APB - All Points Bulletin

Permalänk
Entusiast

APB - All Points Bulletin

Detta spel släpps i Mars, kan det bli nå bra tror ni? Ser ut som ett MMO i GTA stil. 100 spelare i varje stad, instans.

Om spelet:

Citat:

APB (All Points Bulletin) is an upcoming massively multiplayer online video game for Microsoft Windows[2] based in urban sprawls and featuring two sides, Enforcement and the Criminals. Players may join either the Enforcers or the Criminals, and form sub-groups in these. The game design is led by David Jones, creator of the original Grand Theft Auto and Crackdown, and is being developed by Realtime Worlds.

Gameplay:

Citat:

The game takes place in a modern-day, fictional city where there is a constant battle between "Enforcement" and "Criminals", and the player will need to decide to which Faction they want to belong. The two sides battle out for control of the city, with territory within the city being contested continually 24 hours a day, so that players must concern themselves with both offensive and defensive moves.
Other activities involving missions within the game allowing the player to earn extra money, which then can be used to upgrade weapons, vehicles, and their character appearances, all that influence the game itself.[13] For example, several Criminal players may rob a convenience store within the game; the game will then seek out one or more Law Enforcement players of equivalent skills and other criteria, and will issue an all-points bulletin for them to stop the robbery.
APB also claims it will be the first Massively multiplayer online game title where the player's skill determines the character's progression, as opposed to the normal model of time investment.
At GDC 2009 it was announced that Vivox would be providing voice chat for the game, the software allows players to customize the voice of their characters with voice fronts, and also to communicate using 3D positional audio.

Trailer

Trailer

Character Customization #1

Character Customization #2

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Holy... Jag gillar customization riktigt mycket Synd att jag saknar allt som heter kreativitet

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

Det kommer inte släppas i Mars. De håller fortfarande på med stängd beta så att de hinner gå från det till full release på en månad finner jag väldigt svårt att tro.

De har en hel del info på deras hemsida, och det verkar bli riktigt lovande. Jag har följt detta riktigt nära ett bra tag och jag kan säga att jag tänker då köpa det på release. Bara konceptet att kunna skapa egen musik i spelet är ju klockrent, speciellt retsamma tema-låtar åt ens karaktärer som spelas när man skjuter någon

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Man kanske ska ta och testa det om det är något att hänga i julgranen, passa på när man har betaaccess

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kimpur
Man kanske ska ta och testa det om det är något att hänga i julgranen, passa på när man har betaaccess

Du också
Hoppa in på beta-forumena, de har kalender för spel-tester där.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Entusiast

belga, jag har läst system requirements för spelet och min dator klarar iaf av recommended. men hur krävande är det egentligen, kommer jag få problem att köra det eller kommer det va ganska lugnt på lägre inställningar?

system requirements brukar ju aldrig vara någon direkt bra sätt att mäta på, då de gärna sätter de ganska lågt så fler köper spelet..

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
belga, jag har läst system requirements för spelet och min dator klarar iaf av recommended. men hur krävande är det egentligen, kommer jag få problem att köra det eller kommer det va ganska lugnt på lägre inställningar?

system requirements brukar ju aldrig vara någon direkt bra sätt att mäta på, då de gärna sätter de ganska lågt så fler köper spelet..

Alla i den stängda betan har rätt hårda restriktioner på vad vi får avslöja och de har vart rätt hårda på att hålla det (de har redan slängt ut flera för att de avslöjat för mycket). Och då jag gillar det skarpt än så länge så vill jag inte chansa men Men jag kan nog säga att du har inte fel i ditt antagande.

Mitt system är inte jättemycket att hurra för (C2D E6750 @2.66, 4GB Ram och ett 8600GTS 512MB som gfx sist jag lirade. Har sedan dess uppgraderat till ett 5770gfx men inte hunnit lira än) men det är spelbart även om jag får lira på låga inställningar. Misstänker att jag kan dra upp det efter uppgraderingen men har som sagt inte hunnit testa än.

Dock är det ju fortfarande beta och än så länge är det just beta-fixande som sker, så det kan nog bli bättre det också då det är en av sakerna vi påpekat.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Entusiast

Om du lirar på den datorn så bör jag nog inte vara orolig då den är ganska lik min. Lirar även på relativt låg upplösning, 1440x900 på min 19" WS.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Detta vart uppskjutet till hösten va? Förbokade på webhallen, sen såg jag att de tagit bort releasedatumet.. :/

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Sötast

Endast 100 spelare per instans?

Mediocre Multiplayer Online?

Permalänk
Medlem

Fick precis en beta key, Ska bli kul att testa

Citat:

Congratulations!

You have been selected to be an APB beta tester! You are about to enter San Paro and choose your path as a criminal or an enforcer!

någon mer som kör betan här?

Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |

Permalänk
Medlem

Har också spelat betan ett par gånger, rätt så buggigt, interfacen och menyer var inte klara och latencyn var under all kritik när jag testade det så jag tyckte inte det var något vidare just då. Borde ha blivit bättre nu då det var nån månad eller två sen jag testade det sist. Uppdragen var väl helt okej, men det känns som att det kan bli rätt så repetetivt. Lär nog bli en hel del bättre tills release, håller tummarna

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Medlem

Jag fick beta access idag

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Har kört betan en del, och jag är inte det minsta intresserad, känns som ett spel från 2005 typ

Permalänk
Medlem

Det är ingen fysik i detta spel va? Blir så 2000 tal utan det... störande, att gå från något som saknar fysik från bc2 är en omöjlighet.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Såg att ja fått en invite till betan nu, är riktigt taggad faktiskt. Tyvärr så tar det 981 minuter tills spelet är nerladdat.... Lite segt faktiskt:P

Permalänk
Medlem

Någon som har fått en invite och inte har tid att spela ? skicka ett PM

En polare sa precis att han fick en invite och han visste knappt någonting om spelet alls. Så vi kolla runt lite och blev riktigt taggade.

Försöker få tag på en invite till betan nu.
Men jag undrar... Hur kommer spelet se ut retail ? Måste man betala en avgift varje månad eller är det som BF Heroes ? Att man måste betala RL pengar för vapen/ammo/kläder ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrooK
Någon som har fått en invite och inte har tid att spela ? skicka ett PM

En polare sa precis att han fick en invite och han visste knappt någonting om spelet alls. Så vi kolla runt lite och blev riktigt taggade.

Försöker få tag på en invite till betan nu.
Men jag undrar... Hur kommer spelet se ut retail ? Måste man betala en avgift varje månad eller är det som BF Heroes ? Att man måste betala RL pengar för vapen/ammo/kläder ?

Vad ja läst till mig ska det vara en engångsavgift man betalar, sen om dom ändrat det sen förra året vet ja inte.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreeM
Vad ja läst till mig ska det vara en engångsavgift man betalar, sen om dom ändrat det sen förra året vet ja inte.

Dom har inte bestämt mer än att det inte ska vara en månadskostnad, så lär bli microtransactions.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Endast 100 spelare per instans?

Mediocre Multiplayer Online?

Ja, vad är då Guildwars, Age of Conan, Champions Online och Star Trek online?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Det är ingen fysik i detta spel va? Blir så 2000 tal utan det... störande, att gå från något som saknar fysik från bc2 är en omöjlighet.

BC2 har ingen fysik.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Ja, vad är då Guildwars, Age of Conan, Champions Online och Star Trek online?

Guildwars är ett CORG, precis som multiplayerläget i Diablo2. Alltså INTE ett MMO.

Age of Conan har väl en öppen värld med möjlighet för flera hundra spelare + instanser väl? Alltså MMO med instanser!

Champions online - kan inte ge svar på men gissar att det är samma som AoC?
Startrek Online - kan inte ge svar på men gissar att det är samma som AoC?

Om inte på de två sista så är det ju inte MMO iallafall

Och nu, innan det tar hus i helvete så Nej det var aldrig en diss mot spelet, det var ett skämt! Så du behöver inte oroa dig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Guildwars är ett CORG, precis som multiplayerläget i Diablo2. Alltså INTE ett MMO.

Age of Conan har väl en öppen värld med möjlighet för flera hundra spelare + instanser väl? Alltså MMO med instanser!

Champions online - kan inte ge svar på men gissar att det är samma som AoC?
Startrek Online - kan inte ge svar på men gissar att det är samma som AoC?

Om inte på de två sista så är det ju inte MMO iallafall

Och nu, innan det tar hus i helvete så Nej det var aldrig en diss mot spelet, det var ett skämt! Så du behöver inte oroa dig

Om någon gnäller över mediocre multiplayer online så är de ju ändå fel ute. Realtime Worlds har ju redan sagt att APB inte är vanlig multiplayer eller MMO i vanlig mening, så att bli upprörd över att det skulle vara eller inte skulle vara ett MMO är ju lite skevt

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
BC2 har ingen fysik.

Mycket i miljön går att bit för bit förstöra. Vad menar du sådant skulle kallas? Sen om de använder något specifikt bibliotek där fysikfunktioner ingår eller ej är ju sak samma.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

fått invite till betan jag också men de är ju bara speciella tider man får köra :/

Permalänk
Medlem

Jag tycker nog ni ska vara lite försiktiga med vad ni gör och säger ang. att i är med i betan. Nu när nytt folk fått invites lär de dessutom vara extra vaksamma skulle jag tro.

Men för de som är intresserade så har ett par puckon lagt upp ett par filmer på youtube. Tog inte lång stund innan den första av dem vart bannad från betan så jag råder er att försöka hålla er till det NDA man gått med på.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Om någon gnäller över mediocre multiplayer online så är de ju ändå fel ute. Realtime Worlds har ju redan sagt att APB inte är vanlig multiplayer eller MMO i vanlig mening, så att bli upprörd över att det skulle vara eller inte skulle vara ett MMO är ju lite skevt

Är ju inte direkt ovanligt att han gnäller om allt som han inte håller med om

Tittade just lite fler filmer på youtube, det ser ju riktigt grymt ut måste jag säga.

Ser absolut fram emot det!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
Han menar nog att man kan spränga byggnader.

Dom är förrenderade. Hålen ser likadana ut överallt och allt är 'prebaked'

Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Mycket i miljön går att bit för bit förstöra. Vad menar du sådant skulle kallas? Sen om de använder något specifikt bibliotek där fysikfunktioner ingår eller ej är ju sak samma.

Inte fysik iallafall. Fysik är Crysis t.ex. där allt ligger kvar dessutom, inte försvinner i tomma intet och är heller inte förrenderat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Guildwars är ett CORG, precis som multiplayerläget i Diablo2. Alltså INTE ett MMO.

Age of Conan har väl en öppen värld med möjlighet för flera hundra spelare + instanser väl? Alltså MMO med instanser!

Champions online - kan inte ge svar på men gissar att det är samma som AoC?
Startrek Online - kan inte ge svar på men gissar att det är samma som AoC?

Om inte på de två sista så är det ju inte MMO iallafall

Och nu, innan det tar hus i helvete så Nej det var aldrig en diss mot spelet, det var ett skämt! Så du behöver inte oroa dig

GW är ett CORPG

Age of Conan är max 100 pers i en 'instans' fast nu så är det ju färre än 50 spelare per instans.
Coh och star trek är typ samma system japp.

APB ser kul ut dock.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n

Inte fysik iallafall. Fysik är Crysis t.ex. där allt ligger kvar dessutom, inte försvinner i tomma intet och är heller inte förrenderat.

Det finns inte fysik i crysis heller i så fall. När du exempelvis skjuter av ett träd så kan det gå sönder på ett helt annat ställe än var du träffade.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Det finns inte fysik i crysis heller i så fall. När du exempelvis skjuter av ett träd så kan det gå sönder på ett helt annat ställe än var du träffade.

Skjut en byggnad så finns delarna kvar och dom alla delar rör vid varandra. Dom går ej igenom varann, träden har visst fysik, det är bara det att dom inte gjort så att varje millimeter ska gå sönder, trädet är dessutom fortfarande interaktivt och kvar i spelet när du skjutit ner ett, till skillnad från BFBC där det försvinner.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Skjut en byggnad så finns delarna kvar och dom alla delar rör vid varandra. Dom går ej igenom varann, träden har visst fysik, det är bara det att dom inte gjort så att varje millimeter ska gå sönder, trädet är dessutom fortfarande interaktivt och kvar i spelet när du skjutit ner ett, till skillnad från BFBC där det försvinner.

Nej, deras fysik är inte fysik eftersom den är direkt felaktig, träden är förprogrammerade specifikt i zoner på vart de kan gå sönder och således blir effekten rätt störd när du skjuter på träden på träden om du inte har tur och träffar på ett ställe det kan gå sönder.

I bc2 tar de uppenbarligen bort vissa saker efter att något hänt med det och det är inte en perfekt värld av fysik, långt ifrån det, men det är ett ordentligt kliv framåt. Crysis är också direkt felaktigt fysiskt i många och mycket. Bägge spelen använder dock sig av fysik skulle jag hävda, men på olika sätt. Att du inte kan ta tag och slänga saker i bc2 kanske är för att det inte finns någon större nytta av det.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!