Ipad Pro med OLED-skärm kan få Face ID på långsidan

Permalänk
Melding Plague

Ipad Pro med OLED-skärm kan få Face ID på långsidan

Apples kommande nya Ipad Pro-modeller med OLED-paneler ser ut att vara bättre anpassad för att användas i landskapsläge.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Älskar det mesta med min 12.9" ipad pro men ärligt talat faceID på stora paddor känns väldigt mycket som ett nedköp och jag tvivlar på att flytten kommer hjälpa. Vinkeln eller avståndet blir nästan aldrig godkänt! Jag har blivit jättesnabb på att knappa in min kod nu.

Att självaste webkameran hamnar på topp i landskap känns väl bra åtminstone.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk

Är de bara jag som verkligen saknar att inte låsskärm samt hem skärm också vrider sig när man vickar på Telefon eller iPad. Istället är den alltid fast

Permalänk
Viking
Skrivet av _Fredrik_:

Är de bara jag som verkligen saknar att inte låsskärm samt hem skärm också vrider sig när man vickar på Telefon eller iPad. Istället är den alltid fast

Men på iPad så vrids den ju.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Fredrik_:

Är de bara jag som verkligen saknar att inte låsskärm samt hem skärm också vrider sig när man vickar på Telefon eller iPad. Istället är den alltid fast

Jag har första iPad Pro'n och låsskärmen slutade rotera automatiskt med "nån" uppdatering. Nu tror jag tillochmed att den slutat få uppdateringar så beteendet kommer nog aldrig korrigeras. Nyare versioner bör ju dock ha samma betende som alltid. Eller?

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av _Fredrik_:

Är de bara jag som verkligen saknar att inte låsskärm samt hem skärm också vrider sig när man vickar på Telefon eller iPad. Istället är den alltid fast

Du har inte glömt rotation-lock på då?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av 925a:

Jag har första iPad Pro'n och låsskärmen slutade rotera automatiskt med "nån" uppdatering. Nu tror jag tillochmed att den slutat få uppdateringar så beteendet kommer nog aldrig korrigeras. Nyare versioner bör ju dock ha samma betende som alltid. Eller?

M1 Pro vrider sig.

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Du har inte glömt rotation-lock på då?

Ahhhh sorry. Såg att paddan rör sig som jag önskar. Men de ska väl telefon också klara av?

Permalänk
Medlem
Citat:

Enligt dessa ser det ut som att Apple för första gången kommer byta från porträtt- till landskapsläge som ”paddans” normalläge.

Nuvarande iPad 10th gen har också kameran på långsidan, så landskapsläge är "normalläge" på den. Däremot har den ju inte FaceID.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av _Fredrik_:

Ahhhh sorry. Såg att paddan rör sig som jag önskar. Men de ska väl telefon också klara av?

Inte dom vanliga telefonerna, men vad jag minns så gör max-modellerna det, dom lite större.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Inte dom vanliga telefonerna, men vad jag minns så gör max-modellerna det, dom lite större.

Tack då har man lärt sig något nytt

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Fredrik_:

Tack då har man lärt sig något nytt

Det gör dom inte längre. Gamla iPhone 6 plus gjorde det, hemskärm och låsskärm. Men någon gång sedan dess slutade det. Egentligen ganska skönt för den funktionen buggade en hel del för mig. Fick ofta låsa/låsa upp för att den skulle fatta vilket håll som var rätt.

Visa signatur

uin: 6550610