Nintendo 64 ljud men ingen bild

Permalänk
Medlem

Nintendo 64 ljud men ingen bild

idag återfann jag mitt gammla Nintendo 64 med ett spel osv

hur som helst testade det, får ljud men ingen bild.. någon som vet vad felet kan vara? testade att rengöra spelet, fungerade inte, testade konsolen på 3 olika tv apparater både "tjock-tv" och "LCD" fungerar inte..

vad kan felet vara? går det att fixa?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Inaktiv

Re: Nintendo 64 ljud men ingen bild

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
idag återfann jag mitt gammla Nintendo 64 med ett spel osv

hur som helst testade det, får ljud men ingen bild.. någon som vet vad felet kan vara? testade att rengöra spelet, fungerade inte, testade konsolen på 3 olika tv apparater både "tjock-tv" och "LCD" fungerar inte..

vad kan felet vara? går det att fixa?

Prova med annan kabel? Kan ju vara så att den gått åt där den legat innan. Mitt gamla Super Nintendo dog under tiden den låg i förrådet, och då var den nedpackad i orginalförpackning dessutom.

Du bör kunna hitta billiga N64or på tradera om du inte får liv i den.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Nintendo 64 ljud men ingen bild

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Prova med annan kabel? Kan ju vara så att den gått åt där den legat innan. Mitt gamla Super Nintendo dog under tiden den låg i förrådet, och då var den nedpackad i orginalförpackning dessutom.

Du bör kunna hitta billiga N64or på tradera om du inte får liv i den.

hehe testade kabeln från mitt gamla gamecube (jag även hittade idag) å kabeln passade, vilket jag inte trodde den skulle göra. hur som helst, det fungerar nu. Tack så mycket.

dock verkar kontrollen vara paj, då bilden bara snurrar.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Inaktiv

Re: Re: Re: Nintendo 64 ljud men ingen bild

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
hehe testade kabeln från mitt gamla gamecube (jag även hittade idag) å kabeln passade, vilket jag inte trodde den skulle göra. hur som helst, det fungerar nu. Tack så mycket.

dock verkar kontrollen vara paj, då bilden bara snurrar.

Bilden snurrar? Hur menar du?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Nintendo 64 ljud men ingen bild

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Bilden snurrar? Hur menar du?

alltså då spelet startar så snurrar det, precis som en av tangenterna för att röra kameran har hängt sig.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Inaktiv

Re: Re: Re: Re: Re: Nintendo 64 ljud men ingen bild

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
alltså då spelet startar så snurrar det, precis som en av tangenterna för att röra kameran har hängt sig.

Ah! Trasig kontroll kanske, styrspaken sades lätt kunna skadas. Prova med en annan kontroll om möjligt.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Nintendo 64 ljud men ingen bild

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
alltså då spelet startar så snurrar det, precis som en av tangenterna för att röra kameran har hängt sig.

Kan även vara så enkelt att du rörde styrspaken vid uppstart, då tror den att det läget är default så när du försöker spela blir allting fel. T.ex spaken rakt upp i default blir vänstersnurr. Antar dock att du provat o starta om utan att röra kontrollen

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Finns även några knappar man kunde hålla in för att nollställa läget för styrspaken... om det var L + R + Start..?

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk

Vilken sladd använder du?

Skrivet av Rolle90:

hehe testade kabeln från mitt gamla gamecube (jag även hittade idag) å kabeln passade, vilket jag inte trodde den skulle göra. hur som helst, det fungerar nu. Tack så mycket.

dock verkar kontrollen vara paj, då bilden bara snurrar.

Vilken sladd använder du? Har du scart eller hdmi?
Min pappas krånglar med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpan2002:

Vilken sladd använder du? Har du scart eller hdmi?
Min pappas krånglar med

Va? Det finns väl inga N64 med HDMI? Adaptrar möjligtvis.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Skrivet av Kimpan2002:

Vilken sladd använder du? Har du scart eller hdmi?
Min pappas krånglar med

Testa att rengöra expansionskontakten, hört att det kan göra att man inte får bild.

N64 använder enbart komposit