spelköp via steam deck funkar inte.

Permalänk
Hedersmedlem

spelköp via steam deck funkar inte.

Jag tror att jag aldrig lyckats göra ett köp direkt via steam deck. Sedan september 2022.

Köpet står och laddar i butiken men blir aldrig klart och ingen fråga kommer till bankID.

Nu försökte jag ikväll igen med samma resultat.
Glömmer det mellan varven så man åker dit på det igen...

Inga problem att göra köpet via desktop eller via mobilappen med samma konto och samma kort så det går att runda. Fast med väntetid på några timmar. I appen står det nu när jag försöker:
"Your transaction cannot be completed because you have another pending transaction for one or more items in your cart."
Jag fattar. Bra med säkerhetssystem så man inte råkar köpa dubbelt. Men också ganska störigt att köpen inte funkar direkt från steam deck.

Är det här något andra märkt av?

Visakort med bank norewgian används.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Officiell jultomte

En snabb sökning på Reddit verkar visa samma problem för många när det gäller steget att verifiera sig mot banken.

Verkar finnas 2 alternativ. Använda Paypal, och när det "glitchar" med vit webbläsare eller bara laddar så kan man trycka på B två gånger och då dyker rutan upp för att fortsätta med köpet. Du kan ju testa det med bank-verifieringen med men tror inte det fungerar.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset