Tips trådlöst gaming headset ~2000kr

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för Sennheiser 370, inte många (om någon) som slår batteritiden på dom, kanske inte kommer upp dom listade 100 timmarna men jag laddar mina runt 1 gång var 14:e dag och då används dom dagligen samt laddas innan dom indikerar för laddning.
Ljud och mick är bra samt att dom sitter skönt.

Finns billigt på Amazon.
https://www.amazon.se/dp/B07Z8J26P2/ref=asc_df_B07Z8J26P2/?ta...

Lite dyrare på Proshop.
https://www.proshop.se/Hoerlurar-Headset/EPOS-I-SENNHEISER-GS...

Normalpris i Sverige är runt 2000 kr.

Permalänk
Medlem

Tycker om mina Steelseries Arctis 7 pro wireless. Köpte dom för ca 1700 på elgiganten under mellandagsrea.

Sitter mycket bra och har ok kvalitet på mic. Stort pluss är att de har två batterier så man slipper kabel helt Bra räckvidd (täcker 160kvm lägenhet utan problem) och går att ha dem till telefonen via bluetooth. Är mycket nöjd och har aldrig krånglat under de 3 år som jag har haft dem.

Permalänk

Tittar själv på nya hörlurar till datorn, sitter just nu på ett par Logitech G910 som börjar ge med sig. Denna gången tänkte jag mer på ett par lurar där microfon inte är så viktigt längre. Prisklass, runt 5000 kr, nu är jag inte jätte kräsen på ljudkvalitet men vill ändå ha bra ljud även då att jag mestadels använder högtalare som iof också behöver bytas ut. Trådlösa är nästan ett krav. Så följer tråden med spänning!

Visa signatur

Låda: Fractal Design Torrent PSU:Corsair RM 1000x Moderkort: Asus ROG Strix B550-F. CPU: Ryzen 5 5600X @Stock. Minne: DDR4-3600 mhz. GPU: PowerColor Radeon Rx 7900 XTX Limited. Skärm: Samsung Odyssey G9. OS: Manjaro.

Permalänk
Medlem

Rullar HyperX Cloud 2 Wireless, och är hel-nöjd. Grym ljudkvalité och bra mikrofon, speciellt för priset. Laddning genom Typ-C också vilket är schysst.

Enda negativa jämfört med vanliga Cloud 2 är att tygkuddar inte kan monteras, vilket kan göra öronen lite svettigare, men jag är supernöjd. Bra räckvidd, klarar mig igenom hela lägenheten (ca 70kvm) utan att det hackar med ljudet.

Brukar väl ligga runt tusenlappen så ganska bra under budget.

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Kan ge lite information gällande två headset i alla fall, hoppas det hjälper slutsatsen.

Köpte Corsair HS80, Tyckte om kvaliten, lite tunga, sitter på öronen och inte runt riktigt, gjorde ont vid längre sessioner. Skit batteri (körde med rgb på pulserande vit), ifall du kör full regnbåge så kan du klara dig på 6h speltid, med stängd av rgb så max 2 dagar, Med andra ord så borde inte RGB ens existera i trådlösa lurar då de påverkar otroligt mycket. USB-C uttaget på hörlurarna glappade så med sladden gick det inte riktigt att spela då varje lilla rörelse gav windows I/O sound. Ljud var väl okej, inget att klaga på, mikrofonen var glasklar och fick en massa komplimanger om hur bra det lät.
Lämnade tillbaka HS80.

Har för några år sedan ägt de första paren av Hyper x. Komforten är verkligen där och jag ville inte riskera med något annat så jag körde på Hyper X Alpha Wireless. Komforten är bättre än HS80 men öronen rör fortfarande driversen. (Beställt brainwavz kuddar), vännerna tyckte att HS80 mikrofonen var grym men att Alphan var okej, inga problem men inte heller top kvalite. Nu kommer vi till batteritiden, holy shit, 300H. Full laddad vid köp för 3v sen, 40% batteritid säger lurarna nu och jag har spelat konstant flera dagar. Hade ett problem med att hörlurarna inte visades på hyper x mjukvara program, samt att volum skrollen på lurarna inte fungerade pga mjukvaran, nu är det löst sen några dagar tillbaka. Jag är jätte nöjd med Hyper x, enda önskemålet är om mikrofonen var i samma nivå som HS80.

Har formulerat mig som ett barn men hoppas du förstår.

Visa signatur

I5 13600KF | Gigabyte RTX 4070 Windforce OC | Corsair RM850e | ASUS Prime Z790-A WIFI | Kingston 32GB DDR5 6000MHz | Fury Renegade M.2 NVMe SSD 2TB | DeepCool LS720 SE | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | AOC 27" Q27G2S IPS QHD 165 Hz | Logitech G PRO X SUPERLIGHT | Logitech G PRO | Hyper X Alpha Wireless

Permalänk
Medlem

Tror inte dina CS-kompisar vill höra dig pissa/skita när du väl blir nödig och glömmer bort att ta av dig hörlurarna/stänga av ljudet. Gör som många redan rekommenderat; skaffa ett externt ljudkort + hörlurar + mikrofon. Det kommer du komma långt på.

Jag har ett par AKG K-240 MkII hörlurar, Behringer U-Phoria UMC202HD ljudkort och Marantz Pro MPM-1000 mikrofon, allt för under 2500kr och ljudet in/ut är superb! Jag har inte behövt byta ut något på 4 år sen jag köpte grejerna.

Polarna däremot använder trådlösa och de knastrar, bryts och laggar till och från samt batterierna ger vika allt för lätt. En skrev häromdan att hans headset gav up efter bara 2 års användning, en annan har knaster/klick-ljud när han pratar och man hör knappt honom i Discord trots att han är satt på 200% i volym, den tredje måste byta batterier stup i kvarten på sina SteelSeries hörlurar. Ja, listan blir lång om jag drar fram alla som sitter med sånt där trådlöst skit...

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Skrivet av Miska:

Tror inte dina CS-kompisar vill höra dig pissa/skita när du väl blir nödig och glömmer bort att ta av dig hörlurarna/stänga av ljudet. Gör som många redan rekommenderat; skaffa ett externt ljudkort + hörlurar + mikrofon. Det kommer du komma långt på.

Detta är väl lite väl med ext. ljudkort etc? Han har 2k inte 20k att lägga

Alltså, min 5 krona på det hela är väl lite följande som haft båda.
Ett trådlöst gaming headset som ex HyperX Cloud II är nice, sjukt praktiskt på många sätt om du sitter mycket vid datorn men samtidigt föredrar att röra dig, helt ok ljud med 7.1 igång (annars meh) och det är säkert lika med Logitech, Corsair etc motsvarighet.

Jag har numera "studio lurar" Philips Fidelio X2HR (?) och HyperX Quadcast (på arm) som fungerar bra, men jag saknar det trådlösa ibland mest pga bekvämlighet.
Ljudkvalitén är otroligt mycket trevligare i X2 dock, jag har "open back" men i efterhand hade jag nog velat ha "closed" så man inte hör så mycket av omgivningen om man inte vill det dvs. Quadcast och Cloud II micken är rätt identiska, men tar såklart mer plats med Quadcast + arm och kan ju låta lite "eko" liknande beroende på hur ditt rum är.

Så i slutändan måste du besluta/välja vad du föredrar eller vill ha då s.k studiolurar med ext mikrofon är lite bökigare men absolut värt det om du vill ha bra ljud och inte bryr dig om den trådlösa aspekten.
Vad som gäller kostnad; Jag tror mina Philips kostade omkr 1500;- och mikrofonen kanske 1k eller dylikt så kostar väl i snitt lite mer än ex. HyperX Cloud II som har allt för typ 1500.
Mvh, mig.

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamisama76:

Detta är väl lite väl med ext. ljudkort etc? Han har 2k inte 20k att lägga

Skrev att jag fick hela kalaset för under 2500 kr, inte 20k kr. Det finns billigare 1-kanals ljudkort också. Mitt är 2-kanaligt. Dvs man kan få hela paketet billigare än 2500 kr om man vet vad man ska titta på. Thomann är grymt bra på detta med ljud.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Skrivet av Miska:

Skrev att jag fick hela kalaset för under 2500 kr, inte 20k kr. Det finns billigare 1-kanals ljudkort också. Mitt är 2-kanaligt. Dvs man kan få hela paketet billigare än 2500 kr om man vet vad man ska titta på. Thomann är grymt bra på detta med ljud.

Jaha, jamen det var skit nice! Kan erkänna att jag inte läste hela, dvs vad du betalade å så

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Medlem

Själv kör jag ett par Sennheiser 560S med Antlion Modmic, går aldrig tillbaka till ett gamingheadset. Bör kunna göra ett bra klipp på antingen fyndhörnorna eller vänta in Black week.

Va i samma sits som du, provade säkert 5-6 olika trådlösa headset innan jag till slut valde att gå ifrån det och valde detta istället.

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

Köpte HyperX Cloud Alpha Wireless för drygt ett halvår sedan. Sjukt nöjd hittills! Har haft Hyperx Cloud 2 sedan tidigare och skulle säga att de är likvärdiga med dem. Fast trådlöst. Riktigt bra batteritid (har för mig att det är uppemot 300h) samt laddning via USB-C.

Permalänk

Finns en ny Beyerdynamic mmx för runt 2,5k - 3k
Fokus på den är gameing

Permalänk
Medlem

Jag kör fortfarande mina gamla Sennheiser HD 650 och en Rode lavalier-mic som jag satt med klippet i sladden så allt sitter ihop.
Riktigt nice att slippa ha en mic "i munnen" och det ger väldigt bra ljud om man gillar musik också
Lite över priset, men typ en Sennheiser 560S (som tidigare rekommenderat) om du har ett bra moderkort så det kan leverera ljudet + en billig lav mic hade säkert funkat super.

Sen är det ju väldigt bekvämt med trådlöst, men beror ju helt på vad man värderar. För bara fokus på gaming FPS spel och "halvdan" musik hade jag tagit de bekvämaste trådlösa gaming-lurarna med bäst batteritid och ändrat EQ efter fotsteg.

Permalänk
Medlem

Faktiskt riktigt nöjd med Razer Barracuda X (2022)!
Sköna kuddar, rätt lätta, bra ljud, Bluetooth/2,4 Ghz/trådad, USB C, upp till 50 timmar batteritid, bra mikrofon. För priset så tycker jag att de är riktigt värda.

https://www.proshop.se/Hoerlurar-Headset/Razer-Barracuda-X-20...

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Gillar Steelseries Artic serien. Brukar alltid vara något de säljer ut under BF.
Bra täckning, brukar kunna gå runt i hela lägenheten utan att man tappar anslutningen.
Finns en mute knapp om man behöver pissa lite snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Slår ett slag för Sennheiser 370, inte många (om någon) som slår batteritiden på dom, kanske inte kommer upp dom listade 100 timmarna men jag laddar mina runt 1 gång var 14:e dag och då används dom dagligen samt laddas innan dom indikerar för laddning.
Ljud och mick är bra samt att dom sitter skönt.

Finns billigt på Amazon.
https://www.amazon.se/dp/B07Z8J26P2/ref=asc_df_B07Z8J26P2/?ta...

Lite dyrare på Proshop.
https://www.proshop.se/Hoerlurar-Headset/EPOS-I-SENNHEISER-GS...

Normalpris i Sverige är runt 2000 kr.

+1

Gått igenom ett 30-tal HS senaste 5 åren. Allt från Audeze, Steelseries, Beyer, Audio-Technica, Corsair mfl. De får sällan stanna särskilt länge. 370 är inte perfekt men återgår nästan alltid till dem. Ljudet är gott nog (för spel) och komforten är svårslagen. Batteritiden är mycket bra. Micen är inte bäst, men bra och plockar inte upp varenda bakgrundsljud.

Tyvärr lägger ju Epos ner sin gamingavdelning så tveksamt om dessa kommer gå att köpa mycket längre. Funderar seriöst på att köpa ett par att ha som backup.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk

Hade nyss samma problem, blev ett par JBL Quantum 810.
Bästa köpet på länge, väldigt bra batteritid och underbart med noise cancelling.

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Medlem

Jag vill ha ett trådlöst headset med öronkuddar som inte isolerar bort för mycket ljud runtom, och är luftiga. Dvs inga öronkuddar i läder t.ex.

Vill kunna ha dom på kontoret och höra om någon pratar med mig utan att behöva ta av dom