SweKlockers - Vad har ni för klocka på er arm?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

När jag använder klocka blir det en sån här.
En analog Felco pilotklocka från tidigt 40-tal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Kör en Apple watch series 7 som jag skaffade i våras för att hjälpa till med viktnedgång och har sedan dess blivit förälskad!

Exakt samma här. Köpte en Series 6 förra våren som har varit till stor hjälp och motivation där, även om jag skaffade den för att kunna låsa upp min iPhone med FaceID med mask på. Första gången jag använde armbandsur på 30 år, så det var lite ovant först.

Använder den även flitigt varje gång jag handlar i matvarubutiken med appen OurGroceries. Att ha shoppinglistan på handleden är något jag borde upptäckt för länge, länge sedan.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem

Inte världens bästa bild, men numera är det en Omega Planet Ocean (43,5mm) som gäller

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Kör en Apple watch series 7 som jag skaffade i våras för att hjälpa till med viktnedgång och har sedan dess blivit förälskad!

Underbar klocka

Nördar en del med min så det enda jag kan ”klaga” lite på är batteritiden. Vill man logga sömn t.ex så håller min 36h ungefär. Det positiva i det är ju att den laddar rätt så fort - men ändå.
Som gadget och medhjälpare är den annars lätt 10 av 10.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Exakt samma här. Köpte en Series 6 förra våren som har varit till stor hjälp och motivation där, även om jag skaffade den för att kunna låsa upp min iPhone med FaceID med mask på. Första gången jag använde armbandsur på 30 år, så det var lite ovant först.

Använder den även flitigt varje gång jag handlar i matvarubutiken med appen OurGroceries. Att ha shoppinglistan på handleden är något jag borde upptäckt för länge, länge sedan.

Ser-i-öst!?

Varför har inte jag vetat om den appen?! Nu jääääälar ska det handlas!

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

Kronaby Apex

Visa signatur

Vatten - 5950x - rtx3090 - ROG PG32UQX - HyperX nånting

Permalänk
Medlem

Garmin Fenix för ett aktiv liv 😅

Visa signatur

Cloothing optional!!!

Permalänk
Medlem

Just ikväll? Speedmaster Pro 3861 SS.

Det är ju Speedy Tuesday trots allt...

Visa signatur

|Det här fältet var visst inte anpassat för oss som har fler datorer än fingrar och tår ;)|

Permalänk
Medlem

Blå Omega Speedmaster, brun/beige iwc portofine eller inget beroende på klädval och vad jag känner för 😬

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk

Rockar en Garmin Fenix 7X Sapphire Solar. Mycket kompetent (och dyr) klocka om man gillar träning

Permalänk
Medlem

Tactix 7 Pro

Helt ok smartighet, "bra" batteritid, jättejättebra golfklocka, enligt mig snyggare än Fenix 7X

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Efter att ha blivit inspirerad så har jag beställt en Amazfit Neo som kan räkna steg och puls osv men också har digitalklocka vilket jag föredrar framför analog.

Ser fram emot att få hem den, kostade 300 kr!

Permalänk
Livsnjutare 😎

Apple watch series 4 i stainless steel.
Batteriet behöver få sig en service snart, annars har den funkat toppen och inser nu att jag haft den i lite mer än 3år dagligen! 😅

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Whitings Scanwatch Horizon.
Tung och rejäl "analog" klocka med lagom smarta funktioner och batteritid på ca 4 veckor.

Visa signatur

"The GauntMan knows he will win"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Underbar klocka

Nördar en del med min så det enda jag kan ”klaga” lite på är batteritiden. Vill man logga sömn t.ex så håller min 36h ungefär. Det positiva i det är ju att den laddar rätt så fort - men ändå.
Som gadget och medhjälpare är den annars lätt 10 av 10.

Detta är nog det enda som håller mig från att beställa en. Har en Fitbit Charge 5 (inte haft klocka på typ 20 år; sen var det stegtävling på jobbet, jag lånade sambons gamla, började gilla det och på den vägen är det) och den behöver jag väl ladda ca en gång i veckan. Och DET stör jag mig på.

Permalänk
Medlem

Kör med en Hamilton Khaki Aviation Day Date Auto!

Visa signatur

ASUS Rampage V Extreme, Intel Core i7-6900K, Corsair Vengeance 4x8GB 3200C17, Corsair 1000HX, ASUS RTX3080Ti STRIX OC, WD SN850 2TB SSD, Intel 730 256GB SSD x2 RAID-0

Permalänk
Avstängd

Ta gärna egna bilder om möjligt, alltid trevligare att se istället för företagens egna

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Galaxy Watch 4. Ville ha främst för sömnspårningen. Men har sedan dess visat sig att den är bra till lite allt möjligt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Tänker tvärtom, vill sällan ha med mobilen. För mycket distraktion. Perfekt att bara ha koll på tiden.

Kör Garmin 745 som tjänstgör som väckarklocka (vibration på vristen utan att väcka sambo), timer och löparklocka med extra pulsband.

River av 100km löp per vecka och då är den ett ovärderligt redskap. Dels för att bygga olika intervallpass, men också feedback under pass/race (sticker pulsen iväg? Håller man en vettig hastighet?). Sen kan man ju jämföra mot tidigare pass för att dra slutsatser om dagsform/progression eller om man borde justera något för nästa pass. Man kan ju få musik också via bluetooth ifall man inte vill släpa med mobilen med på ett lopp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielwerner:

Detta är nog det enda som håller mig från att beställa en. Har en Fitbit Charge 5 (inte haft klocka på typ 20 år; sen var det stegtävling på jobbet, jag lånade sambons gamla, började gilla det och på den vägen är det) och den behöver jag väl ladda ca en gång i veckan. Och DET stör jag mig på.

Det GÅR ju att få längre batteritid… om man stänger av det… …det och …det - men där faller ju hela meningen med klockan.
Vi får hoppas att innovationernas tid gällande batterier snart är här.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Det GÅR ju att få längre batteritid… om man stänger av det… …det och …det - men där faller ju hela meningen med klockan.
Vi får hoppas att innovationernas tid gällande batterier snart är här.

Ja, det är nog ingen strategi för mig. Det jag gillar mest är sömn-analysen (är den bra i Apple Watch btw?) och då är det ju typ 8 timmar som försvinner där. Och jag vill ju använda den på jobbet, då snackar vi 8-10 timmar till. Blir ett väldigt litet spann som jag måste (komma ihåg att) ladda den under.

Permalänk
Medlem

Fick min Watch 5 Pro LTE idag :), har dock den ej på armen än då jag ska resa och öppnar efter semestern. Har annars Watch 3 classic på armen

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Ta gärna egna bilder om möjligt, alltid trevligare att se istället för företagens egna

Korrigerar mitt misstag!

Visa signatur

ASUS Rampage V Extreme, Intel Core i7-6900K, Corsair Vengeance 4x8GB 3200C17, Corsair 1000HX, ASUS RTX3080Ti STRIX OC, WD SN850 2TB SSD, Intel 730 256GB SSD x2 RAID-0

Permalänk
Medlem

Just gått över från en Apple watch Se till en Amazfit GTR 3 pro. Lite synd att jag köpte den dagen innan GTR 4 annonserades men fick en bra deal och är nöjd med den. Väldigt skönt att slippa tänka på laddningen, från min SE som varade en dag till denna som kan vara väldigt länge. Känns helt klart att den inte är lika smart men det är det värt det för hur jag använder den

Permalänk
Medlem

Köpte en Garmin Forerunner 955 Solar i sommar, dels för golf men även för andra aktiviteter. Har fungerat bra än så länge, bra batteritid. Ingen stor användare av klocka annars, men jag har vant mig redan. Hade nog kunna ha en Approach 62, men jag är nöjd ändå med den jag har.

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem

Hade en billig Casio förut. Har även en Orient som är ett japanskt märke jag fick av min frus syster.

Men numera använder jag bara Apple Watch specifikt en Series 7.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Observera att tråden heter Vad har ni för klocka på er arm?, inte tycker du att klockor är meningslösa eller ej?. Lite som att hoppa in i en PS5-tråd och posta ett trollande "konsoler är säääämst!"-inlägg.
TL:DR: Höj nivån.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag har en Garmin 7x Sapphire Solar. Stod i valet mellan denna och Apple, men gick mest på batteritiden som en viktig aspekt. Tränar mycket och att ladda en klocka varje dag/varannan dag kändes ej aktuellt för mig.
Nu laddar jag istället var tredje/fjärde vecka samt att jag använder den inbygga ficklampa oväntat mycket.

Visa signatur

2x8GB Corsair 3600Mhz | Asus GeForce GTX1070 Strix 8GB
OCZ 850W 80+ GULD | MSI B450 | AMD Ryzen 5 3600

Permalänk
Testpilot

Nu drog du till med ett citat från 2007 men ja, klockan är nästan lika stor som en sån dykarklocka.
Har fortfarande kvar den i en hylla men den har slut på batteri sen några år tillbaka.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]