Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Är redigt sugen på ett filco, så mejlade keyboardco.com så sade dom detta:

>"Hi xxxx.
>
> Thanks for your email.
> I have good news and bad news for you.
> Good News. We are making Swedish Filco soon.
> Bad News. 105 Majestouch NKR only for the time being. No
> TenKeyLess.
>
> Really the choices come down to a 104 style Tenkeyless, with or without
> blanks.
> Or FullSize 105 Majestouch UK, with or without blanks.
> Or Wait 3 months for a Full Size Swedish model.
>
> It will be well into 2011 before we are able to make the Tenkeyless 105
> style though.
> Let me know if I can help.
>
> Regards
>
> Bruce"

Skulle egentligen velat ha ett tenkeyless, men att få ett filco tgb med svensk layout är ju bara för gött, så hoppar nog tenkeyless:D

Edit: 105 layout är UK/EU medan 104 är US layout, så ni vet skillnaden:P

Hade du hört nått mer om det här?
Annars får jag nog ta och slänga iväg ett mejl själv

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Har själv ett logitech Wave.. testade flera mycket dyrare tangentbord i timmar.. Saitek Eclipse, Microsoft Sidewinder olika version, Razer och Steelseries olika modeller samt logitechs G modeller.. Tror alla såg flashigare ut, men Wave kändes absolut bäst, vet dock inget om kvaliteen =).

Permalänk
Avstängd

det bästa tangentbordet är : Razer Lycosa

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk
Skrivet av sam9707:

det bästa tangentbordet är : Razer Lycosa

Min flickvän har ett sån't, nog det sämsta tangentbordet jag någonsin begagnat.
Hon är visserligen nöjd men har bara ägt ett före detta.

Extremt plastiga knappar, fungerar inte i BIOS. Går inte trycka delete i boot t.ex.
Jag får koppla in mitt tre år gamla Dell för att kunna gå in.
Något i firmware är väl dåligt, eller slött.
Uppstart ur vänteläge lägger razermusen OCH tangentbordet av titt som tätt. Man får dra ur kontakten och byta uttag. Razer är märke först, och märke i andra hand. Kvalitetskänslan ligger någonstans på kontorsgolvet och skräpar.

Förövrigt, mailade keyboardco. Verkar som tangentborden blivit försenade?
Fick detta svaret 15:e Juni:

Hi Bjorn
Thanks for your email.
Yes, we are going to have Swedish Majestouch in soon.
We are awaiting confirmation but I hope to have them here in 6-8weeks
time.
We will have Blue Switch.

Regards

Bruce

Permalänk

Letar själv efter ett tangentbord som är skönt att skriva med (framför allt koda), det på keyboardco.com verkar rätt intressant men om jag förstått det hela rätt så kommer det inte svensklayout på tangentbordet utan numpad?

Är väldigt missnöjd med min g15v2 när det gäller att skriva, spel funkar bra, men att skriva snabbt känns inte rätt
Har även tittat på TypeMatrix™ men det är svårt, personligen gillar jag inte att lägga ut allt för mycket pengar på ett tangentbord utan att ha testat det först. Tittade även på ett PFU Systems - Online Store Happy Hacking Keyboard men dels är där inte svensklayout iofs inte ett måste, men är bra sen så leverar inte butiken utanför USA längre tydligen :/

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |