Samsungs ultrabreda gamingskärm Odyssey Neo G9 får släppdatum

Permalänk
Medlem

Jag har en 34" 5k2k skärm (21:9), så finns redan, typ, beroende på exakt vad du ville ha

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.:

Blir väldigt smal, motsvarande en 19" i höjd.
Se här jämfört med en 24" el här jämfört med 27". Vet inte vad du har nu men tänk hur höjden då blir.

34" @ 4K, hur tänker du dig: 34" @ 3840x2160 el något annat?

Det finns redan 32" och snart kommer 38" (PG38UQ) med den upplösningen.

Jag skrev väldigt missvisande. Menar vanlig ultrawide 38". Köpte Alienware modellen men alla jag provade hade rejäla problem med tydligt gula zoner mot vit yta.

Hade älskat en 34" ultrawide med UHD upplösning, samt mini-leds. Såklart med minst 144hz och relativt bra responstid. Har själv erfarenhet av en oled som fick burnin efter kort tid, ingen rolig upplevelse. Så då jag använder datorn för jobb är inte det ett alternativ.

Permalänk
Medlem

En ultrawide 40" fast med 2160 på höjden, oled och 120hz hade varit trevligt.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Inaktiv

Allt jag önskar mig är en platt, 240Hz 4K/16:9 30-32 tum IPS med 1100+ zoners FALD och HDR1000.

Fan kört alltså att hitta något som sätter en bock i alla kryssrutorna. Att det ska vara så jävla svårt? 7000+ pixlar horisontellt blir jäkligt tungdrivet även med de värsta GPUer som finns ute på marknaden just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajn:

Jag har en 34" 5k2k skärm (21:9), så finns redan, typ, beroende på exakt vad du ville ha

LGn? Hur väl fungerar den i praktiken, har varit många rapporter om image retention osv men annars är det en interssant skärm med samma PPI som en 27" 4K om jag minns rätt fast fler pixlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

OK, tänkte att det skulle kanske gå att svänga så ena sidan av skärmen hamnar närmare främre bordskanten men det blir väl kanske ändå lite förvrängt vid sidan? I dagsläget med 2 st 32" skärmar kör jag den ena normalt som jag sitter framför och sekundära typ 45 grader så vänstra kanten av skärmen kommer ut till ca framkanten av bordskanten, tänkte det skulle gå ordna ungefär lika med en curved indelat i två men det beror väl på hur kurvan är formad.

Är ju lite subjecttivt men hade nog absolut åkt och testat med nån som har en befintlig 49", jag hade inte orkar ha det så. Jag känner jag måste sitta i mitten.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

LGn? Hur väl fungerar den i praktiken, har varit många rapporter om image retention osv men annars är det en interssant skärm med samma PPI som en 27" 4K om jag minns rätt fast fler pixlar.

Jag är nöjd, men använder den i princip bara till jobb. Är alltså denna jag syftar på https://www.lg.com/us/monitors/lg-34wk95u-w-ultrawide-monitor

Permalänk
Medlem
Skrivet av ckwano:

Kommer att kräva kraftfulla AMD grejor...
Ser fram emot att "spela" Microsoft Flight Simulator eller Cities:Skylines II på denna skärm.

Jag hade nog hellre satsat på Nvidia pga G-sync men gissar att du syftar på Displayporten?