Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Och nu till lite beröm! Beställde ett R390 (AMD behöver all hjälp det kan få) i fredags kväll, närmare bestämt 19:45. Idag måndag förmiddag kunde jag hämta ut mitt paket. Det får nog kallas galet snabb leverans.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Hej! Köpte ett "CM Storm QuickFire Rapid-i" i januari och det har dött typ 1 led i månaden...

Är det normalt eller kan man få det lagat på nån garanti?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av hultron:

Hej! Köpte ett "CM Storm QuickFire Rapid-i" i januari och det har dött typ 1 led i månaden...

Är det normalt eller kan man få det lagat på nån garanti?

http://i.imgur.com/dVYi5bjh.jpg

Hej! Så ska det inte vara. Hör av dig till vår kundservice via chatt på hemsidan, telefon 031-710 20 00 eller via mail: kundservice@komplett.se så ska vi hjälpa dig med ditt tangentbord.

/Jonathan

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej, sitter och slösurfar, då finner jag detta monster!

Ett äkta monster, och priset är därefter, men jag kan ju se direkt att den är sjukt överprissatt.

Skillnaden mellan att köpa komponenterna och att köpa datorn färdig är 13,162-tusen!
Får man fråga hur man tänker när man tar över 13k för att montera ihop en dator?
Jag tror inte att någon är så dum att han ger er 13k för att montera en dator, men liksom 13k för att montera?! Du hör ju hur orimligt det låter...

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av vrmlnd:

Hej, sitter och slösurfar, då finner jag detta monster!
http://i.imgur.com/Ybkthub.png
Ett äkta monster, och priset är därefter, men jag kan ju se direkt att den är sjukt överprissatt.
http://i.imgur.com/coMb9Ny.png

Skillnaden mellan att köpa komponenterna och att köpa datorn färdig är 13,162-tusen!
Får man fråga hur man tänker när man tar över 13k för att montera ihop en dator?
Jag tror inte att någon är så dum att han ger er 13k för att montera en dator, men liksom 13k för att montera?! Du hör ju hur orimligt det låter...

Tack för att du uppmärksammade detta. Jag vidarebefordrar detta till rätt avdelnings hos oss för en uppdatering. /Jonathan

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hejsan killar & tjejer på Komplett!

Har en önskan skulle vilja lämna om det finns en liten chans i planeringen bland era kommande kampanjer.

Tänker på Brother DCP-1610W som låg ute till försäljning, tror det var tidigare i våras i en helgkampanj.
Hade gärna sett någon utav dem (alt. DCP-1510) för ett liknande pris (ca:550:-) på nytt igen.

Hoppas på de möjliga och håller tummarna

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Venke:

Hejsan killar & tjejer på Komplett!

Har en önskan skulle vilja lämna om det finns en liten chans i planeringen bland era kommande kampanjer.

Tänker på Brother DCP-1610W som låg ute till försäljning, tror det var tidigare i våras i en helgkampanj.
Hade gärna sett någon utav dem (alt. DCP-1510) för ett liknande pris (ca:550:-) på nytt igen.

Hoppas på de möjliga och håller tummarna

Hejsan! Jag vidarebefordrar ditt önskemål till rätt avdelning hos oss så får vi hålla tummarna att den dyker upp. /Jonathan

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hejsan! Jag vidarebefordrar ditt önskemål till rätt avdelning hos oss så får vi hålla tummarna att den dyker upp. /Jonathan

Verkar som Komplett har lyckats igen!

Överlycklig att jag äntligen fått tag på en ny skrivare, verkligen uppskattat

Skickar en hälsning till alla snälla på Komplett. Jättemånga Tack för hjälpen!

Mvh Venke

Permalänk
Medlem

Köpte ett demo-moderkort av er idag och när jag packade upp det låg moderkortet inte i någon antistatpåse och en av PCI-E portarna var skadad. Kontrollerar ni inte demo-produkter innan ni skickar ut dem till kunden?

Visa signatur

Intel i7 9900k 5,0GHz | G. Skill 32Gb 3800MHz | Asus Maximus X Hero
EVGA 1080 FTW | Corsair AX 860i

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Höppe:

Köpte ett demo-moderkort av er idag och när jag packade upp det låg moderkortet inte i någon antistatpåse och en av PCI-E portarna var skadad. Kontrollerar ni inte demo-produkter innan ni skickar ut dem till kunden?

Det här låter inte alls bra. Våra demoprodukter ska alltid kontrolleras innan de säljs till en ny kund. Vi vill gärna titta närmare på vad som hänt i just ditt ärende och du är välkommen att återkomma med ditt ordernummer i ett PM här på SweClockers så undersöker vi saken närmare. /Jonathan

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

@komplett Kommer ni att plocka in nya Moto X i ert sortiment? Snart?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det här låter inte alls bra. Våra demoprodukter ska alltid kontrolleras innan de säljs till en ny kund. Vi vill gärna titta närmare på vad som hänt i just ditt ärende och du är välkommen att återkomma med ditt ordernummer i ett PM här på SweClockers så undersöker vi saken närmare. /Jonathan

Tack för samtalet och snabb service. Får ett ersättningskort skickat till mig. Bra jobbat Komplett!

Visa signatur

Intel i7 9900k 5,0GHz | G. Skill 32Gb 3800MHz | Asus Maximus X Hero
EVGA 1080 FTW | Corsair AX 860i

Permalänk

Hej! Tänkte köpa en ssd och har ett presentkort på 700 kr hos er som jag upptäckte gått ut. Är det möjligt att få en kort förlängning så jag kan köpa ssdn eller hur fungerar det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Medlem

Har vår vän från komplett gått under jorden?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Aldric T:

@komplett Kommer ni att plocka in nya Moto X i ert sortiment? Snart?

Hej, det får vi hoppas! Jag tar vidare frågan med vår inköpsavdelning så får vi hålla tummarna för att det dyker upp! /Jonathan

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av LiquidPanda:

Hej! Tänkte köpa en ssd och har ett presentkort på 700 kr hos er som jag upptäckte gått ut. Är det möjligt att få en kort förlängning så jag kan köpa ssdn eller hur fungerar det?

Skickades från m.sweclockers.com

Hej, återkom gärna med ditt kundnummer samt din presentkortskod i ett PM här på SweClockers så kollar vi om det är möjligt att göra något åt att koden gått ut. /Jonathan

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Kommer ni ta in Asus nya X99M-WS?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av DaBone:

Kommer ni ta in Asus nya X99M-WS?

Jag har tyvärr inte fått någon information om vi kommer att ta in det moderkortet, men jag vidarebefordrar ditt önskemål till våra inköpare så får vi hoppas att det dyker upp hos oss inom kort. /Jonathan

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hoppas att ni har med Seagate NAS HDD 4TB SATA3.0 ( http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1887774) ) på 6h rean ikväll. Behöver 2 och har väntat sedan i somras på att de ska nå 1500kr eller lägre igen.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Är det verkligen bara jag som saknar Kompletts gamla 13:37-deals? Var ju hur kul som helst att sitta och spamma F5 och hålla tummarna på ett fynd...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Du får klara dig med detta https://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=15696

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Jo, jag känner till det... men det är inte samma sak. I 1337-dealarna var det inte ovanligt med halva priset. Ibland på ssds och chassin. Vill minnas att det också kunde vara en grym deal på ngt grafikkort också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Hej, sitter och slösurfar, då finner jag detta monster!
http://i.imgur.com/Ybkthub.png
Ett äkta monster, och priset är därefter, men jag kan ju se direkt att den är sjukt överprissatt.
http://i.imgur.com/coMb9Ny.png

Skillnaden mellan att köpa komponenterna och att köpa datorn färdig är 13,162-tusen!
Får man fråga hur man tänker när man tar över 13k för att montera ihop en dator?
Jag tror inte att någon är så dum att han ger er 13k för att montera en dator, men liksom 13k för att montera?! Du hör ju hur orimligt det låter...

Kanske lite sent svar, men, med så många high end komponenter, så kan prisen ändra sig ganska snabbt.
När de bygger ett produkt, så bygger de det med dagens priser. Om komponenternas priser uppdateras, så följer inte färdigdatorns pris med. Man måste bygga ny produkt typ varje gång någonting går ned i pris, och det gör det stadigt.
Så var det för, jobbade bredvid kompletts HQ i Norge i många år, känner några pers som jobbar där fortfarande.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Jo, jag känner till det... men det är inte samma sak. I 1337-dealarna var det inte ovanligt med halva priset. Ibland på ssds och chassin. Vill minnas att det också kunde vara en grym deal på ngt grafikkort också.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag må ha fel men är det inte exakt samma erbjudande bara med olika namn?
Får verkligen hoppas på något bra idag. svik mig inte komplett

Permalänk
Medlem

@Foxmaner:

Nej, då var det en enda produkt till riktigt bra pris. Vill minnas att dealen också endast marknadsfördes här på sweclockers.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Hej Komplett!

Vet ni om ni får in Corsairs extremt försenade HG10 970 i lager snart?

Den var i lager en kort stund igår på Newegg men verkar nu vara slutsåld.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Rhymez:

Hej Komplett!

Vet ni om ni får in Corsairs extremt försenade HG10 970 i lager snart?

Den var i lager en kort stund igår på Newegg men verkar nu vara slutsåld.

Hej! Beklagar sent svar. Det verkar som att det tar lång tid för oss att få in den här. Jag påminner inköparna om att vi har kunder som efterfrågar produkten så får vi hoppas att den dyker upp i vårt sortiment inom kort. /Jonathan

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Ville bara ge lite beröm.

Beställde ett par RAM-minnen i lördags eftermiddag. Döm om min förvåning när jag idag på förmiddagen fick ett SMS om att paketet kunde hämtas på ut på postens uthämtningsställe. Kändes galet snabbt för att vara över en helg. Mycket positiv erfarenhet.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Medlem

Hej komplett!
Har ni funderat på att ta hem thermaltakes chassin? Tänker framförallt på core-serien.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Storage Jar:

Hej komplett!
Har ni funderat på att ta hem thermaltakes chassin? Tänker framförallt på core-serien.

Vi har tidigare haft Thermaltake-chassin i vårt sortiment, så det är inte helt omöjligt men jag kan inte lova något. Jag tar vidare ditt önskemål till vår inköpsavdelning så får vi hålla tummarna för att det dyker upp. /Jonathan

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram