Samsung Galaxy S24 blir tillplattad och får januarilansering

Permalänk

Men lol nej tack, kommer aldrig köpa samsung med skit cpu i igen, behåller min 23 ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Säkert att den inte har Snapdragon, vilket i praktiken knappt är märkbart... bara om man går in på djupet, kör benchmarks, tjäna någon extra minut på batteritiden, typ! 😅

Nja, S23 är mycket svalare vid användning än Exynos och bättre batteritid i standby osv.
Märker ingen större prestandaskillnad i själva användningen av appar.

Permalänk
Medlem

Har telefon från jobbet (s23) så otroligt glad att den kör snapdragon.
Batteritiden är typ dubbet så bra som s20.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk

Efter använt iphone i 8 år, och de senaste 3 åren sneglat på
S-serien så slog jag till på en S23 256 i somras.
Prestandan, batteriet, skärmen, storleken m.m är perfekt.
Kunde inte varit mer nöjd
Tillsammans med en Watch 5 Pro så är jag supernöjd😊

Anledningen till att jag väntat och att jag just i år slog till har varit just Exynos.
Nu vet vi inte detta, utan det är bara rykten än så länge, men
kommer Samsung gå tillbaka till enbart Exynos, så blir detta antagligen min enda Samsung.

Å andra sidan så kan jag min S23 i många år framåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Halvledarverksamheten är ju en helt annan del av koncernen än Samsung Electronics.

Förutom att du måste ha kisel redo, där du startade produktion minst 6 mån innan lansering måste du också ha programvaran redo. Gör halvledarverksamheten större förändringar (både vad det gäller tillverkning eller kretsutveckling) så kanske de helt enkelt inte fick fram någon produkt i tid och började jobba med nästa istället. Det behöver alltså inte enbart hänga på vad mobilverksamheten vill, men svårt att spekulera om innan vi ser hur de gjort med nästa Exynos.

Sant, finns nog förklaringar.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Ingen som vet exakt hur telefonen fungerar med varken Exynos eller Snapdragon alla som skriver drar slutsats och spekulerar kring något som vi ej vet.
Som vanligt numera på SweC man skriver fina artiklar.

Permalänk
Medlem

Man får väl hoppas att de lyckats förbättra Exynos så den är jämförbar med motsvarande Snapdragon chip, annars ser det återigen bara dåligt ut. Ändå lär väl S23 finnas ett bra tag till, extremt nöjd med min S23 ultra.

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 16 GB Ballistix 3200 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Acer 27" Predator XB271HU 165 Hz G-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Ingen som vet exakt hur telefonen fungerar med varken Exynos eller Snapdragon alla som skriver drar slutsats och spekulerar kring något som vi ej vet.
Som vanligt numera på SweC man skriver fina artiklar.

Fast om det nu varit skit i princip varenda telefon, så kan man ju anta att det blir skit igen.
Jag hade en S22 Ultra med Exynos, och det var förmodligen den sämsta smartphonen jag använt genom tiderna.
Bytte till en S23 Ultra med Snapdragon och är toknöjd med telefonen.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Man kan ju säga vad man vill, men uppskattar att det ser ut som att dom rundat av kanten lite baktill. Förstår mig inte på dessa industriella designer med "vassa kanter" som S22 och S23 haft. S21 var betyligt trevligare att hålla i.

Är det en fingeravtrycks läsare på sidan jag skådar? Det är nog ingen dum idé

Permalänk
Medlem

USA ska alltid ha det bästa.
Bättre utbud på Netflix och liknande.
På TV apparater hade vi i Europa PAL på 25 bilder i sekunden jämfört med USAs 30 bilder i sekunden. Vilket resulterat i många år av sämre fps i TV-spel 👺

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anders Andersson:

Jag har en S23 nu med Snapdragon storskillnad gentemot S21 med Exynos.
Betydligt snabbare och batteritiden betydligt bättre.
I benchmarks är den ~40% snabbare och det märks i användningen.

Är inte det också för att det är en s23 mot en s21 den borde ju vara snabbare

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Medlem

Varför skulle man välja denna över en Pixel 8:a ?

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lunsarn:

Man kan ju säga vad man vill, men uppskattar att det ser ut som att dom rundat av kanten lite baktill. Förstår mig inte på dessa industriella designer med "vassa kanter" som S22 och S23 haft. S21 var betyligt trevligare att hålla i.

Är det en fingeravtrycks läsare på sidan jag skådar? Det är nog ingen dum idé

Står att det är en UWB-antenn. Jag tycker fingeravtryck i skärmen funkar överraskande bra (S23).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kantbock:

Vad är det du inte gillar med s22?

Min ultra är jättebra men kommer inte gå vidare till 24 ultra ifall inga större skillnader kommer

Permalänk

Besvikelse direkt när man ser kamerahålet. Enda alternativet för nya smartphones är väl Sony om man som mig vill ha full screen utan distractions.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Ingen som vet exakt hur telefonen fungerar med varken Exynos eller Snapdragon alla som skriver drar slutsats och spekulerar kring något som vi ej vet.
Som vanligt numera på SweC man skriver fina artiklar.

Antagligen pga att Samsung köpt influencers för att skapa hype och de har även gått ut varje ny Exynos release att de minsann är bättre än Qualcomm SD.

Resultatet har alltid visat sig vara tvärtom. Exynos har alltid varit steget efter gällande foto, batteri, BT-ljud och prestanda. Samtliga fall bekräftade av diverse Techtubers. Anledningen till att få djupdyker i bland annat foto och ljud är gissningsvis kunskap inom de djupare delarna.

När Exynos är bättre än SD är när grisar kan flyga.

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Skrivet av Defender:

Varför skulle man välja denna över en Pixel 8:a ?

Säkerhetsuppdateringar

Permalänk
Skrivet av Tickles:

Antagligen pga att Samsung köpt influencers för att skapa hype och de har även gått ut varje ny Exynos release att de minsann är bättre än Qualcomm SD.

Resultatet har alltid visat sig vara tvärtom. Exynos har alltid varit steget efter gällande foto, batteri, BT-ljud och prestanda. Samtliga fall bekräftade av diverse Techtubers. Anledningen till att få djupdyker i bland annat foto och ljud är gissningsvis kunskap inom de djupare delarna.

När Exynos är bättre än SD är när grisar kan flyga.

Jag kan ärligt sagt bara säga att jag orkar inte spekulera eftersom jag ej vet hur Samsung tänker. Jag jobbar ej heller för/åt Samsung.

Ingen som vet heller när man läser diverse sidor. Ren spekulation över vad Samsung ville. De tecknade avtal med AMD för att få deras grafikdel sedan tecknade Samsung avtal med Qualcomm.
Jag gissar vilt och tror Samsung ville åt modem delen från Qualcomm och Qualcomm ville säkert ha Samsung chip tillverkning med tanke på hur stor Samsung är som företag.
När det gäller AMD delen gissar jag vilt på att Samsung vill säkert få lite insyn i deras processer.

Som sagt det ryktas även att Exynos är en del utav nästa Tensor chip som är planerad för Pixel telefonerna.

Något verkar vara mer lovande än vad vi vet.

Som sagt jag orkade inte vänta på S24 så det blir en Iphone den här gången. Haft S10, S20, S21 och S22 alla har varit lika bra.
Jag har mer klagomål på hur kass mic har blivit i de senaste modellerna. S10 var hur stabil som helst att höra när man pratade. Övriga därefter har varit dåliga.
Alla S2xx har varit lika bra/dålig på batteriet, håller knappt en dag ifall man surfar/spelar en hel del om dagen.

Permalänk
Medlem

Appsung gPhone 24.

Permalänk
Sötast

Tragiskt.

iPhone eller sumPhone? på riktigt nu... ni kan väl iallafall testa att designa den själv..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsamoto:

Säkerhetsuppdateringar

Får lika länge eller längre med en Pixel 8. Det ryktas ju om 7 års uppdateringar till Pixel 8 och Pixel 7 serien får säkerhetsuppdateringar lika länge som S23 serien

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Tror jag skippar denna generationen med, fortfarande nöjd med min S21 Ultra. Bästa mobilen jag haft, brukar klara 2 dagar på en laddning. Använder jag den minimalt klarar jag 3 utan tvekan.

Permalänk

"Även om det inte skulle blir några nyheter för kameralinserna" är det objektiven som avses här?
'Lens" = objektiv
Lens element = linser.

Permalänk
Skrivet av ZaaphodBleebronx:

"Även om det inte skulle blir några nyheter för kameralinserna" är det objektiven som avses här?
'Lens" = objektiv
Lens element = linser.

Ryktesvägen nämner uppdatering på main camera och ny telephoto
LG Innotek teknik bakom telephoto. Det är de som står bakom periscope i Iphone 15