Två off-roadspel på gång: Pure och Baja: Edge of Control

Permalänk
Testpilot

Två off-roadspel på gång: Pure och Baja: Edge of Control

Om nån vecka släpps två off-roadspel här i sverige, dom kommer både till 360 och PS3 så tyckte det passade med en egen tråd istället för att posta i nån av konsolltrådarna.

Första spelen det handlar om är Pure [360] [PS3] där man kör fyrhjulingar och verkar vara väldigt arkadinriktat där det går ut på att göra stora hopp och tricks.
(Det här spelet kommer till PC med)

Det andra spelet är Baja: Edge of Control [360] [PS3] som verkar vara mer verkligt och man kör istället buggybilar.

Vilket tror ni är roligast och ska man köpa?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Pure är kul ifall man tycker om motorer. Du kan byta ALLT på fyrhjulingen. Online är inte så kul på pure men singleplayer är kul tills man tröttnar på alla banor om och om igen.

Edge of control hade jag inte ens hört talas om

Du råkade också skriva SP3 istället för PS3 Ville bara rätta det.

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Testpilot

Själv tycker jag Baja verkar mest intressant då det verkar vara en rätt öppen värld man kör runt i och inte verkar vara så arkadinriktat.

Fint att du sa till om felstavningen, den är rättad nu.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Det beror helt enkelt på vem som spelar dem. Många vill ju hoppa into the action så att säga direkt. Kanske båda är?

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk

Jag tycker helt klart pure verkar intressant.

Någon frivillig att "låna" mig sin ps3:a på obestämd tid? Och gärna glömma bort vem du lånade ut den till?

Permalänk
Medlem

köpte Baja: Edge Of Control nu, verkar mysigt

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Pure blir tråkigt ganska fort, byggdelen är kul ett tag, tills man inser att det knappt spelar någon roll. Buggig styrning och dålig bandesign överlag. Hade varit kul med flera fordon kanske. AI:n fuskar värre än vad MotorStorm gjorde och det finns mycket mera att irritera sig på. Stundtals snyggt, men att köra i lera ala MotorStorm finns inte och spelet är inte hälften så kul...

Baja vet jag inget om, men det verkar vara mera varierat iaf...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Enligt senaste GameReactor fick Pure 8/10 och Baja 5/10.

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem

Pure är riktigt häftigt, fartkänslan i spelet är enormt bra och grafiken är jävligt fin.
Annars kommer ju snart Motorstorm2 som är i samma stuk men inte lika hög hastighet och inga tricks kan man göra heller. Smak sak helt enkelt. Men jag gillar Pure, de som ett SSX med fyrhjulingar!

Visa signatur

Dell Inspiron 7577

gammalt: Antec P180, AM3 X6 1055T@3,3ghz, Scythe Mugen2, Asus M4A87TD EVO, Samsung 830 128gb SSD, 4x2gb Gskill Ripjaws PC-16000, GTX 670, OCZ 600watt.

Permalänk

*Felpost

Visa signatur

SUCk . detta va bara upplysnings vis ett tips till dig från mig . du behöver inte svara för jag har som blokerat dig, så ditt medelande tillbaks kommer ej att läsas.

Permalänk
Medlem

Testade pure på PC då jag funderat på Xbox-versionen, bland det sämsta jag någonsin spelat.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Kniff, vad var det dåliga? Gillar du Quads, MX eller något sånt i verkliga livet?

Om någon här gillar quads, mx etc och äger Pure och spelat den spelmode som ska vara mest likt "race" (alltså inte freestyle eller nåt) och kan säga vad den tycker vore det najs. Är sugen på Pure, men vill gärna ha ett spel där man ska försöka ta den bästa race-linjen och sånt.

Permalänk
Medlem

Finns tre lägen, Race, ett annat där man ska ta just bästa linjen och freestyle. Det roligaste var dock att bygga sin quad, så dålig är bandesignen, även om inte allt sög, men det tråkiga överväger tyvärr i längden. Påminner inte alls om verkligheten, bara arkad och AI-fusk. Har man nåt sånt roligt i verkligheten ska man vara ute och åka istället, hehe!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Kniff, vad var det dåliga? Gillar du Quads, MX eller något sånt i verkliga livet?

Om någon här gillar quads, mx etc och äger Pure och spelat den spelmode som ska vara mest likt "race" (alltså inte freestyle eller nåt) och kan säga vad den tycker vore det najs. Är sugen på Pure, men vill gärna ha ett spel där man ska försöka ta den bästa race-linjen och sånt.

Jag tycker det är lattjo med snöskoter och diverse andra fordon och lär gilla quads likaså, dock tyckte jag spelkänslan var rent ut sagt vidrigt dålig. Var som att sladda runt med ett gummiband som tvingade en att hålla sig på banan...

Nä, ingen höjdare.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Jag tycker det är lattjo med snöskoter och diverse andra fordon och lär gilla quads likaså, dock tyckte jag spelkänslan var rent ut sagt vidrigt dålig. Var som att sladda runt med ett gummiband som tvingade en att hålla sig på banan...

Nä, ingen höjdare.

Jobbigt, jag vill verkligen ha ett bra sånt spel men varför kan ingen göra det :/

Permalänk
Medlem

Gillar nästan all motorsport men det här var inte kul. Har bara testat på PC med tangentbord så ska vänta innan jag kan testa med gamepad innan jag bestämmer mig. återkommer då.

Permalänk

PURE är enligt mig jävligt kul spel. Själv lirar jag det i fullHD på en stor tv på väggen och grafiken är allt annat än dålig.

Sen är detta naturligtvis inte ett spel som går ut på att korrekt simulera atv åkning, men det måste man vara bra jävla korkad om man trodde också. Sedan första trailern så har det varit klart som korvspad att detta är ett "enkelt/roligt att spela" spel, där man kan hoppa 100 meter upp i luften och landa utan att skada sig själv eller atvn.

Trots att det är ett arkadspel i allra högsta grad så kan jag inte hålla med om att styrningen skulle vara så enormt kass. Jag har kört atv och på det underlag man kör i spelet, tycker jag inte att den beter sig så jättelångt ifrån verkligheten ?

Fortfarande, detta är ett arkadspel som man spelar för att ha kul, inte för att det är så verklighetstroget. Mitt enda minus är att jag hade velat ha fler banor och gärna öppna i stil med Motocross madness spelen.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
PURE är enligt mig jävligt kul spel. Själv lirar jag det i fullHD på en stor tv på väggen och grafiken är allt annat än dålig.

Sen är detta naturligtvis inte ett spel som går ut på att korrekt simulera atv åkning, men det måste man vara bra jävla korkad om man trodde också. Sedan första trailern så har det varit klart som korvspad att detta är ett "enkelt/roligt att spela" spel, där man kan hoppa 100 meter upp i luften och landa utan att skada sig själv eller atvn.

Trots att det är ett arkadspel i allra högsta grad så kan jag inte hålla med om att styrningen skulle vara så enormt kass. Jag har kört atv och på det underlag man kör i spelet, tycker jag inte att den beter sig så jättelångt ifrån verkligheten ?

Fortfarande, detta är ett arkadspel som man spelar för att ha kul, inte för att det är så verklighetstroget. Mitt enda minus är att jag hade velat ha fler banor och gärna öppna i stil med Motocross madness spelen.

Ja, men hoppet är det sista som överger en. Ett nytt motocross madness hade suttit fint. Kollar man på vissa screens är de ju totalt orealistiska men det finns ju gott om spel som har flera olika lägen (arkad eller simulator t.ex.), synd att det mer race-orienterade modet då inte är mer simulator i min mening.