APB - All Points Bulletin

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Nej, deras fysik är inte fysik eftersom den är direkt felaktig, träden är förprogrammerade specifikt i zoner på vart de kan gå sönder och således blir effekten rätt störd när du skjuter på träden på träden om du inte har tur och träffar på ett ställe det kan gå sönder.

I bc2 tar de uppenbarligen bort vissa saker efter att något hänt med det och det är inte en perfekt värld av fysik, långt ifrån det, men det är ett ordentligt kliv framåt. Crysis är också direkt felaktigt fysiskt i många och mycket. Bägge spelen använder dock sig av fysik skulle jag hävda, men på olika sätt. Att du inte kan ta tag och slänga saker i bc2 kanske är för att det inte finns någon större nytta av det.

BC2 är fejk fysik medans Crysis fysik är riktig fysik. Stacka ett par byggnader i editor, tunnor allt du kan, skjut en raket och se saker hända.

I BFBC2 editor om det funnits nån, så hade inte det direkt fungerat

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
BC2 är fejk fysik medans Crysis fysik är riktig fysik.

Dock helt sinnesjukt fel ibland!

Har du provat hålla i ett oljefat och springa rakt in i ett hus med tunna väggar? Man känner sig som en pansarvagn haha man kan demolera nästan hela byggnaden till marken, riktigt skumt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Dock helt sinnesjukt fel ibland!

Har du provat hålla i ett oljefat och springa rakt in i ett hus med tunna väggar? Man känner sig som en pansarvagn haha man kan demolera nästan hela byggnaden till marken, riktigt skumt

Ja det är riktigt konstig!

Aja, blev nog för mkt offtopic nu..

APB kommer det bli Saints Row 2 fast MMO style?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Mycket i miljön går att bit för bit förstöra. Vad menar du sådant skulle kallas? Sen om de använder något specifikt bibliotek där fysikfunktioner ingår eller ej är ju sak samma.

Sådant kallas vanligtvis för destructible environment, eller terrain deformation

Permalänk
Medlem

Är det någon som har koll på vilka tider man får lira? Fick inte ut något informativt från hemsida precis.

Visa signatur

Acer Predator Helios Neo 16 | 14900HX | 32Gb DDR5 | RTX4070 | 2TB Raid 0 | 16" IPS 240Hz |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbZzen
Är det någon som har koll på vilka tider man får lira? Fick inte ut något informativt från hemsida precis.

Du borde nyligen ha fått ett mail där det står vilken "grupp" du tillhör samt när och hur länge du får spela.

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Citruz
Du borde nyligen ha fått ett mail där det står vilken "grupp" du tillhör samt när och hur länge du får spela.

Mycket riktigt så hade det trillat ner ett mail med info. Man borde kanske kolla mailen lite oftare.

Visa signatur

Acer Predator Helios Neo 16 | 14900HX | 32Gb DDR5 | RTX4070 | 2TB Raid 0 | 16" IPS 240Hz |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Nej, deras fysik är inte fysik eftersom den är direkt felaktig, träden är förprogrammerade specifikt i zoner på vart de kan gå sönder och således blir effekten rätt störd när du skjuter på träden på träden om du inte har tur och träffar på ett ställe det kan gå sönder.

I bc2 tar de uppenbarligen bort vissa saker efter att något hänt med det och det är inte en perfekt värld av fysik, långt ifrån det, men det är ett ordentligt kliv framåt. Crysis är också direkt felaktigt fysiskt i många och mycket. Bägge spelen använder dock sig av fysik skulle jag hävda, men på olika sätt. Att du inte kan ta tag och slänga saker i bc2 kanske är för att det inte finns någon större nytta av det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
BC2 är fejk fysik medans Crysis fysik är riktig fysik. Stacka ett par byggnader i editor, tunnor allt du kan, skjut en raket och se saker hända.

I BFBC2 editor om det funnits nån, så hade inte det direkt fungerat

Vad är det ni tjafsar om?
Vadå "riktig fysik" och "felaktig fysik"!? Fysik är fysik är fysik, end of story. Det kan vara bra eller dålig, men bara att saker och ting över huvud taget interagerar med varandra är fysik. Att en karaktär RÖR på sig är fysik. Att man inte kan gå genom väggar är fysik. Hur detaljerad denna fysik sen är en annan fråga. Jag kan inte ens komma på ett enda spel som inte använder sig av fysik.

Så jo, det finns fysik i APB, kanske inte lika detaljerad som i vissa andra spel, men fysik finns det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbZzen
Är det någon som har koll på vilka tider man får lira? Fick inte ut något informativt från hemsida precis.

Om du är med i betan så finns det info på hemsidan och i beta-forumena. Att avslöja speltider utanför beta-forumet kommer nästan garanterat resultera i att man blir av med sitt konto.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Vad är det ni tjafsar om?
Vadå "riktig fysik" och "felaktig fysik"!? Fysik är fysik är fysik, end of story. Det kan vara bra eller dålig, men bara att saker och ting över huvud taget interagerar med varandra är fysik. Att en karaktär RÖR på sig är fysik. Att man inte kan gå genom väggar är fysik. Hur detaljerad denna fysik sen är en annan fråga. Jag kan inte ens komma på ett enda spel som inte använder sig av fysik.

Så jo, det finns fysik i APB, kanske inte lika detaljerad som i vissa andra spel, men fysik finns det.
Om du är med i betan så finns det info på hemsidan och i beta-forumena. Att avslöja speltider utanför beta-forumet kommer nästan garanterat resultera i att man blir av med sitt konto.

Då är inte fysiken i BFBC riktig, utan fake. Saker som går sönder interagerar inte direkt med nåt annat, samt försvinner inom ett par sekunder. Och det är inte fysik att en kamera inte kan gå igenom en vägg... Det kallas restricted-areas. Finns med i en hel del editors där du kan lägga ut dom själv, forma dom t.o.m.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Då är inte fysiken i BFBC riktig, utan fake. Saker som går sönder interagerar inte direkt med nåt annat, samt försvinner inom ett par sekunder. Och det är inte fysik att en kamera inte kan gå igenom en vägg... Det kallas restricted-areas. Finns med i en hel del editors där du kan lägga ut dom själv, forma dom t.o.m.

Har då dött flertal gånger av fallande helikoptrar eller exploderande väggar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Wohoo, fick en invite till closed beta som börjar ikväll, Dock har jag inget lösenord till mitt konto eftersom deras "reset password" system inte fungerar, Någon annan som har samma mysiga problem?

Permalänk
Medlem

ni som har betan hur är spelet?? tog det lång tid från anmälan till att ni fick mail om att vara med i beta?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

tog mig skulle gissa på 2-3 månader

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Då är inte fysiken i BFBC riktig, utan fake. Saker som går sönder interagerar inte direkt med nåt annat, samt försvinner inom ett par sekunder. Och det är inte fysik att en kamera inte kan gå igenom en vägg... Det kallas restricted-areas. Finns med i en hel del editors där du kan lägga ut dom själv, forma dom t.o.m.

Vad sa jag precis? Brydde du dig ens om att läsa det?
Det finns inte "fake" fysik, end of story. Odetaljerad kanske, inte men inte "fake". Och vadå "saker som går sönder interagerar inte". Vad fick dem att gå sönder då hade du tänkt dig!? Och vad tror du att "restricted-areas" är?

Det räcker med att karaktären inte trillar enom golvet så har man fysik. Man har då simulerat de krafter som i verkligheten hindrar att du själv trillar genom golvet vilket är, och här kommer det... tadaa, fysik! Detsamma gäller saker som går sönder. Att sakerna över huvud taget dras ner mot golvet av simulerad gravitation är fysik.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flyawaynille
ni som har betan hur är spelet?? tog det lång tid från anmälan till att ni fick mail om att vara med i beta?

Det är en stängd beta, att du är anmäld betyder inte att du kommer få en invite per automatik.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Har då dött flertal gånger av fallande helikoptrar eller exploderande väggar.

Ja, helikoptern innehåller väl en del fysik då den kan falla ner och döda en.

Men väggarna däremot, har ingen fysik alls, delarna flyger inte ens mot nån. Dom flyger dessutom utåt, och du kan dessutom springa rakt igenom alla delar som ligger på marken då dom inte är interaktiva, om du hinner då dom försvinner rätt snabbt. Och klart man dör när man står nära en vägg som sprängs då det är del av spelet, men det är inte fysik överhuvudtaget.

Hade väggarna haft fysik så hade väggarna ramlat sönder istället för att bara försvinna i tomma intet, och dessutom gå sönder på flera ställen.

Till dig ovan, du har inte hört talats om Triggers, Boundingboxes, Animation,Particles, effects m.m.?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Att sakerna över huvud taget dras ner mot golvet av simulerad graviditet är fysik.

Graviditet? Hoppas du menar gravitation

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Till dig ovan, du har inte hört talats om Triggers, Boundingboxes, Animation,Particles, effects m.m.?

Självklart har jag det, men fysik är hur enheter/objekt/föremål interagerar med varandra och att de kan bli påverkade av någon av alla krafter som simuleras.

Partiklar t.ex. En partikel i sig har ingenting med fysik att göra. Fysik är istället vad som får partikeln att inte flyga genom andra objekt. Fysik är vad som får den att trilla nedåt och vad som får den att inte trilla genom golvet när den kolliderar med det. Fysik är inte föremål, det är vad som påverkar föremål och hur dessa föremål uppför sig när någonting påverkar dem. Detta finns i alla spel, eftersom även karaktären, byggnader m.m. är föremål som påverkar varandra i någon utsträckning.

Att saker kan gå sönder är bara mer detaljerad fysik, men även att en kula/slag över huvud taget kan träffa väggen är fysik, om än inte lika detaljerad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maltek
Graviditet? Hoppas du menar gravitation

Får jag skylla på att jag är nyvaken
Tror inte min hjärna riktigt hörde väckarklockan.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Ja, helikoptern innehåller väl en del fysik då den kan falla ner och döda en.

Men väggarna däremot, har ingen fysik alls, delarna flyger inte ens mot nån. Dom flyger dessutom utåt, och du kan dessutom springa rakt igenom alla delar som ligger på marken då dom inte är interaktiva, om du hinner då dom försvinner rätt snabbt. Och klart man dör när man står nära en vägg som sprängs då det är del av spelet, men det är inte fysik överhuvudtaget.

Hade väggarna haft fysik så hade väggarna ramlat sönder istället för att bara försvinna i tomma intet, och dessutom gå sönder på flera ställen.

Till dig ovan, du har inte hört talats om Triggers, Boundingboxes, Animation,Particles, effects m.m.?

När jag spränger en vägg och det står någon bakom brukar denne dö eller bli skadad. Men nej fysiken i bc2 är inte komplett, vilket den absolut inte heller är i crysis. Vad jag har lyft fram är att det finns fysik i bc2, och att kunna spränga väggar etc är 2010 medan spel som inte har liknande system ligger kvar på 2000 talet och det därför blir svårt att helt gilla APB.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Sötast

Men är det inte så att det kanske är 5-10% av landområdet i BC2 är förstörbara hus, medans i APB så är det kanske 40-70%?

I vilket fall som så har man ju ingen nytta av att ha förstörbara hus öht i APB då det är racer/shooter i stadsmiljö, därav... så är det ju ganska trevligt att faktiskt ha en stad att köra i och inte bara raserad betong överallt.

Sist men inte minst så är BC2 ett multiplayerspel, och efter en kort tid så startar man om banan eller laddar en ny bana, som då är återställd.

APB är absolut inte samma system, och för att få det *realistiskt* så skulle stadsdelar vara permanent förstörda.

Sen att säga att man måste ha förstörbara väggar bara för att spelet ska vara *nytt* är bara totalt fjanteri. Det verkar vara ett krav från folk som aldrig har spelat andra spel förut.

PS. Red faction (1) som släpptes 22 Maj, 2001 är tydligen ett sånt där spel från 2010 då det också hade förstörbara miljöer.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz

I vilket fall som så har man ju ingen nytta av att ha förstörbara hus öht i APB då det är racer/shooter i stadsmiljö, därav... så är det ju ganska trevligt att faktiskt ha en stad att köra i och inte bara raserad betong överallt.

Tror personen som undrade om fysik menade t.ex fordonen. Det ser rätt stelt ut när dom kör jämf med andra spel som t.ex GTA IV.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n

APB kommer det bli Saints Row 2 fast MMO style?

Hoppas kan vi alltid göra Dock så tror jag inte att man kan kasta telefonkiosker 30m.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Tror personen som undrade om fysik menade t.ex fordonen. Det ser rätt stelt ut när dom kör jämf med andra spel som t.ex GTA IV.

Kan ju inte säga så mycket då jag är i betan. Men publik info säger iaf att det inte kommer kunna gå att skjuta sönder bilrutor.. Vilket är idioti enligt mig.
Bäst för utvecklarna att dem implementerar det förr eller senare.. Helst Förr!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ish
Kan ju inte säga så mycket då jag är i betan. Men publik info säger iaf att det inte kommer kunna gå att skjuta sönder bilrutor.. Vilket är idioti enligt mig.
Bäst för utvecklarna att dem implementerar det förr eller senare.. Helst Förr!

Man ska ju också tänka på att detta är ett MMO, inte riktigt i klassisk form men ändå, och precis som alla andra MMOs så är det rätt hårda begränsningar i detaljerna. Det går liksom inte att förvänta sig samma nivå av detaljer som man gör för ett SP-spel.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Ptja det är 64 spelare i GTA IV på en sämre motor.. så varför inte

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Har själv lirat betan och det var helt okej, visst att det var bugs o lite annat smått o gott men själva iden med spelet gillar jag. Roligaste med spelet än så länge var nog att skapa en ny gubbe

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV ATX GLASS | EVGA SuperNOVA 750 G3, 750 W | MSI Z390 MPG GAMING EDGE AC | G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz DDR4 16 GB | Samsung 970 EVO 250 GB M.2 | Samsung 860 EVO 1 TB | Intel Core i7-9700K @ 5 GHz | be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC @ 2100 / 7000 MHz

Permalänk
Medlem

Var det inte webzen som sålde rättigheterna till detta spel till realtime studios?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Brukar de släppa in mer folk i betan ofta eller blir det att vänta ett tag?
Och ni som är med i betan, känns spelet "moget" eller tror ni att releasen kommer bli uppskjuten mycket?
Är fett sugen på att prova

Permalänk
Medlem

blev utvald som betatestare tog 1 vecka

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Kan inte säga att det är roligt iaf.. Om man bortser från allt lagg, så är det fortfarande tråkigt.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

hur vet man vilket man är med i ?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell