krångla något extremt. Datorn har börjat starta om sig lite random. Spelar ingen roll om jag belastar den eller inte, den bara slocknar för att sedan starta sig igen. Ibland vill den inte starta helt heller, utan den surrar på men skärmen förblir svart och får ingen signal.

Vad kan det vara för tok med den?

Permalänk
Medlem

Har du belastat någon komponent väldigt hårt förut?

Kanske är moderkortet? Min dator spökar just nu och när ja kör med mitt GTS 250(som är testat i en annan dator och är helt) får jag ingen bild. Kör jag med ett äldre kort (8500GT) funkar de utan problem, är nog moderkortet som är paj.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k @4.1GHz |---| Asus Maximus VII Ranger |---| ASUS STRIX GTX 980 Ti DirectCU III |---| Corsair Vengeance LP 2x8gb |---| EVGA Supernova G1 650w |---| Fractal Design Define R5 |---| Acer 27" XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mitron:

Har du belastat någon komponent väldigt hårt förut?

Kanske är moderkortet? Min dator spökar just nu och när ja kör med mitt GTS 250(som är testat i en annan dator och är helt) får jag ingen bild. Kör jag med ett äldre kort (8500GT) funkar de utan problem, är nog moderkortet som är paj.

Tja, jag spelar minecraft rätt frekvent. Det belastar ju datorn en del. Sen en del filmencoding med CPUn. Kan ju vara moderbrädan iofs.

Permalänk
Medlem

Pröva dra ut allt onödigt ur datorn och låt den vara på och se ifall den fortfarande gör samma problem.

Gör med interna gfx kortet, kör med 1 hdd bara osv..

(sedan heter det datormaskin, om du måste lägga till maskin. Fast det kanske du visste och ville bara vara lite rolig )

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av erdraug:

Pröva dra ut allt onödigt ur datorn och låt den vara på och se ifall den fortfarande gör samma problem.

Gör med interna gfx kortet, kör med 1 hdd bara osv..

Jag får ta och göra det.

Skrivet av erdraug:

(sedan heter det datormaskin, om du måste lägga till maskin. Fast det kanske du visste och ville bara vara lite rolig )

Såklart jag vet det

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av erdraug:

(sedan heter det datormaskin, om du måste lägga till maskin. Fast det kanske du visste och ville bara vara lite rolig )

OFFT: Nja, när det begav sig på fyrtio och femtiotalet så sade man faktiskt DATAMASKIN, så helt fel hade han inte.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Har ryckt ut allt förutom det mest väsentliga. Datorn verkar fungera normalt nu (dock väldigt segt... 2 gig ram )

Väntar några timmar till sen stoppar jag in grafikkortet igen, osv. Får hoppas det är nåt av nätverkskorten eller ram-minne bara.