Inget Ljud och bild när jag delar Reels spel video på Facebook?

Permalänk
Medlem

Inget Ljud och bild när jag delar Reels spel video på Facebook?

Hej alla här. 👍

Jag undrar här om någon vet varför ljudet på mina Reels på facebook, är av och inte på när jag delar offentligt på facebook?
Jag delade en Reels , och jag delade med ljudet på från min mobil men, när jag delar så är ljudet på för mig när jag tittade på inlägget på startsidan och på min nyhetsflöde ?
men för andra som ska se Reels jag delar så är ljudet av???
Även fast ljudet är satt från mina inställningarna på facebook , att vara på Automatiskt uppspelning av videos? med ljud

Ljudet är även av när jag lånade och testade titta i någon annans mobil på facebook och på den Reels inlägg jag delade?

Och då var ljudet även av fast hans eller hennes mobil var på med ljud, (ljudet var på? ).
//
För jag spelade in ett spel från min Xbox Series X sen gick jag in på min mobil och genom Xbox Appen , Delade jag spelet som Reels på FACEBOOK.

Jag hade ljudet på TV.n på med ljud när jag spelade in
.
Men det är ju då felet uppstår att, när jag delar Reelen spelet, med ljudet på från min mobil, så är ljudet på, på facebooks startsida och i mitt nyhetsflöde ,
Så hör jag ju ljudet ? Från spelet

Men ljudet på spelet , är av för andra när andra ser samma inlägg , eller mitt inlägg på startsidan eller i mitt nyhetsflöde på FACEBOOK??

Vet någon ?? kan det vara så att jag måste ändra ljudinställningarna på min Xbox Series X och Tv.n
Till HDMI ljud eller till Mono eller Audio? För att det ska vara ljud på när jag delar videos via Facebbok??

För detta är mycket konstigt varför ljudet inte kan funka så att andra kan höra ljudet från mina spel eller video jag delar via Reels på facebbok??

Eller är det så att FACEBOOK är boven i det hela och att Facebook Själv att administratörerna på facebook stänger av ljudet på mina inlägg då video inlägg eller spelinlägg?? Vet ni??🤔🤔
//
Sen en annan fråga har igentligen med samma sak att göra ? Som jag skrev ovan om spelet

Fast det har med bilden till spelet att göra, jo bilden blir väldigt liten när jag delar, som Reels på facebook?? Jag vet inte vilken skala: som är bäst, när man ska dela ett spel video, som Reels på (Facebook) ??.
Är det 720p 1080p Hd/ 1080p eller 360p som är bäst för att bilden ska bli i full bild ? och inte liten bild? när man delar Reels på Facebook.?? Vad har ni??

På Tv.n ska man ha skala 16:4 16:14 17:4 eller vilken skala är bäst för att bilden ska bli optimal bra när jag delar på Facebook sen? Vad har ni??

Vet ni är det så att jag måste ha samma skala på Tv.n som på Xbox För att bilden ska bli exakt samma storlek som när jag delar på Facebook ?? Spelar det någon roll?

Ellet är det så att Facebook skalar ner medvetet Video- bilden från ett spel till mindre skala ??

För jag vill ju kunna se mitt spel video i full skärm inte en liten fjuttig skärm ?

Det blir ju roligare för andra som vill se mitt Spel Video via Reels , i större bild format än i liten bild format?? På Facebbok .

Hoppas någon kan ge mig ett bra svar. Är så förrvirrande detta. 😟👍

Mvh Gerard.