Snabbkoll: Har du testat portabel speldator?

Permalänk
Skrivet av Flutters:

Har en Steam Deck men den ligger mest och samlar damm numera.
Trevlig och så, men spelar mycket hellre på min dator.

Samma här. Insåg efter nån månad att det inte var något för mig och sålde den. Gick så så gott som +/- 0 på den affären. Ska jag spela så vill ja sitta gött med stor skärm, mus o tangentbord o all kraft. Tycker om konceptet fortfarande, men som sagt inget för mig.

Permalänk
Medlem

Ja, fast det var väl snart fyrtio år sen man lirade på game & watch.
Jag har aldrig gillat handhållet, förutom joystick då förstås.
För mig är det så att spel spelas på dator med mus och/eller tangentbord.
Sen har man ju naturligtvis testat gameboy men usch vad jag avskydde det, glad att jag aldrig ägt någon.

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem

Undermålig prestanda och små skärmar är inget för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KASC:

Nja det gäller absolut inte alla. Jag gick över till konsoll under 4 år med PS3 men när jag väl återgick till PC så va det som att komma hem igen. Alla spel gick att spela med lätthet, hade inte kramp i nävarna efter intensivt BF spel med kontroll

Jag kunde aldrig hålla en hög jämn nivå i fps-spel. Jag kunde helt enkelt inte lära mig att spela tillräckligt bra. Inte för att jag är något proffs med t-bord och mus men väldigt mycket bättre än med kontroll iaf

Där låter set mer som att problemet är att du spelar spel som inte lämpar sig för handkontroll..

Spel som faktiskt är designade för handkontroll känns bättre där väldigt snabbt. Tänk hollow knight, ori, brothers, elden ring m.fl.

Jag har inga planer på att utesluta varken det ena eller andra från min utrustning. De lämpar sig för olika saker heöt enkelt.

Permalänk

Har haft en GPD Winmax i snart tre år. Sjukt nöjd! Lätt att slänga i fickan och döda tid med på resan .. och om behovet uppstår att ha en laptop till hands funkar den bra till det med, även om tangentbordet är litet för mina korvfingrar