Permalänk

Dator paket

Hej!
Jag har satt ihop ett paket av diverse komponenter. Vet bara inte hur bra det kommer fungera ihop. Om det är nån som vet så svara gärna! Här är delarna http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=542950...

Tack på förhand!!

Permalänk
Medlem

Ser ingen uppenbar anledning till varför det inte skulle passa.

Dock skulle jag nog köpa ett 8800GTS 512MB (inte 320 / 640 MB) då detta är nästan likvärdigt med 8800GTX fast ungefär 1000kr billigare, eller eventuellt kanske ett 8800GT 512MB som inte ligger långt ifrån heller och drar bort nästan 600-700kr till eller så.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas H
Ser ingen uppenbar anledning till varför det inte skulle passa.

Dock skulle jag nog köpa ett 8800GTS 512MB (inte 320 / 640 MB) då detta är nästan likvärdigt med 8800GTX fast ungefär 1000kr billigare, eller eventuellt kanske ett 8800GT 512MB som inte ligger långt ifrån heller och drar bort nästan 600-700kr till eller så.

Tror du inte att det är mer kraft i GTX et än ett GTS?
och jag tycker att det låter som om 768mb är bättre än 512mb

Permalänk
Medlem

Njae, enligt de tester som jag har sett så är GTX och GTS (den nya G92 alltså, inte den äldre) nästan samma. Det GTX klarar bättre är när du kör på de riktigt tunga grejerna som hög upplösning med AF och AA filter på, men annars så är de ganska lika eller så är GTS till och med bättre. Överlag kanske man kan säga att GTX är "bättre", men du får betala dyrt för den prestandan också. Jag skulle inte säga att det är värt priset.

Om inte annat så ska 8800GTS 1024MB komma ut inom en snar framtid vad jag har hört och den bör nog inte kosta mer än ett GTX.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas H
Njae, enligt de tester som jag har sett så är GTX och GTS (den nya G92 alltså, inte den äldre) nästan samma. Det GTX klarar bättre är när du kör på de riktigt tunga grejerna som hög upplösning med AF och AA filter på, men annars så är de ganska lika eller så är GTS till och med bättre. Överlag kanske man kan säga att GTX är "bättre", men du får betala dyrt för den prestandan också. Jag skulle inte säga att det är värt priset.

Om inte annat så ska 8800GTS 1024MB komma ut inom en snar framtid vad jag har hört och den bör nog inte kosta mer än ett GTX.

8800GTS 1GB? Med tanke på att Nvidia släpper GeForce9 serien i februari så tror jag inte direkt på det där...

8800GTS 512MB är mycket mycket bättre än både 320/640MB vad du än säger iaf så köp ett 8800GTS 512MB och inte 320/640MB versionen för då är du dum!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag såg ett 8800GT med 1GB minne ganska nyligen och läste någonstans att det skulle bli ett GTS också. Dock mycket möjligt att jag har fel.

Permalänk

har nu kanske ändrat mig:P
nån som tror att det här skulle bli bättre än geforce 8800gtx.
det är här är nämligen några hundra kronor dyrare
http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=543003...

och räcker det med 580w till två radeon? eller måste jag ha typ 1000w eller nåt???