Cooler Master lägger ner populära chassit NR200

Permalänk
Medlem

NR200 är lite för stort för att vara mITX i min värld och måtten funkade inte riktigt, därför valdes det bort av mig.

Styrkan i originalchassit har ju dock varit att det gått att anpassa val av komponenter och setup tämligen fritt sett till storleken på chassit. Det tappar man lite med v2 och jag tror att det är ett riktigt misstag de gör här. Originalet blev så populärt som det blev av en anledning och jag undrar om det håller i sig med v2, jag tror inte det.

Permalänk
Medlem

Dubblerat pris och sämre… känns som de bara följer efter senaste årens trender

Permalänk
Medlem

Lutar mer åt någon variant av SAMA 01 för min del nu, så jag slipper byta till SFX PSU.

Detta brukar ligga hyfsat i pris:
Inter-Tech IM-1 Pocket

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

500-1000 spänn hit och dit vid ett datorbygge är ju inga pengar idag. Särskilt om man bygger SFF, total ickefråga. Det kommer komma fler intressanta modeller, dessa lite större mITX chassin tror jag starkt på och får vi SFX nätagg som har god verkningsgrad runt 1000watt så blir rena drömbyggen tillgängliga för konsumenter med stabil inkomst.

Däremot vansinne att det blir dyrare och sämre. Jag tror det kommer sälja dåligt och läggas ner. Coolermaster går upp som en sol men faller platt som en pannkaka.

Synd med stående grafikkort endast, och den sämre plexisidan. N200p skulle behöva vara lite lite större så det fått plats 240mm radiator i toppen utan mod. Och liggande gfx. Mums! Men nu kan konkurrenterna ta över marknadsandelar istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Märkligt skriven artikeln, känns som om skribent inte har en susning om NR200 egentligen.

NR200 och NR200P är ju samma chassi, bara olika tillbehör.
Mig veterligen har NR200P gått för 600-800 kr på rea senaste två åren så mycket svårt att tänka mig att V2:an kommer kosta några 1800 kr mer än som ett "rekommenderat pris".

Yup, jag fick mitt 200P under en fin rea för 499kr. Bästa kapet man gjort egentligen. Är ju nästan gratis i det fallet för allting man får i paketet

Tycker för övrigt att detta är ett dåligt beslut av Cooler Master. Flera anser att exempelvis NR200 MAX inte är intressant pga att man måste använda en riser för GPUn. Vilket troligen blir samma här, ökar risken för stora problem då risers har visat sig vara lite av en chansning på om man får en burk med maskar av problem eller ej. Därför var originella NR200 bra, då GPUn kopplades direkt in i moderkortet, som det ska göra, utan någon brygga.

Detta är ett stort steg bakåt i mitt tycke och tror det kommer att få negativ effekt för Cooler Master. Att dessutom avsluta originella för att ersätta med denna, istället för att bara lansera detta som ännu ett alternativ på marknaden.

Permalänk
Medlem

Men varför? Jag köpte mitt NR200 just för priset o hur otroligt mycket o bra chassi jag fick för det, dom lär ju garnaterat inte vinna på att ändra just det vinnande konceptet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Japp, det får bli 2 sådana. Får väl maila Casekingz och kolla med dom, de verkar vara distributörer i Eu.

https://www.newegg.com/p/2AM-05GF-00010

Permalänk
Medlem

Verkar inte gå att beställa till Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Verkar inte gå att beställa till Sverige

Det borde närma sig en lansering tycker man