Permalänk

c++

finns det något bra program för ny böriare om man ska göra spel eller något annat kul typ som Bil

Permalänk

för det första så skall du nog inte använda c++ att göra spel i om du inte har brett intellekt (dvs är elit programmerare).

Jag rekommenderar dig annars att ladda ner "klick & play".
C++ är ett helvete att göra grafiska spel i, även ej grafiska spel...

Visa signatur

Våga inte ens prata filosofi med mig...

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IamFenster
för det första så skall du nog inte använda c++ att göra spel i om du inte har brett intellekt (dvs är elit programmerare).

Jag rekommenderar dig annars att ladda ner "klick & play".
C++ är ett helvete att göra grafiska spel i, även ej grafiska spel...

Rättning, men köper klick & play (förutom om det är freeware, vad vet jag?).

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Visual Basic kanske?

Bestämde mig idag för att göra mongo (mirza-pong-"nått-ord på o") när jag orkar... Har redan det hela (koden) framför mig så det borde inte vara problematiskt... Eller kanske inte iaf

Man vet aldrig....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mirza
Visual Basic kanske?

Bestämde mig idag för att göra mongo (mirza-pong-"nått-ord på o") när jag orkar... Har redan det hela (koden) framför mig så det borde inte vara problematiskt... Eller kanske inte iaf

Man vet aldrig....

Om du menar att du har hela koden (nerladdad) så e det lättaren att göra ett helt !NYTT! hel !SJÄLV!
Men om du nu som killen som gjorde tråden vill skapa ett helt eget så är det lika bra att råda han att gå C++ kurser. OBS: KURSER!

Visa signatur

Våga inte ens prata filosofi med mig...

Permalänk

finns det någon bra gude eller något annat.
för det dröjer nog ett tag innan jag får lära mig det i skolan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IamFenster
Om du menar att du har hela koden (nerladdad) så e det lättaren att göra ett helt !NYTT! hel !SJÄLV!
Men om du nu som killen som gjorde tråden vill skapa ett helt eget så är det lika bra att råda han att gå C++ kurser. OBS: KURSER!

Det han förmodligen syftar på är uttrycket "har det framför mig" som i har det klart för mig m.m.
Han har alltså strukturen på sitt program klart i skallen.

Visa signatur

[zux]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Anyone who puts a small gloss on a fundamental technology, calls it proprietary, and then tries to keep others from building on it, is a thief."
-Tim O'Reilly "http://iiice.net/~ice/stuff/secret_msg.wav" - who?

Permalänk

e det samma typ av kod till maxscript?