Permalänk
Skrivet av benonikenobi:

Instämmer.

Men hur menar du med ”Lewis comeback som aldrig blev av”??

Jag tror att om någon skulle göra en dramatisk recap av 2021, hade det handlat om Lewis comeback de sista racen. Hur han låg efter, fick motgången i Brasilien och vann, skulle detta räcka hela vägen till 8 titel.

Permalänk
Skrivet av FlytPojken:

Jag tror att om någon skulle göra en dramatisk recap av 2021, hade det handlat om Lewis comeback de sista racen. Hur han låg efter, fick motgången i Brasilien och vann, skulle detta räcka hela vägen till 8 titel.

😄 aha då är jag med. Trodde du menade comeback likt som Alonso med flera gjort. Blev lite fundersam om när Lewis tog en break från F1 😂, my bad

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem

Prisutdelning klockan 9 som streamas på youtube: https://www.youtube.com/watch?v=xjTWjOcWYFA

Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

Jajajajjaa, nog om massa tråkiga regler nu... Har ni sett "mule-bilarna" som kör 18"-fälgar i testet?
Det ser ju supercoolt ut! 13" ser löjligt ut på en gång.

Blir en annan look helt klart! Jag tycker ju dom gamla fälgarna är helt fantastiska så skulle inte säga att dom nya Biltemafälgarna fått dom att se löjliga ut dock.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

Jajajajjaa, nog om massa tråkiga regler nu... Har ni sett "mule-bilarna" som kör 18"-fälgar i testet?
Det ser ju supercoolt ut! 13" ser löjligt ut på en gång.

Ser amatörmässigt ut tycker jag. Den här förändringen har ju bara kommit till för att däckutvecklingen ska komma närmare gatbilar med förvuxna fälgar. Tekniskt sett är det ju inte optimalt, varför det inte heller ser ut att höra hemma på en F1-bil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Ser amatörmässigt ut tycker jag. Den här förändringen har ju bara kommit till för att däckutvecklingen ska komma närmare gatbilar med förvuxna fälgar. Tekniskt sett är det ju inte optimalt, varför det inte heller ser ut att höra hemma på en F1-bil.

Lägre däckprofil betyder helt nya utmaningar när det gäller hjulupphängning. Tidigare har däcken svalt mycket och nu kommer fjädringen att få jobba hårdare samtidigt som det finns mindre rörelsemån i däcken så risken att däck och fälg skadas ökar nu som jag ser det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Lägre däckprofil betyder helt nya utmaningar när det gäller hjulupphängning. Tidigare har däcken svalt mycket och nu kommer fjädringen att få jobba hårdare samtidigt som det finns mindre rörelsemån i däcken så risken att däck och fälg skadas ökar nu som jag ser det.

Däcken kan eventuellt klara sig bättre (styvare däck som kan köras på lägre tryck) men fälgar och hjulupphängning tar mer stryk. Vikten på de nya hjulen kommer öka vilket innebär mer ofjädrad och roterande massa. Ofjädrad massa gör dämpning och fjädring mindre effektiv och roterande massa äter upp en del effekt. Starkare hjulupphängning innebär också mer vikt.

Det som kan bli intressant är att se hur de tacklar de nya utmaningarna. Jag förväntar mig inte att det tar allt för lång tid innan de nya bilarna är ikapp de gamla. Tekniskt sett är dock de gamla hjulen tämligen optimala.

Permalänk
Samsung Sverige

Skönt att få det överstökat. Nu tycker jag vi ser fram mot nästa säsong. Det är verkligen en nagelbitare inför första racet. Vem kommer naila nya reglementet?

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Skönt att få det överstökat. Nu tycker jag vi ser fram mot nästa säsong. Det är verkligen en nagelbitare inför första racet. Vem kommer naila nya reglementet?

Jag har förhoppning om mclarren eller Ferrari. Men tänker att det kan finnas bilar längre bak i fältet som man inte tänker på, Alfa, willams.
Men tror mer på mclarren eller ferrari pga de ekonomiska musklerna att de har pengar att fullt utveckla och testa som kan saknas hos säg williams

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Jag har förhoppning om mclarren eller Ferrari. Men tänker att det kan finnas bilar längre bak i fältet som man inte tänker på, Alfa, willams.
Men tror mer på mclarren eller ferrari pga de ekonomiska musklerna att de har pengar att fullt utveckla och testa som kan saknas hos säg williams

Ferrari, de har nog jobbat stenhårt på den nya bilen sen deras motor blev underkänd medan RB och Merca jagat årets titel och försakat nästa års bil
Sen tror jag att Ferrari ändå inte räcker till, för svag motor.
Nej men, jag tror nog Merca är dom som kommer börja bäst nästa år.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Skrivet av issue:

Ferrari, de har nog jobbat stenhårt på den nya bilen sen deras motor blev underkänd medan RB och Merca jagat årets titel och försakat nästa års bil
Sen tror jag att Ferrari ändå inte räcker till, för svag motor.
Nej men, jag tror nog Merca är dom som kommer börja bäst nästa år.

Merca har i princip inte utvecklat årets bil något, de bestämde sig för att de hade tillräckligt stort försprång före säsongen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeedHelp!:

Merca har i princip inte utvecklat årets bil något, de bestämde sig för att de hade tillräckligt stort försprång före säsongen.

Dem har varit flitig på att uppgradera bilen däremot.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Medlem

I väntan på vårigare väder, avtäckande av nya bilar och 2022 års säsong...

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Permalänk
Medlem

Men gud, jag trodde först att det var någon plojgrej. Wolff ser ju ut som en skurk från någon Austin Powers film!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeebentoft:

Men gud, jag trodde först att det var någon plojgrej. Wolff ser ju ut som en skurk från någon Austin Powers film!

Tittar man väldigt noga ser man att han klappar en katt också

Undra om han kommer ångra den där videon när han lugnat ner sig lite och tar ett steg tillbaka.

Jag tycker verkligen inte om denna typ av video.
De spelar ut kort som gör att fans måste ta ställning för eller emot och det är i min mening en stor anledning varför twitter, facebook, reddit etc. har så dålig stämning. Man måste försöka hålla sams trots att man hejjar på olika personer, och man bör nog kunna bete sig mer vuxet även utanför banan i Mercs fall.

Edit: Formulerade om mig lite.

Permalänk
Medlem

Jag trodde också att den där videon var ett skämt först! Jag har full förståelse för att Mercedes är upprörda över vad som hände. Men den där videon är ju mest bara fånig och lär inte göra att de få fler sympatier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Jag tror att om någon skulle göra en dramatisk recap av 2021, hade det handlat om Lewis comeback de sista racen. Hur han låg efter, fick motgången i Brasilien och vann, skulle detta räcka hela vägen till 8 titel.

Motgång i Brasilien? Kollade du ens på det här årets race? Han hade ju en motor som gick dryga 20 kmh/h snabbare än red bulls och fick en enorm fördel genom att kunna ta igen platser under sprinten.

Dramatiken skulle ju snarare handla om alla konstiga beslut som tagits från olika stewards och hur det har påverkat både Verstappen och Hamilton. I en annan dimension fungerar däckbytet i Monza och Verstappen kör om istället för att köras av i Silverstone, tänk vilken final det hade blivit då...

Skrivet av NeedHelp!:

Merca har i princip inte utvecklat årets bil något, de bestämde sig för att de hade tillräckligt stort försprång före säsongen.

Medan de låg långt efter före sommarens avbrott har det ju verkligen hänt en hel del uppgraderingsmässigt sedan dess vilket James Allison antydde redan i början av sommaren. Kommer bli väldigt spännande att följa hur det går nästa år med nya bilar och ny andraförare hos Mercedes.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Skrivet av firstofmay:

Motgång i Brasilien? Kollade du ens på det här årets race? Han hade ju en motor som gick dryga 20 kmh/h snabbare än red bulls och fick en enorm fördel genom att kunna ta igen platser under sprinten.
https://maxf1.net/wp-content/uploads/2021/11/2021-Brazilian-GP-Sprint-Qualifying-Maximum-Speeds-Data-FIA-Edited-by-MAXF1net.jpg

Dramatiken skulle ju snarare handla om alla konstiga beslut som tagits från olika stewards och hur det har påverkat både Verstappen och Hamilton. I en annan dimension fungerar däckbytet i Imola och Verstappen kör om istället för att köras av i Silverstone, tänk vilken final det hade blivit då...

Medan de låg långt efter före sommarens avbrott har det ju verkligen hänt en hel del uppgraderingsmässigt sedan dess vilket James Allison antydde redan i början av sommaren. Kommer bli väldigt spännande att följa hur det går nästa år med nya bilar och ny andraförare hos Mercedes.

Jag kollade. Dessa siffror är utan DRS och slipstream eller hur? Så jag håller med dig, 20 km/h snabbare betyder sannolikt att motorn är 50% bättre än Hondan och det var bara bilen.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av firstofmay:

Motgång i Brasilien? Kollade du ens på det här årets race? Han hade ju en motor som gick dryga 20 kmh/h snabbare än red bulls och fick en enorm fördel genom att kunna ta igen platser under sprinten.
https://maxf1.net/wp-content/uploads/2021/11/2021-Brazilian-GP-Sprint-Qualifying-Maximum-Speeds-Data-FIA-Edited-by-MAXF1net.jpg

Dramatiken skulle ju snarare handla om alla konstiga beslut som tagits från olika stewards och hur det har påverkat både Verstappen och Hamilton. I en annan dimension fungerar däckbytet i Imola och Verstappen kör om istället för att köras av i Silverstone, tänk vilken final det hade blivit då...

Medan de låg långt efter före sommarens avbrott har det ju verkligen hänt en hel del uppgraderingsmässigt sedan dess vilket James Allison antydde redan i början av sommaren. Kommer bli väldigt spännande att följa hur det går nästa år med nya bilar och ny andraförare hos Mercedes.

Skrivet av FlytPojken:

Jag kollade. Dessa siffror är utan DRS och slipstream eller hur? Så jag håller med dig, 20 km/h snabbare betyder sannolikt att motorn är 50% bättre än Hondan och det var bara bilen.

Nej, det där är med slipstream och DRS så är inte helt oväntat att HAM fick en betydligt högre toppfart än BOT som låg längst fram och inte överansträngde däcken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Nej, det där är med slipstream och DRS så är inte helt oväntat att HAM fick en betydligt högre toppfart än BOT som låg längst fram och inte överansträngde däcken.

Såg dock ungefär likadant ut under racet så trots sarkasmen i inlägget jag citerade och som du svarade på håller jag fast vid min ståndpunkt, Brasilien var knappast en utmaning för Hamilton.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Nej, det där är med slipstream och DRS så är inte helt oväntat att HAM fick en betydligt högre toppfart än BOT som låg längst fram och inte överansträngde däcken.

Du är på hugget, det gillar jag! Tack

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av FlytPojken:

Du är på hugget, det gillar jag! Tack

*karate-moves*

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Den är så bra! Spot on.

Permalänk
Medlem

Toto är fortfarande bakis.

Jag tror jag börjar utveckla en liten man-crush här. Han är ju för härlig den där Toto.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Samsung Sverige

Haha härligt att off-season är igång, utvecklingen av årets memes är på g och spänningen i för nya reglementet bygger! Dethär kommer bli riktigt grymt och jag ser fram mot det så fruktansvärt

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

@Linus se hit!