Billiga spel (xbox 360)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sam7:

Hur är det med att köpa utomlands, har 360:n regioner?

Microsoft har gjort så att det är upp till utgivaren att avgöra om spelet ska vara regionskodat eller inte och vilka regioner ett spel ska fungera i. Det finns listor på Internet där du kan se vilka spel som fungerar i vilka konsoler. Men generellt sätt kan man säga att alla spel i Europa fungerar i din svenska konsol, spel från USA och Japan/Asien fungerar ibland.

/Viktor

Permalänk
Medlem

Tips på något värt spel att köpa?. Allmänt, inte någon speciell kategori.

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

någon som vet om Futurama-spelet går att köpa till 360?
hade det på gamla krysslådan, var asballt spel

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Skrivet av ¤Reason¤:

någon som vet om Futurama-spelet går att köpa till 360?
hade det på gamla krysslådan, var asballt spel

Kolla om det finns på xbox live eller om du har ett 360 elite så kan du tästa om den vill spela det vissa xbox 1 spel går att splela på 360 elite.

Visa signatur

Dator 1: Processor: Intel Core i7 4790 3,6 GHz, 8MB
Grafikkort: MSI Radeon R9 390 Gaming 8GB GDDR5
16gb ram
Nätaggregat: Corsair CX750
Dator 2: Intel Core i3, Shapphire 6670 GDDR5, 4gb ram.

Permalänk
Medlem

Bumpar denna lite..

Någon som har tips på, online (eller offline :P, Stockholm i sånna fall), ställen där det går att köpa begagnade spel till vettiga pris?
Och med vettigt menar jag då runt 50% av nuvarande gällande nypris...

Har ju kollat det mesta känns det som, blocket, tradera, gamestop, game...
Gemensam nämnare för alla dessa är som redan nämts, att antingen säljare eller budgivare verkar totalt förvirrade, spel på tradera säljs ofta till i stort sett samma, eller över (!) nypris.
På blocket sätter även folk ut spel runt 90-150% av billigaste nypris, med hänvisning till att "jag köpte det nytt för 699:-", jaha, grattis om du 2011 inte hittat prisjakt.nu.
Game och gamestop säljer oftat begagnat dyrare än nypris online...

Helt enkelt, jag gillar inte att betala för mycket, men för att det ska vara värt besväret så vill man ju ner runt 50% av nu gällande nypris...

Ta detta som ett festligt exempel
http://www.tradera.com/L-A-LA-noire-PS3-KORT-AUKTION--auktion...
Går att få för 398:- nytt från spelbutiken.se, levererat och klart.
Auktionen är redan nu uppe i 340+30...

Varför ens engagera sig i att köpa begagnat, med strul och scammers som risk, när den eventuella vinsten blir 20:-?
Kan nån förklara för mig hur dessa personer som "förstör" andrahandsmarknaden för oss köpare resonerar?

Permalänk
Medlem

Jag försöker själv plocka en del billiga spel på Tradera, men det är alldeles för många som är villiga att bjuda upp spelen i överpris. Så det har blivit en hel del billiga spel från play.com och zavvi istället. Zavvi har ju "rea" på utvalda spel varje vecka, till och från kommer det faktiskt bra erbjudanden där.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk

Någon som vet ett roligt för 2 player??

Visa signatur

Dator 1: Processor: Intel Core i7 4790 3,6 GHz, 8MB
Grafikkort: MSI Radeon R9 390 Gaming 8GB GDDR5
16gb ram
Nätaggregat: Corsair CX750
Dator 2: Intel Core i3, Shapphire 6670 GDDR5, 4gb ram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw media:

Någon som vet ett roligt för 2 player??

Resident Evil 5 är riktigt grymt, speciellt roligt är det att köra splitscreen men det går att köra online med varandra också om man vill.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[vEX:

;11096793']Jag försöker själv plocka en del billiga spel på Tradera, men det är alldeles för många som är villiga att bjuda upp spelen i överpris. Så det har blivit en hel del billiga spel från play.com och zavvi istället. Zavvi har ju "rea" på utvalda spel varje vecka, till och från kommer det faktiskt bra erbjudanden där.

Zavvi var ju riktigt billiga på vissa spel. Billigare än många begagnade på tradera. Funkar det smidigt att beställa därifrån? Hur mycket frakt osv åker man på? Kan man se valutan i Kr på något vis?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Zavvi var ju riktigt billiga på vissa spel. Billigare än många begagnade på tradera. Funkar det smidigt att beställa därifrån? Hur mycket frakt osv åker man på? Kan man se valutan i Kr på något vis?

Det är fraktfritt från Zavvi och dessvärre går det inte att se priserna i SEK. Jag brukar dock slå över till EUR då jag tycker det är smidigare att räkna på en pundet. Ta priset i EUR och multiplicera med 10 sa har du det ungefärliga priset. Leveranserna kan vara lite sega ibland men det kan jag leva med.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Entusiast
Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Entusiast
Skrivet av '[vEX:

;11166003']Det är fraktfritt från Zavvi och dessvärre går det inte att se priserna i SEK. Jag brukar dock slå över till EUR då jag tycker det är smidigare att räkna på en pundet. Ta priset i EUR och multiplicera med 10 sa har du det ungefärliga priset. Leveranserna kan vara lite sega ibland men det kan jag leva med.

Sen så ligger euron på 8,83 nu, så det är en bra tid för oss svenskar o köpa spel nu

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Sen så ligger euron på 8,83 nu, så det är en bra tid för oss svenskar o spel nu

Eller en bra tid att åka utomlands och resa lite, spel har du väl redan tillräckligt utav

Permalänk
Entusiast
Skrivet av furuliden:

Eller en bra tid att åka utomlands och resa lite, spel har du väl redan tillräckligt utav

Ja, jag har en massa spel jag ska klara ut, och förövrigt ska jag resa mycket i sommar, och inte bara 10 mil norr eller vad du gör;)

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Loppis är helt klart bäst.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Avstängd

Det är fyndläge hos närmsta onoff som inte blir expert.