Grafikkort från Asrock och Sapphire högt i reklamationsstatistik

Permalänk
Medlem

Hoppar på tåget då, jag kan bara minnas att jag reklamerat två grafikkort någonsin, ett Sapphire och ett XFX (RIP ) men båda köptes som fyndvaror så det räknas inte helt IMO.
Har annarsblandat hejvilt genom åren, minns garanterat inte alla märken men jag vet att jag har kört Gigabyte, MSI, ASUS, Sapphire, Powercolor, XFX och säkerligen fler men det var iaf. de jag hittade kvitto på lite snabbt.
Har inte direkt föredragit något märke förutom att kolla upp att det inte var någon katastrofprodukt, får nog säga att jag har haft relativt bra flyt med GPUer sett till vilka mardrömshistorier vissa fått dra sig igenom.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

Reklamerade själv ett asrock kort pga kylaren börjat kyla dåligt efter något år. Och det verkade vara ett vanligt fel på de korten när man sökte på det. Fick ett gigabyte istället det kylde bra men lät väldigt mycket.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

har ett sapphire 5500xt nitro+ modell. var ett extra kort så den fick mine:a i tyå två år... funkar fortfarande ypperligt för spel.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Jag vet inte vad det skulle vara för nytta egentligen. Det brukar vara gissningsvis vissa modellserier som har defekter, typ dålig kylning av minneskretsar osv. Tror "konsumenter" gör bättre i att läsa/ta del av ordentliga recenscioner.

Med det sagt är det väl intressant med statistik, framförallt på hur de hanterar returärenden (kanske var det du menade?)

Jag ser ju helst i så fall att de redovisar inte bara per tillverkare utan även per produkt, men jag inser att jag kunde varit tydligare med det. Jag förstår dock inte varför man ska läsa "ordentliga recensioner" istället. Jag ser snarare ovan nämnda statistik som ett utmärkt komplement till recensioner. Statistik på returärendena vore också guld om de tvingades tillhandahålla så att andra entiteter, t.ex. SweC, kan sammanställa datan från alla återförsäljare och ge oss konsumenter en mer komplett bild av hur tillverkarna sköter sig och hur deras produkter håller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Häftigt, Hade ett GTX 780 Ti från Gainward för många år sen nu och upplevde det som rejält bra kvalitet och statistiken verkar bevisa det

Ska helt klart fundera på ett Gainward nästa gång.

Håller med, haft ett par Gainward Gkort som varit suveräna. Bra kvalitet och bra kylare med stor OC potential.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?