Ta bort bakgrundsfärg vid a:hover ...

Permalänk
Hedersmedlem

Ta bort bakgrundsfärg vid a:hover ...

Jag råkade på ett lite problem när jag jobbade med en ny design för mitt jobbs hemsida (allt skrivs om för att följa standarder och utan tabeller - PUST).

Den design jag fått från våra designers hade en bakgrundsfärg vid a:hover (d v s när man drar över muspekaren över en länk). Inga problem. Det är uppdefinierat i stilmallen så det gäller för ett specifikt område.

d v s mellan
<div id="content"></div

och sen typ

#content a:hover {
background ....
}

Bakgrund på sidan är en tonad bakgrund som syns igenom content-diven.

Nu ska jag lägga till en yta inom content-diven (teasers) och där behöver jag stänga av bakgrundsfärgen vid hovern. Jag vill att ingen hover-effect ska dyka upp så jag kan se toningen i bakgrunden.

Men hur får jag det egentligen att funka? Jag har inte hittat nått sätt att "ta bort" bakgrundsfärgen som den har ärvt från content-diven.

Nån som har ett bra förslag?

/Björn

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

background-color: transparent;

Kan kanske vara något, vet inte om jag missförstår det du vill uppnå.

Permalänk
Hedersmedlem

Perfekt. Jag måste ha skrivit något fel förut när jag testade den och när sen Dreamweaver inte ville ge mig det valet i auto-infyllningen antog jag att jag hade haft fel att det valet fanns för background-taggen.

Det är faran med att förlita sig alltför mycket på Dreamweaver när man gör massor av "tråkig" kodning.

Tackar igen.
/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com