Första bilderna på Optimus Maximus

Permalänk
Melding Plague

Första bilderna på Optimus Maximus

Det mytomspunna tangentbordet Optimus Maximus verkar till slut vara på väg ut från fabrikerna. De första suddiga bilderna visar en färdigbyggd modell med över hundra minimala bildskärmar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

hmmm Om det hade kostat mellan 2000-3000kr så hade det varit ett ganska givet köp för min del... men 9500? nej tack

det e juh ganska coolt i alla fall

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < )

Permalänk
Avstängd

inget annat att säga än WOW!!!
hade så älskat att äga detta finns ju inga gränser på vad man kan göra med ett bord som detta.

tänk ett program som ändrar tangenternas bild beroende på vilket spel du kör
gigabling på DH om inget annat.

överdrivet saftigt pris dock men antar att det kostade en hel hemskans massa att framställa det nu till en början.

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

Ruskigt läckert.

Men själva idén haltar lite, vem kollar på tangentbordet?

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Avstängd

Med tanke på att en hyffsad processor går för samma pengar så är det kanske inte så mycket pengar att snacka om, det skall bli intressant att se hur pass bra kvalité displayerna har när det gäller den mekaniska nötningen. Köper man ett tgb oavsett pris så förväntar man sig att alla tecken inte försvinner med tiden.

Permalänk
Avstängd

en försäljare för er rika nissar där ute. eller er som bara vill vara lite snäll mot mig och köpa ett ^^

http://www.datanova.se/ItemInfo?itemId=58490883&itemName=Opti...

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToWy
en försäljare för er rika nissar där ute. eller er som bara vill vara lite snäll mot mig och köpa ett ^^

http://www.datanova.se/ItemInfo?itemId=58490883&itemName=Opti...

De verkar ha lagt till en ordentlig marginal på priset där.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

helt otroligt pris. Undra ifall dom får några sålda?

Permalänk
Avstängd

kan man lungt säga :\
betyder det att du inte vill vara snäll med mig då :,(

tror nog dom flest kommer fläska på priset ganska ordentligt då det är ett väldigt eget och nytt koncept. (utöver touchscreens som påmint lite om detta)

anton. det får dom säkert.
finna aldeles för många med för mycket pengar som inte vet var dom skall stoppa undan pengarna.

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Geeks
SweClockers

Ber tusen gånger om ursäkt, råkade fucka upp avrundningen så priset blev fel. Nollställde omröstningen och ändrade i artikeln. Rösta gärna igen!

(Skyller på att klockan är halv fyra på morgonen)

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Ber tusen gånger om ursäkt, råkade fucka upp avrundningen så priset blev fel. Nollställde omröstningen och ändrade i artikeln. Rösta gärna igen!

(Skyller på att klockan är halv fyra på morgonen)

hmm blev ju inte mycket bättre pris trots det

när det är tidigt på morgonen så är allt förlåtligt ^^

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Uppdaterade med din länk. Tack!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd
Citat:

sweet.
äntligen snabbknappar där det syns vad som är på dom 8)

folk som lånar ens dator trycker alltid igon allt utom det dom skall ha ju.
lösningen är här

(jo jag är uttrokad på jobbet ; )

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Avstängd

väldigt grymt tangentbord! får bli ett sådant om par år när dom ligger runt tusen lappen! att köpa ett sådant nu med normal månads lön så blir man klassad som idiot!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

10 Lapp! För ett tangentbord!
Verkligheten ditåt -->

Visst, coolt som satan och det skulle ju vara dunderfränt att äga ett, men kom igen... 10.000!? 4-5000 visst, kanske till och med 6000, men 10k? Tror allt ljus från tangenterna gett dem hjärnskador...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Dh tagentbord blir å skruva fast tbordet me dubbla kättingar!

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

Hade jag varit stenrik så skulle jag betala det då jag tycker det är riktigt snyggt. Är man stenrik så spelar det ingen roll hur mycket det kostar.. 100kr som 10.000kr..

Permalänk
Medlem

Plötsligt så känns inte G15 lika ballt längre...

Visa signatur

| i7 2600K@4.6GHz | Noctua D-14 | Asus P8P67 Deluxe | 8gb Corsair XMS@1600mhz | Gigabyte 7970 Windforce@1200/1650 | 5,5TB | W7 Ultimate |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K13asan
Plötsligt så känns inte G15 lika ballt längre...

Nej håller med!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Tänk om man råkar spilla någon dryck/vätska på >_< typ döda sig själv

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yngwie_Malmsteen
Tänk om man råkar spilla någon dryck/vätska på >_< typ döda sig själv

Hehe håller med

Säger bara Oh my Lord Jesus Christ! There is no end to the possibilities!
Men sen så kostar den skjortan oxå.

Ska börja spara, sånt tbord måste jag ha. Om jag sparar 2.000kr varje månad så lär jag ha en sån till sommaren, men sen när sommaren är här då kommer jag att slösa pengarna på resa istället :S

Vilket väger mest? Resa eller Optimus Maximus?

Resa eller Optimus Maximus?
Resa eller Optimus Maximus?
Resa eller Optimus Maximus?
Resa eller Optimus Maximus?
Resa eller Optimus Maximus?
Resa eller Optimus .........

Visa signatur

CMS 831, Seasonic M12 700W, EVGA 680i SLI A1, C2D E6600, Noctua NH-U12F, Geforce 9800GTX+, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB, WD Raptor 74GB, WD Caviar 500GB, Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty

Permalänk

Gj men nej tack.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Första av deras batch och jag är verkligen imponerad. Själv tror jag att små displayer i tangentbord är framtiden, och vi kommer säkert se mer utav det av andra tillverkare inom en snar framtid.

Hoppas att deras 200 tangentbord säljer som smör i solsken och att de börjar tillverka i större kvantiteter för att få ner priset.

Permalänk
Medlem

Resa....

Detta är löjligt, fräckaste tangentbordet som någonsin ploppat upp på marknaden men att dom satte det priset. Inte nog med det så kostar den troligtvis 10 lax ut till butik och så skall ju så klart butiken ha något för det, fast å andra sidan så tror jag inte man handlar den i butik.

Fy Data Nova, dom har blivit giriga.

Ifall de slår igenom på marknaden så kan man nog ta och ro hem en.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är imponerande att de ens har lyckats tillverka tangentbordet. Det har ju länge sett ut som om det skulle bli vaporware, men det gick ju till slut. Att det sen blev svindyrt var väl ingen nyhet, men det kanske kommer billigare kopior om andra företag hänger på. Det verkar ju finnas en efterfrågan efter såna här tangentbord trots allt.

Permalänk
Medlem

Så jäkla coolt!!

Men tyvärr lite för dyrt för min del. Hade det kostat 2-3k som "struggler" sa så skulle man nog kunna fundera på det.

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

Jag fattar ärligt talat inte varför så många här är så uppspelta, visst jag dreglar över SSD disk och kommande nVidia G100.... men detta? Jag har aldrig haft något problem att hitta rätt knapp på tangentbordet, det är sällan jag ens tittar på tangenterna.

Köper hellre det nya logitech G15 v2 då jag vet att dom kan sina grejjer och att det inte har massa buggar etc...

Någon kanske kan förklara varför detta är så döläckert, jag förstår ärligt talat inte riktigt.

Permalänk
Medlem

Coolt tangent bor! Me nför dyrt för mig

Permalänk
Medlem

Extremt tufft!

Men samtidigt ett slöseri med pengar. Tror inte jag skulle köpt något även om det bara kostade 1000kr. Kollar aldrig på tangentbordet ändån. Ligger i ett "tangetbordsfack" under skrivbordet hela tiden, även när jag använder det.