Startsignal när Google Assistent börjar lyssna

Permalänk
Medlem

Startsignal när Google Assistent börjar lyssna

Hej!

Jag har börjat använda Google Assistent på min Sony Xperia 1. Problemet är att det kommer ingen ljudsignal efter att jag sagt "ok google" och när assistenten börjar lyssna. Det blir därför svårt att veta när den är redo för mitt kommando. Det konstiga är att när jag har en bluetoothhögtalare inkopplad så är det en startsignal då som det ska, som hörs i högtalaren, men inte annars.

Jag har gått genom alla inställningar flera gånger och hittar inget alternativ för just det.

Någon som vet hur man fixar detta?🙂
Vore tacksamt.

Permalänk

Ingen av mina google assistenter ger ifrån sig något "pling" när de lyssnar mer än att de börjar lysa

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Ingen av mina google assistenter ger ifrån sig något "pling" när de lyssnar mer än att de börjar lysa

För högtalare finns det i inställningarna för enheten om man vill ha start och/eller slutsignal. Jag har startsignal. Kan inte visa nu då jag inte är hemma

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ah, då kanske det inte finns signal annat än för enheter nu för tiden då. Var så länge sen sist jag använde google assistenten.

Den sidan har jag kikat på, men den verkar just bara vara för enheter kopplade till telefonen. Jag hade gärna hört ett pling på själva telefonen utan enhet också. Nåväl.

Tack för svar i allafall.