Timeout error/krascher med 7900 xt

Permalänk
Medlem

Fick ett nytt likadant kort installerat av Inet som klarade deras testning men efter någon timme med datorn hemma kraschade den precis som innan. Ska se om de var något trevligt kort från Nvidia åt mig denna gång

Permalänk
Medlem

Efter att Inet testade med 3 olika 7900XTX fick jag tillslut et 4080 super av dem. Väntar på att få hem det hela. Varit en lång resa, men hoppas datorn kommer tuffa på i många år nu

Permalänk
Medlem

Ni som skickat tillbaka era kort, har ni enbart lidit av Timeout error/krascher?
Är det i ALLA spel eller specifika?

För tillfället lirar jag WoW och CS2, det är enbart WoW jag har problem med när jag kör det på directx12, men alla andra spel har fungerat som tänkt.

Givetvis är det ändå något störande att wow inte fungerar med directx12 då spelet är mindre spelbart med dx11.

Varför jag undrar detta är för att jag inte vet ifall det är värt att skicka in kortet eller inte.

Permalänk

Tycker 24.3.1 drivrutinen varit stabil inte haft någon krasch ännu i Helldivers 2 i alla fall

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Behöver inte vara 7900XT.

Jag hade liknande problem, det visade sig vara RAM och PSU som felade.

Men det är säkerligen grafikkortet.

Vilket tillverkare är det på ditt 7900XT?

Visa signatur

Make Sweclockers Great Again.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille182:

Efter att Inet testade med 3 olika 7900XTX fick jag tillslut et 4080 super av dem. Väntar på att få hem det hela. Varit en lång resa, men hoppas datorn kommer tuffa på i många år nu

Sjukt.

AMD borde öka kvalitetskraven på XFX, Sapphire, Powercolor m.fl..

Speciellt nu när priserna är så höga.

Visa signatur

Make Sweclockers Great Again.

Permalänk
Medlem

Köpte ett 7900 XTX för ett år sedan och har upplevt driver timeouts stup i kvarten sedan dess, framförallt när man har använt två skärmar samtidigt medan man spelar på ena skärmen. Men äntligen är mitt problem löst!

Det som löste det för mig var att lägga till TdrDdiDelay och TdrDelay i registret. Jag följde denna guide och det tog knappt två minuter:
https://helpx.adobe.com/substance-3d-painter/technical-suppor...

Inte en enda driver timeout eller krasch sedan dess.

Det ändringen gör är helt enkelt bara att den säger åt Windows att inte ha så bråttom med att timeout:a grafikdrivaren. Min gissning är att program som ligger igång i bakgrunden, och som använder 3D-acceleration, ligger och idlar emellanåt, och Windows får då för sig att något anrop till grafikkortet inte får något svar, och således så dödar den drivaren. Det förklarar antagligen varför många verkar lösa sina driver timeouts genom att stänga av 3D-acceleration i t.ex. Discord och webbläsaren.

Dock förbaskat märkligt att AMD själva inte fixat detta.

Permalänk
Medlem

Använda full screen istället för windowed full screen verkar hjälpa för min del.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."